Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte i slutten av juni en vaskemaskin til ca 10 000. Levering 7. juli.

7, kommer og går, ingen vaskemaskin, ingen telefon om at den ikke kommer. 8 juli ringer vi og etterlyser den, Elkjøp svarer at den er forventet 15 juli, vi spør hva med å si ifra? neida.

15 kommer og går, fremdeles ingen vaskemaskin. Vi ringer igjen og får beskjed om at neida den kommer 22 juli. Fremdeles har de ikke ringt og informert om forsinkelse, de hadde heller ikke registrert forrige henvendelse fra oss.

Jeg bestemte meg for å dra opp til butikken og spørre de om dette er vanlig når man kjøper noe til 10 000.

Treffer en svært hyggelig fyr, som desverre ikke kan se hvor den er fordi han ikke har tilgang til det systemet. Han beklager seg og LOVER at butikksjef som har dennne tilgang skal ringe imorgen.

Tror du de har ringt? Neida. Og heve kjøpet er ikke noe vits, for denne maskinen er bestillingsvare, så da tar det enda lenger tid.

Men hvis jeg hadde visst dette hadde jeg hevet kjøpet den 7 juli.

Brenn litt :sjenert:

Endret av PoisonIwy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny dato. 28 juli... :riste:

Skrevet

Hørtes kjent ut... Elkjøp i et nøtteskall! Har derfor sluttet helt å handle der.

Skrevet

Jeg hadde glatt hevet kjøpet og kjøpt en maskin ett annet sted.

Så lenge uten vaskemaskin hadde gjort meg sprø, og jeg hater slik dårlig kundeservice som de har på Elkjøp:kjefte:

Skrevet

Nå begynte jeg å få litt skepsis her. Jeg har bestilt et kjøleskap som skal komme imorgen 22. juli... :lete:

Skrevet

500,- i håndpenger til selgern får nok fart i sakene...

Skrevet

Ja, for det er selgeren som bestemmer når varene kommer...

• Liker 4
Skrevet

Ja, for det er selgeren som bestemmer når varene kommer...

Om du smørern godt nok så

• Liker 1
Gjest Ruccola
Skrevet

Kanskje de har inne neste modell som du kan få til samme pris som kompensasjon?

Er uholdbart å måtte vere uten vaskemuligheter så lenge!

Skrevet

Ja, dette er ikke greit. De kunne jo i det minste plukket opp telefonen for å si at det er forsinkelse. Blir litt grinete kan man si

Saken er at det er en sort maskin, og det er bestillingsvare alle steder jeg har sett på den, og hvis jeg hever kjøpe må jeg belage meg på mer venting.

Jeg skulle ha hevet kjøpet den 15 juli :sukk:

Er ikke en kjeftesmelle men ble litt arg i stemmen ja..

Skrevet

Kaller bare ekjøp for ELKJIP jeg!

• Liker 1
Skrevet

Elkjøp er jo beryktet for sin dårlige service.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har bare positive erfaringer jeg, men har aldri kjøpt bestillingsvare før da.

Skrevet (endret)

For å forsvare litt da, jeg har jobbet i nesten tilsvarende kjede før. Det som ofte er problemet er at leverandører har bekreftet leveringsdatoer som de ikke holder, såfremt varen står som bekreftet skal den være reell, men det er det altså ikke alltid. At du ikke blir oppringt er jo veldig uproffesjonelt da..

Endret av Wesla
Skrevet

Ja, spesielt når de lover å ringe gang på gang :tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Reis og krev bedre maskin til samme pris. Alternativet er at du hever kjøpet umiddelbart. Refererer her til elkjøps egne 30 dagers åpent kjøp garanti:

"30 dagers åpent kjøp

Det kan ofte være vanskelig å vite om et produkt er riktig for akkurat deg før du får testet det hjemme. Derfor vil vi gi deg 30 dagers åpent kjøp med full returrett!

Du kan pakke opp og fritt bruke varen fra første dag, og fremdeles få pengene tilbake om du bestemmer deg for å ikke beholde produktet likevel. Du kan levere det tilbake i hvilken som helst av våre butikker, men vi vil gjerne få be deg om at du returnerer produktet komplett og uskadd - og at du husker kvitteringen.

Denne garantien sikrer også at du får markedets beste pris. Skulle du finne produktet ditt billigere et annet sted, kan du komme tilbake til oss, returnere produktet og få pengene tilbake. En annen løsning er at vi gir deg hele mellomlegget.

Returretten gjelder ikke for mobiltelefoner og varer solgt med abonnement, samt spill, film og programvare med brutt emballasje."

Dette gjelder selvsagt også bestillingsvarer som ikke kommer. Elkjøps ansatte har også rett til å gjøre sine kunder fornøyde uansett kostnad. Her er det bare å stå på sitt. Lykke til!

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg ville sjekket tilgjengeligheten for akkurat samme maskin i andre butikker. Både fysiske og nettbutikker. Kunne andre levere raskere hadde jeg hevet kjøpet. Om andre leverer til en høyere pris ville jeg sakt til dem at jeg får samme varen hos Elkjøp for 10000, får jeg samme pris hos dere? Virker hver eneste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke uten grunn at de fleste av oss skyr Elkjøp som pesten.

De er jo beryktet for sin manglende kundeservice.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sjekket tilgjengeligheten for akkurat samme maskin i andre butikker. Både fysiske og nettbutikker. Kunne andre levere raskere hadde jeg hevet kjøpet. Om andre leverer til en høyere pris ville jeg sakt til dem at jeg får samme varen hos Elkjøp for 10000, får jeg samme pris hos dere? Virker hver eneste gang.

Det gjør det aldeles ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...