AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Hei! Jeg er 1,69 høy og veier 60kg. Har regnet ut at det kroppen min forbruker på en dag UTEN aktivitet er 1800 kalorier, kan dette stemmme? Lurer også på hvor mange kalorier dere tror jeg forbrenner på en dag MED aktivitet, med idag som eksempel også lurer jeg på hvor mange kalorier jeg da bør spise. Sov fra klokken 23.00 til 09.00. Gikk til jobb (25 min) i middels tempo. Var på jobb som servitør fra klokken 10-17, og da er det bare ståing/gåing, rydding osv i et rolig tempo. Etter jobb gikk jeg til trening (15min i høyt tempo i oppoverbakker), så jogget jeg 5km på 30 minutter, med en halvtimes styrketrening etterpå av bein/rumpe. Gikk til bussen (15min), gjorde litt husarbeid og lagde mat når jeg kom hjem i en time, og nå har jeg spist og sitter her og skriver dette Idag spiste jeg til frokost: 0,45 liter skogsbærsmothie bestående av bær, litt juice, en halv banan og litt yougert pluss 25 gram proteinpulver i tillegg til to "5korn" knekkebrød med røkt ørret. Til lunsj på jobb spise jeg diverse salatsorter med skinke og litt ost og ett kokt egg. Mellommåltid før trening var et eple og skyr med musli. Etter trening var det en banan, så kom jeg hjem og lagde pannekaker av egg, cottage cheese, melk og havregryn. Har regnet ut at dette blir 1400 kalorier til sammen. Er det alt for lite eller på en dag som idag? Kjenner jo at jeg er litt sulten, men jeg vil jo ligge i kaloriunderskudd... Men siden jeg har trent og vært i så mye aktivitet idag kan jeg vel spise litt til? Og hva med dager hvor jeg har fri fra jobb eller ikke trener, hvor mange kalorier bør jeg da spise for å gå litt ned i vekt? For de som lurer så ønsker jeg bare å gå ned noen få kg i vekt, samtidig som jeg vil stramme opp kroppen. Har også lyst på mer muskler, men tenker at jeg heller kan bygge litt muskler når jeg har gått ned i fettprosent. På forhånd takk :D
Fluffe Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Jeg brukte denne siden for å regne ut hvor mange kalorier jeg ca bruker iløpet av dagen. Funker ihvertfall for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå