Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 100% stilling, men satser på å spare opp egenkapital til å kjøpe bolig - og vurderer en helgejobb i tillegg. Ringevikar til bofelleskap eller lignende.

Kjæresten er selvsagt skeptisk i forhold til om han får nok av min tid osv. Men er det andre som har erfaring med å jobbe ekstra i 1år eller 2 for å komme i havn med egenkapitalen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvor mye du planlegger å jobbe.

Jeg hadde en 30% helgestilling ved siden av fulltidsstudier, og det ble i meste laget for meg og jeg hadde også lite tid til samboer og venner. Var slitsomt å jobbe 19 dager i strekk (studier på hverdager og jobb i helgene) før jeg fikk en fridag, i tillegg til å aldri ha fri når alle andre hadde fri.

Dersom du tar f.eks. en vakt hver tredje uke, ja, men ikke hver helg. Da får du tid til samboeren din, samtidig som du tjener litt ekstra.

Kommer også an på hvor slitsom heltidsstillingen din er. Dersom du har mulighet til det anbefaler jeg deg å heller arbeide overtid på vanlige arbeidsplassen din.

Jeg hadde heller kuttet i forbruket enn å satse på ekstrajobb, da jeg jeg føler jobben krever sitt og jeg verner om fritiden min etter erfaringen med ekstrajobb i studietiden.

Skrevet

jeg har i flere år hatt fulltidsjobb kombinert med 40-50% stilling ved siden av... jeg hadde da også samboer og det gikk helt fint :)

kombinerte ogspå fulltidsstudier med ca 50%stilling uten problemer... det lar seg gjøre dersom man er bevisste på den tiden man tilbringer sammen, og ikke "sløser" den bort på å ligge å dra seg på sofaen :D man har jo også kanskje en "gullerot" i vente, i ditt tilfelle egenkapital så dere kan kjøpe dere et sted å bo :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...