AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Det har seg altså sånn at jeg må ut og skaffe meg sminke. Til den store dagen vil jeg gjerne ha noe som sitter fint og lenge. Det er så dyrt med sminke, så vil jo ikke kjøpe feil heller.. Huden min er ganske oljete, med noen/en del kviser på haka.. Det jeg mangler er vel foundation og pudder. Concealer har jeg aldri brukt, og føler ikke for å bruke masse penger på det (burde jeg?). Og så har jeg prøvd en tester på primer som jeg liker godt. Primeren jeg vurderer å kjøpe er "La Base" (husker ikke om det var lancome, decleor eller hva, men noe i den duren). Noen som har erfaring fra den? Og noen som kan gi meg gode tips på foundation (flytende) og pudder som gjør at man ikke blir så blank, og holder huden jevn og fin gjennom en lang dag? Regner med å "pudre nesen" litt innimellom, men grenser på hvor mye tid jeg vil bruke på det også, så fint om det sitter godt fra første stund Vet ikke om noen gidder å svare meg på dette lange sminkeinnlegget, men setter hvertfall pris på de svar som måtte komme
Gjest BabyBlue Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Om du blir blank bør du drysse over et finishing pudder! The Balm anti shine er visstnok veldig bra! Holder huden matt utover dagen. Er ypperlig nå om sommeren =) Foundation er jeg ikke helt sikker på, men har hørt mye bra om denne
Compaq Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Jeg mener å huske at foundation med solfaktor reflekterer lyset, så med mindre du ønsker å bli veldig blek på bildene burde du unngå dette.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Fine tips, takk for det Noen flere som har lignende tips å gi? -TS
Rødtoppen86 Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Jeg vil anbefale deg å dra innom et parfymeri og få tips der. Jeg er ikke store sminkedukken selv, men synes det var greit å få skikkelig hjelp. Og ja, det kostet, men da har jeg sminke i lang tid fremover som passer til min hud og mine farger
Tropic Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 På body shop sminker de folk, altså prøvesminking, og dette er gratis. Kanskje du kan stikke innom der, fortell hva du er ute etter og spør om å få det testet? Så kan de skrive opp hva de har brukt, du kan evnt gå en dag med sminken og se om du er fornøyd!
Elensire Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Vet du hva, jeg vil faktisk anbefale deg mineral foundation istedenfor flytende foundation, TS. Jeg var på et parfymeri her i bergen og fikk veiledning i brudesminke, for ikke så lenge siden. Der hadde de på meg flytende foundation. Hele looken ble veldig bra, og jeg har kjøpt det aller meste av sminken som ble brukt i looken, men bare ikke foundationen. Jeg følte meg rett og slett sparklet etter å ha vært der....flere lag med foundation, pudder, solpudder og you name it, fikk huden min til å føles ut som at den skulle sprekke om jeg smilte for mye. Det så bra ut, men det kjentes ikke bra ut. Da jeg var og besøkte foreldrene mine der vi skal ha bryllupet nå i sommer prøvde min mor mineralfoundation på meg før vi skulle teste menyen. Huden min så utrolig bra ut. Helt glatt og matt, rett og slett kjempe fin. Lokalet vi skal være i viste seg å være ganske varmt, og på tross av at jeg begynte å småsvette litt så så huden min like matt ut etter flere timer der. I tillegg følte jeg ikke at jeg var sparklet. Det er i allefall min erfaring med brudesminke. Og jeg er ikke i tvil, jeg skal skaffe meg mineral foundation til den store dagen Merket jeg fikk prøve var I.D bare minerals (bare escentuals). Men ellers er jeg enig med forslaget om å oppsøke et parfymeri for å få veiledning. Vær bare forberedt på at de mener at du trenger veldig mye i fjeset den dagen pga bilder etc.
kanelsnurr Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 På Make Up Store så holder de sminkeveiledning på 1 time. Det koster 500 kr, men da får du også plukke deg ut produkter med en verdi på 500 og ta med hjem. Jeg blei i alle fall kjempefornøyd med et sånt kurs (nå er ikke jeg brud, var bare helt elendig på sminke). Jeg lærte kjempemye av det kurset!
Beautybee Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Perfecting Powder fra glominerals er et transparent pudder som trekker til seg olje hele dagen. Alle bruders "må ha" produkt på bryllupsdagen da det blir tatt masse bilder Er man veldig brun kan Mattefying powder (også fra glominerals)være enda bedre. Tips: sjekk ut www.leneab.no/blogg under kategorien brud for flere tips før den store dagen
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Jippi, masse gode svar! Tusen takk! Jeg vil anbefale deg å dra innom et parfymeri og få tips der. Jeg er ikke store sminkedukken selv, men synes det var greit å få skikkelig hjelp. Og ja, det kostet, men da har jeg sminke i lang tid fremover som passer til min hud og mine farger På body shop sminker de folk, altså prøvesminking, og dette er gratis. Kanskje du kan stikke innom der, fortell hva du er ute etter og spør om å få det testet? Så kan de skrive opp hva de har brukt, du kan evnt gå en dag med sminken og se om du er fornøyd! På Make Up Store så holder de sminkeveiledning på 1 time. Det koster 500 kr, men da får du også plukke deg ut produkter med en verdi på 500 og ta med hjem. Er det Body Shop som har de beste produktene hvis jeg skal ta en sånn prøvetime? Eller Make Up store? Eller er det like bra på vanlige parfymerier? Tenker på kvalitet på produktene de foreslår, pris og holdbarhet.. Vet du hva, jeg vil faktisk anbefale deg mineral foundation istedenfor flytende foundation, TS. Jeg var på et parfymeri her i bergen og fikk veiledning i brudesminke, for ikke så lenge siden. Der hadde de på meg flytende foundation. Hele looken ble veldig bra, og jeg har kjøpt det aller meste av sminken som ble brukt i looken, men bare ikke foundationen. Jeg følte meg rett og slett sparklet etter å ha vært der....flere lag med foundation, pudder, solpudder og you name it, fikk huden min til å føles ut som at den skulle sprekke om jeg smilte for mye. Det så bra ut, men det kjentes ikke bra ut. Jeg har selv mineral foundation, både I.D og Everyday minerals, og synes det er kjempefint. Men hun som skal sminke meg sa at det var best å bruke flytende foundation på bryllupsdagen, så ikke kjolen blir helt "pudrete" av sminken.. Så er derfor jeg er på jakt etter en flytende foundation. Jeg liker også godt at det kjennes bra ut på huden, og ikke bare lag på lag, som du sier. Perfecting Powder fra glominerals er et transparent pudder som trekker til seg olje hele dagen. Alle bruders "må ha" produkt på bryllupsdagen da det blir tatt masse bilder Er man veldig brun kan Mattefying powder (også fra glominerals)være enda bedre. Tips: sjekk ut www.leneab.no/blogg under kategorien brud for flere tips før den store dagen Perfecting Powder høres perfekt ut for mitt behov når det gjelder pudder. Hvor får man kjøpt det? Er bare tre uker til bryllupet, så vet ikke om ejg tør å bestille noe særlig fra nettet, tilfelle det ikke kommer i tide..
kanelsnurr Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 Er det Body Shop som har de beste produktene hvis jeg skal ta en sånn prøvetime? Eller Make Up store? Eller er det like bra på vanlige parfymerier? Tenker på kvalitet på produktene de foreslår, pris og holdbarhet.. Jeg veit ikke egentlig om noe særlig om kvalitetsforskjeller (noen andre får hoppe inn her), men synes Make Up Store er bedre enn Body Shop p.g.a. utvalget. Body Shop har mye forskjellig, deriblant litt sminke, mens Make Up Store har mest sminke og litt annet. Det er i alle fall mer sannsynelig at man treffer på fargen på foundation om man har 12 nyanser å velge i, og ikke bare 6. Om det er like bra på parfymeri tror jeg at varierer fra sted til sted. Om det er et stort parfymeri, som setter av en ansatt til å hjelpe akkurat deg, så er det sikkert det. Om du blir hjulpet innimellom ekspederingen av andre kunder derimot, så tror jeg det ikke blir like bra. Tror og muligens at de som jobber med bare ett merke (f.eks MAC eller MUS) kan "sine produkter" bedre enn de som har 15 forskjellige merker å holde oversikt over. Ellers er det jo veldig avhengig av at man møter på en flink person, men man kan være heldig eller uheldig uansett hvor man går.
SmallTalk Skrevet 20. juli 2011 #12 Skrevet 20. juli 2011 Til brudesminke så vil jeg anbefale MakeUpStore fremfor Bodyshop pga at rene sminkebutikker kun konsentrerer seg om sminke og resultatet blir ofte bedre da. I tillegg til at de som jobber der ofte har bedre kunnskaper om sminke og sminketeknikker enn de som jobber med både sminke, kremer, shampoer og div annet. Det som er viktig er at du gir beskjed om hvordan huden din er. Det er viktig at du gir beskjed om at den lett blir oljete og du lett får kviser, hvis ikke kan du ende opp med en foundation som er helt feil. Og da vil de sannsynligvis også kunne finne en primer og et finishing pudder som gjør at du ikke blir blank på bildene og utover kvelden. Dersom du ikke bruker spesielt mye sminke til vanlig så bør du gi beskjed om dette, for da er du sannsynligvis ikke på jakt etter en veldig komplisert og sminket look, men heller en naturlig og enkel look. Jeg har kombinert, fuktfattig hud som lett blir blank og lett får kviser, og på meg så funker mineralsminke ekstremt dårlig. De tørker ut huden for mye, og de tørre partiene trer veldig frem. Jeg liker bedre flytende foundation og min favoritt er Dual Balancing Foundation fra Shiseido. Primer er også viktig. Den holder foundation og øyenskygge på plass og sørger for at det ikke blir striper i huden, men alt dette kan de hjelpe deg med på et parfymeri eller en sminkebutikk. Jeg ville uansett satset på litt dyrere merker, for erfaring tilsier at disse holder bedre, varer lenger og prisen gjerne betaler seg tilslutt. Lykke til!
Tropic Skrevet 20. juli 2011 #13 Skrevet 20. juli 2011 Om du har make up store der du bor ville jeg gått for det, body shop var bare de eneste jeg viste om som tilbydde dette. Men tror make up store har mye mer utvalg!
Beautybee Skrevet 21. juli 2011 #14 Skrevet 21. juli 2011 Perfecting powder får du f.eks kjøpt på www.yourbeauty.no , her er det rask levering så jeg er sikker på du får det i god tid før den store dagen Ellers kan jeg også annbefale alle bruder primer under foundation da dette er en lett gjennomsiktig krem som jevner ut huden og gjør at sminken legger seg finere på huden og sitter bedre. Det er superviktig å jobbe med basesminken på bryllupsdagen da huden skal stråle. Det er lett å få stresskviser dagene før (ja, selv for dere som aldri har hatt en eneste tidligere). Prøv derfor å stresse litt ned og nyte denne tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå