Englepusen Skrevet 19. november 2003 #1 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har en hann på nesten 9 mnd(min første). Han er ikke kastrert, men veterinæren sa det burde gjøres før Januar. Har egentlig ikke så lyst til det, lukter hannene virkelig så ille som det sies? Noen som er med i Ilder Foreningen? Tenkte på å melde meg inn men lurer på om det er noe vits i... Bilder av den lille koseklompen finnes forresten på hjemmesiden :blunke: Han har fått vinterpels så nå er han riktig så myk og god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 20. november 2003 #2 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har en hann på nesten 9 mnd(min første). Han er ikke kastrert, men veterinæren sa det burde gjøres før Januar. Har egentlig ikke så lyst til det, lukter hannene virkelig så ille som det sies? Noen som er med i Ilder Foreningen? Tenkte på å melde meg inn men lurer på om det er noe vits i... Bilder av den lille koseklompen finnes forresten på hjemmesiden :blunke: Han har fått vinterpels så nå er han riktig så myk og god hei! Du trenger absolutt ikke kastrere hannen din. De lukter ikke så ille når de ikke er i brunst (de er i brunst fra våren til sensommeren vanligvis. Avhengig av lys og temperatur der den oppholder seg) Brunstige hanner LUKTER sterkt! De markerer på klær og slimer. Fordelen med å kastrere er at de blir mer rolige og kosete. De går bedre sammen med andre ildere og at de slipper den følelsen av å ha noe de skal gjøre, men ikke får det gjort(parre seg). Du slipper også å ha besøk av folk som rygger unna pga ilderlukt.. Jeg har hatt ilder i fire år og har aldri vært meldem av NIF(norsk ilder forening). Det er ikke et must, men du får fine blader og gode tilbud. Du kan delta på alle arrangement som NIF har, men du må gjerne betale en tier ekstra. Hvis du er på IRC, har vi egen ilderkanal der. (#ilder på EFnet). Anbefaler også ilderforumet til NIF. Mange erfarne ildereiere som deler sorger, gleder og bekymringer. Min Nemi har også fått vinterpelsen! De er så herlige når de er fluffy og god! Samt at de faktisk blir så rolige på viteren at de har tid til å kose litt, innimellom! De sier at man vet at det er vinter, når man ikke ser ilderen, men matskålen blir tom og dokassen fyller seg av seg selv. Hvis du lurer på noe, kan du gjerne sende meg en PM eller en e-post. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 20. november 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 20. november 2003 Okidoki Han er veldig kosete og slikker faktisk mer enn han biter. Risikerer å bli rundslikket om du stikker ansiktet bortil han Og han og hunden har blitt bestevenner og leker sammen så ofte de kan. Men da blir han gjerne mer aggresiv når han kommer i brunst altså? Tror jeg skal vente og se før jeg gjør noe mer. Har ikke planer om anskaffe flere ildere med det første. Før var pelsen hans litt stri og ikke særlig myk, men nå er han jo bare så deilig Og halen ser ut som en støvkost når han er redd eller opphisset Har du bare en ilder? Lurer på hvordan hunden hadde reagert om vi fikk oss en til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 21. november 2003 #4 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg hadde to til i sommer, men Jasmine døde av en infeksjon i tarmen(dvs. A1 avlivet henne etter forsøk på å fjerne infeksjonen som de da trodde var en svulst) Nå har jeg bare Nemien min på 3,5år og pusekatten min. Nemi liker ikke andre ildere, derfor har jeg ikke flere(Hun hyler og stinker ned hele huset vårt mens hun angriper den andre ildern..hihi). Hunder og ildere bruker å gå greit sammen, så lenge man har tid og tålmodighet til å tilvenne dem andre dyr. Jeg har min katt og ilder løs 24/7. Det går veldig greit, selv om katten er litt hardhendt til tider.. "HAHA! MUUUS!"*løpe på og angripe* Men ingen skader så langt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 21. november 2003 #5 Del Skrevet 21. november 2003 Åh, har så lyst på ilder! De er så vanvittig morsomme og ikke minst fryktelig søte. Men det spørs vel om mine to hussjefer (kattefruer) hadde vært særdeles begeistret om jeg hadde dratt inn et annet dur enn dem! "Forræder-blikket" hadde nok blitt hyppig brukt! Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 21. november 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 21. november 2003 Katt og ilder har jeg ingen erfaring med. Han har truffet en kattunge en gang, den var både redd og nysgjerrig på samme tid og dasket til ilderen med poten når han kom for nære.. Hunden var i begynnelsen litt redd og sprang vekk med halen mellom beina når det lille krypet kom hoppende og ville leke. Ilderen på sin side har aldri vært redd for noe. Jeg kommer ikke til å slutte med ilder med det første. Morsommere kjæledyr skal man lete lenge etter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå