AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Jeg og forloveden min har tenkt å gifte oss snart borgelig men vil ikke gjøre så stort nummer ut av det. Hvis du teoretisk sett hadde vært min venn eller i min familie ville du blitt fornermet/søret/skuffet eller lignende om du ikke fikk vite om dette lenge etterpå. Vurderer å gifte oss nå i nær fremtid men spare festen til et par år fremover. Hva tenker dere om det? Er det upassende?
Vulpes Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Hadde en nær venn eller et nært familiemedlem av meg giftet seg uten å fortelle meg om det før lenge etterpå hadde jeg nok blitt både lei meg og skuffet ja. Det er jo deres valg, men om dere er redde for å såre folk kan dere kanskje heller fortelle de nærmeste om bryllupet rett før, men si at dere ikke vil gjøre noen stor greie ut av det, og fortelle at det heller blir en ordentlig feiring om noen år frem i tid? Hadde en bekjent eller fjerne slektning av meg gjort dette hadde jeg derimot ikke brydd meg stort.
ludo Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Jeg hadde ikke blitt fornærmet. Det er opp til brudeparet hvordan de skal gifte seg! Men jeg har hørt om historier der foreldre og besteforeldre har blitt litt småsnurt
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Jeg hadde ikke blitt fornærmet. Tror jeg kunne giftet meg sånn selv. Og hvis man forteller noen av de nærmeste om det på forhånd er det vel nesten garantert at noen møter opp likevel for å gratulere eller gi gave, nettopp slike ting man ville unngå...
Vulpes Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Hmm. Klarer ikke å skjønne hvordan folk ikke kan bli litt såret av sånt. Men så er jeg veldig knyttet til både søsken og mine nærmeste venner. Hadde f.eks. en av søstrene mine giftet seg uten å fortelle meg om det hadde det føltes som et slag i trynet, ettersom vi snakker om og deler så og si alt. Jeg hadde derimot akseptert det om de ønsket å gifte seg uten "tilskuere" til stede, det er deres valg.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Jeg hadde ikke blitt såret eller fornærmet for det er brudeparets dag, ikke min. Jeg er såpass privat av meg at jeg fort kunne funnet på det samme. Jeg hadde blitt litt skuffet siden det hadde vært hyggelig å være til stede, men det hadde lett druknet i gleden over at de hadde giftet seg.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #7 Skrevet 19. juli 2011 At noen velger å gifte seg uten noe kjas og mas har jeg all mulig forståelse for. Og for at de ikke inviterer noen til bryllupet. Jeg ville ikke blitt såret for noen av de tingene (med mindre jeg var den eneste som ble holdt utenfor da, hehe). Men jeg hadde virkelig stussa om paret hadde holdt det hemmelig lenge etterpå. Hvorfor i alle dager..?
Gjest Mahareth Skrevet 19. juli 2011 #8 Skrevet 19. juli 2011 At de ønsket en privat seremoni uten oppstyret rundt hadde jeg ikke reagert på, heller ikke om de valgte å ha festen mye senere. Men om mine venner eller nærmeste familie hadde valgt å ikke fortelle at de hadde giftet seg hadde jeg ikke forstått dem. Jeg skjønner ikke poenget i å være hemmelig gift. Om en av disse skulle være en kjent person, som ikke ønsker bryllupsbilder på trykk e.l., kan jeg heller forstå det.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #9 Skrevet 19. juli 2011 Jeg hadde ikke blitt fornærmet over at de giftet seg i hemmelighet, men jeg hadde nok syntes det var rart om de ikke fortalte det relativt raskt i etterkant 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Det har skjedd meg flere ganger, veldig nær familie og veldig god venn... Har lurt både veninnen/familien og meg selv til å tro at det ikke plaget meg, men jeg merker jo nå at det faktisk plager meg en del! Blir usikker på både meg selv og vennskapet
Gjest Fable Skrevet 19. juli 2011 #11 Skrevet 19. juli 2011 Jeg hadde ikke blitt fornærmet over at de giftet seg i hemmelighet, men jeg hadde nok syntes det var rart om de ikke fortalte det relativt raskt i etterkant Signerer den. At de vil gifte seg ifred er jo selvfølgelig greit. Men hvorfor de skal holde det hemmelig ETTER de er gift skjønner jeg ikke. Men fra å lure på hvorfor til å bli fornærmet er det langt mellom. Hadde stusset der og da jeg hadde fått vite det, men glemt det like fort.
CathFoto Skrevet 19. juli 2011 #12 Skrevet 19. juli 2011 Hvis en av mine nærmeste venner ikke hadde fortalt meg at de skulle giftet seg så hadde jeg nok blitt litt skuffet først, men holdt det for meg selv. For det hadde gått over fort. Hadde jeg fått vite det, og de hadde giftet seg alene hadde jeg ikke blitt skuffet. Men uansett hadde jeg aldri blitt sur eller sint.
Gjest Okusan Skrevet 19. juli 2011 #14 Skrevet 19. juli 2011 Jeg er ikke så glad i store anledninger, så for meg hadde det passet ypperlig å slippe og mase med kjole, gave, høre på masse taler og blablabla. Men som andre sier, hadde jeg syntes det var litt rart at de holdt det hemmelig i lang tid.
Gjest Leonidene Skrevet 19. juli 2011 #15 Skrevet 19. juli 2011 Hadde ikkje blitt fornærmet nei. Ein onkel giftet seg i utlandet med madammen sin og forloverene deres, familiene fikk beskjed litt etterpå når de var komt heim igjen. Mulig noen var litt skuffet, men det gikk over.
Loveangel Skrevet 19. juli 2011 #16 Skrevet 19. juli 2011 Fetteren min gjorde det. han sendte meg en mms da han stod utenfor kirka. jeg ble ikke fornærma. det er tross alt deres dag, og det må være opp til dem hvordan de vil gifte seg. jeg ble bare glad på deres vegne.
frøken_tralala Skrevet 19. juli 2011 #17 Skrevet 19. juli 2011 Jeg synes ikke det er upassende. Viss det føles mest riktig for dere, så gjør dere det. Det er tross alt brudeparet det handler om, ikke alle andre, det er jo kjærligheten til HVERANDRE dere to feirer den dagen, og det har egentlig ingen andre noe med. Men for sikkerhets skyld kunne dere jo laget til et lite selskap senere som dere ber foreldre etc. i sånn for å ikke snyte noen for noe som kanskje har en annen oppfatning enn meg, jeg kjenner jo ikke familien din, og vennene dine
sullå Skrevet 19. juli 2011 #18 Skrevet 19. juli 2011 Hvordan og hvor folk velger å gifter seg er helt og holdent opp til dem selv. Men jeg er enig i at det er merkelig å ikke fortelle noen om det etterpå? Hva er vitsen med å gifte seg hvis ekteskapet skal holdes hemmelig?? Da hadde jeg blitt skuffet, hvis jeg fant ut at for eksempel søsteren min og kjæresten har vært gift i 2 år, men ikke sagt noe.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #19 Skrevet 19. juli 2011 Nopezzz, jeg hadde ikke blitt fornærmet. Jeg vil gifte meg på den måten selv. Vil være helt i himmelen med kun meg og min kjæreste. <3 Hvorfor skal andre glo på oss gifte oss, lizzåm. Toppen av narsissisme.
Gjest Krizzy Skrevet 19. juli 2011 #20 Skrevet 19. juli 2011 Nei. Om dere vil gifte dere hemmemlig, så gjør det om dere syns det er rett for dere. Men som andre sier så ville jeg stusset på om de hadde holdt hemmelig over lengre tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå