Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Noen som har forsøkt dette på hofte, rygg, nakke og/eller kjeveplager ? Hva gikk behandlingen ut på ? Hva behandlet du og fikk du noe bedring av det ? Hvor mange timer behandlinger tok du ?
Gjest Tekola Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Jeg gikk til osteopat... Rundt fire ganger for behandling av korsrygg som igjen skapte plager med føttene. Det funker kjempebra for meg! Var støl som søren dagen etterpå, og skulle sitte mest mulig i ro, men det fungerte virkelig! http://www.osteopati.org/ På nettsiden kan du lese mer om det som behandlingsform
SmallTalk Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har hatt ganske mange runder hos osteopat opp gjennom årene, og har vel vært der med alt fra størknet bindevev i beina til låste ribbein som ga plager i nakke og skuldre. behandlingen går ut på manipulasjon av ledd/knokler slik at eventuelle feilstillinger havner på plass igjen, og tøying og oppmykning av sener, bindevev og muskler. De går på hele kroppen og ikke nødvendigvis kun der du har vondt. Spenninger i nakken kan f.eks forplante seg nedover i hele systemet og føre til spenninger i mage, rygg, hofter etc. Eller utover i armer eller oppover i kjeven for den saks skyld. Etter å ha spilt fotball, kjørt snowboard og generelt vært aktiv i hele ungdomstiden så har det blitt en del behandlinger, men ikke mer enn 3-4 på de verste tilfellene.
forum88 Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Dette hørtes aktuellt ut.. Kan det hjelpe på hodepine, knesmerter og nakke/skuldersmerter? Vet dere hva prisen ligger på og trenger vi henvisning fra lege?
SmallTalk Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Du trenger ikke henvisning fra lege. Priser varierer, men du kan nok anta 500 kr per behandling.
Gjest Elyssa Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Jeg går til osteopat nå. Har et behandlingsopplegg som gjør at jeg er der 2 ganger i uka. Har vært der 6 ganger nå og skal dit i hvert fall 10 ganger til før jeg er ferdig. Jeg går også til fysioterapeut, så trener og gjør øvelser ved siden av, men føler virkelig at det hjelper! De er veldig kjent med kroppen og trykker og kjenner overalt så de finner hvor ting 'sitter' nøyaktig. Jeg går dit med ryggen og stort sett trykker og gnir han på forskjellige punkter eller 'knekker meg på plass':-) Det kan gjøre litt vondt de første gangene han masserer (hardt!) men er ikke farlig og blir bedre etter hvert. 'knekkingen' gjør ikke vondt i det hele tatt. Vet også at han bruker nåler på noen, men det har ikke vært aktuelt for meg enda i hvert fall. Lykke til!:-)
Gjest ts Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Høres veldig interessant ut å forsøke dette. Ser de tar mer hensyn til nervesystemet og HELE kroppen på en helt annen måte en kiropraktor og fysioterapautene gjør. Ble først anbefalt manuellterapi, men den nermeste behandler er det mange mange mil til. Bare kjøreturen til og fra vil nok ødelegge hele behandlingen Har flere osteopater som er i nærheten. Men som behandlere flest finnes det noen som er flinke og noen som ikke er flinke. (Har desverre opplevd flere av det dårlige slaget, ikke veldig lysten å få flere slike erfaringer) Hvordan kan en best finne ut om behandleren er flink og kan faget sitt godt ?
SmallTalk Skrevet 20. juli 2011 #8 Skrevet 20. juli 2011 Dersom du bor på østlandet så kan jeg anbefale Jan Torbjørn Beck på Kilen i Tønsberg.
Gjest ts Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Dersom du bor på østlandet så kan jeg anbefale Jan Torbjørn Beck på Kilen i Tønsberg. Er desverre litt langt unna. Håper på å finne noen flinke i Ski (Akershus). Om noen har noen kjennskap til noen flinke i dette området tar jeg gjerne i mot tips
Gjest ts Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Er desverre litt langt unna. Håper på å finne noen flinke i Ski (Akershus). Om noen har noen kjennskap til noen flinke i dette området tar jeg gjerne i mot tips Noen av disse http://www.gulesider.no/finn:osteopat+ski (finnes kanskje flere som ikke er registrert på gule sider kanskje )
Gjest vera wang Skrevet 25. mai 2013 #11 Skrevet 25. mai 2013 Har noen av dere prøvd osteopati? Har litt lite energi og lurer på om det kan hjelpe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå