Gjest mann Skrevet 19. juli 2011 #181 Skrevet 19. juli 2011 Jeg mener egentlig ikke så mye om glamourmodeller. Skal du kle av deg i et blad eller på internett så tror jeg det viktigste er at du tenker deg godt om, og snakker med faren din. Du vil nødig angre på det du har gjort om ti år. Ellers så finnes det jo mange flott glamourmodeller i norge som har klart seg bra, Aylar, Linni Meister, Camilla Fors, Triana Iglesias, Lene A. De alle har jo laget seg et navn i tillegg til bildene, samt at de er søte. Hvor smarte de er, er en annen sak, men det kan o også være bevisst for og bygge merke... Og det er nettopp noen av de ( Aylar feks om episoden som naken på KarlJohan) som har gått ut og sagt de velkjente ordene (som andre forstod lenge før) om at "Jeg gjorde ting da som jeg når forstår at ikke var bra for meg..." Ja, faktisk. Så da er det kanskje lurt å lytte? Hmm...(Nei, jeg lurer ikke.) 3
bootylicious Skrevet 19. juli 2011 #182 Skrevet 19. juli 2011 (....og litt OT- hva er sjansen for at du, TS, skal kalle din fremtidige sønn Liam-Nathaniel eller noe i den duren? ) HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! 1
Rosenrød Skrevet 20. juli 2011 #183 Skrevet 20. juli 2011 Siden du spør om meninger, ts, så må jeg også henge meg på de som mener at det er trashy med slike bilder du vurderer å ta. Var inne på den aktuelle nettsiden, og herrefred, der var det "billige" bilder!! Dersom du ønsker dette, må du selvfølgelig gjøre det, men jeg ville tenkt på fremtiden din, på eventuelle jobber du ikke får, osv. Når det er sagt, har jeg også jobbet som bartender mens jeg studerte, denne jobben hadde ikke noe negativt å si for min nåværende arbeidsgiver. Dersom jeg derimot hadde hatt nakenbilder av meg selv liggende ute på nett, kunne jeg nok ha glemt lærerjobben jeg har i dag! 4
Mynona Skrevet 20. juli 2011 #184 Skrevet 20. juli 2011 Mann: kan ikke du registrere deg på KG a?? Ser deg i flere diskusjoner.... Bli med da vel... 2
Gjest mann Skrevet 20. juli 2011 #185 Skrevet 20. juli 2011 Mann: kan ikke du registrere deg på KG a?? Ser deg i flere diskusjoner.... Bli med da vel... Er litt pingle på det å bli registrert på et kvinneforum... Og dessuten så må jeg jo si at det er mange ganger andre som også har "mann" som nick. Det er ikke meg bestandig.
Ethereal Skrevet 20. juli 2011 #186 Skrevet 20. juli 2011 Hvis du bare gjør det for moro skyld, så syns jeg virkelig du skal droppe hele greia, og heller gå til en fotograf som kan ta noen slike bilder av deg som du kan ha privat. At bildene blir lagt ut på internett er mye verre enn et blad. På internett forsvinner det aldri, folk over hele verden kan se det, og bildene kan lett bli misbrukt. Har du tenkt over hvordan du kommer til å se på dette om 10 eller 20 år? Hva kommer foreldrene og vennene dine til å si? Hva tror du dine barn eventuelt kommer til å si, dersom de får se bildene eller høre om dem (som sagt forsvinner ikke slike bilder). Har du tenkt over at fremdtidige arbeidsgivere eventuelt dropper å gi deg en jobb pga. bildene, og at mange mennesker vil se på deg som ekstremt useriøs? 2
Razza Skrevet 9. august 2011 #187 Skrevet 9. august 2011 For det første, så har jeg ingen planer om og opptre helt naken i noe som helst blader. Omag er ett nettmagasin, så ikke alle i butikkene ser dette. I tilegg, hvor mange nakne kvinner har du sett i vi menn, fhm osv? Jeg har nemmelig aldri gjordt det. Ikke for å være dømmende eller slem, men var akkurat inne på omag, og det var ganske (white/black/asian)trashy. FHM er ille nok, men dette var gatebil til tusen. Og ikke mye er mer harry enn gatebilbabes! Men gjør som du vil, jeg anbefaler deg å vente i fem å til å tenke over saken på nytt. 1
Gjest "gjest" Skrevet 9. august 2011 #188 Skrevet 9. august 2011 Jobbet en gang sammen med et blid ung dame, og alt var fryd og gammen til det kom inn ei til på den arbeidsplassen som kunne fortelle om noen bilder...(Og disse lå ikke på nett en gang.) Men det ødela altså for henne, da den andre jenta fra tiden på VDG skole kom og åpnet skapet for skjelettene.. Denne søte dama ble seksuelt trakassert etter dette, siden hun var plutselig blitt fritt vilt siden hun "var jo av den tilgengelige typen" ble det forstått som... Det var plystring og dårlig skulte hentydninger i lang tid, før det ble slått ned på av ledelsen atter at hun klagde på trakassering og ville sykmelde seg. At hun hadde det rimelig leit er uten tvil. Og folk VISSTE også etterpå, etter klagen, selv om de ikke lenger våget å plystre høyt eller si noe åpent. Hun fikk ikke samme arbedsmiljø med kollegene sine der igjen. Det var én type konsekvens man kan oppleve. Så det handler ikke bare om å få en jobb, men om at man skal omgås med folk som kansjke ikke ser ting fra din side...Og som tolker deg i lys av nettopp din fortid.- Vel, hadde det vært meg som hadde sittet i ledelsen så hadde de som begikk den her seksuelle trakaseringen fått seg mer enn en advarsel med heim. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #189 Skrevet 9. august 2011 FHM er ille nok Hva er galt med damene i FHM? De er jo supersexy! 1
Gjest "gjest" Skrevet 9. august 2011 #190 Skrevet 9. august 2011 Nå har ikke folk som jobber som modeller automatisk dårligere moral enn andre mennesker. 3
Gjest MorAase Skrevet 9. august 2011 #191 Skrevet 9. august 2011 Nå har ikke folk som jobber som modeller automatisk dårligere moral enn andre mennesker. Nei, men iq derimot... 3
Gjest "gjest" Skrevet 9. august 2011 #192 Skrevet 9. august 2011 (endret) Nei, men iq derimot... Jeg har jobbet som modell i snart 20 år, intet galt med min IQ. Snarere tvert i mot, jeg livnærte meg på det da jeg studerte og har knapt studielån og da gikk jeg hele veien opp. Endret 9. august 2011 av "gjest" 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #193 Skrevet 9. august 2011 Jeg har jobbet som modell i snart 20 år, intet galt med min IQ. Snarere tvert i mot Nåvel, det kan vel diskuteres! Ettersom du har fordommer mot alt og alle så tyder vel ikke det på at du er medlem i Mensa? 2
Gjest "gjest" Skrevet 9. august 2011 #194 Skrevet 9. august 2011 Nåvel, det kan vel diskuteres! Ettersom du har fordommer mot alt og alle så tyder vel ikke det på at du er medlem i Mensa? Eta ord.
Gjest Høne Pøne Skrevet 9. august 2011 #195 Skrevet 9. august 2011 (endret) Nå er det jo ikke slik at alt av nakenbilder lyser "white trash" som enkelte her fint kaller det. Det er faktisk fullt mulig å ta fine bilder av naturlig pene jenter, uten at de er vulgære, jeg har sett dem. men de fins desverre ikke i slike manneblader. med unntak av en fotoshoot av triana jeg så i magasinet Alfa eller hva det heter, det var fine nakenbilder uten å vise for mye, og i tillegg er jo dama nydelig å se på=) Fryktelig dumt at folk skal se ned på en person kun pga dette. Men for all del ,ikke ødelegg kroppen din med å bli helt plastikk. Men det høres det egentlig ikke ut som du er typen til heller=) Så, har du lyst har du lov. Men tenk deg godt om før du gjør noe. Dette er noe som garantert vil følge deg resten av livet ditt. Barna dine vil kunne se bildene, foreldrene dine, svigerfamilien din, fremtidige sjefer +++ ........ jeg ville ikke gjort det. Noe som derimot kunne vært spennende og moro, er å vært til fotograf og tatt profesjonelle bilder til samboeren min. Da er det kun han (og fotografen selvfølgelig) som ser det, du får likevel prøvd det ut, uten at hele norge har sett dine mest private områder Hilsen Høna :-* Endret 9. august 2011 av Høne Pøne
Gjest "gjest" Skrevet 9. august 2011 #196 Skrevet 9. august 2011 Man kan tjene en del på det hvis man holder seg proffesjonell og ikke blir med på baksiden av bransjen. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #197 Skrevet 9. august 2011 Man kan tjene en del på det hvis man holder seg proffesjonell og ikke blir med på baksiden av bransjen. Hva mener du med "baksiden av bransjen"?
Gjest "gjest" Skrevet 9. august 2011 #198 Skrevet 9. august 2011 Hva mener du med "baksiden av bransjen"? Begynne å renne rundt og være altfor "god kompis" med oppdragsgivere og andre bransjefolk og være med på festingen. 2
HiCog Skrevet 9. august 2011 #199 Skrevet 9. august 2011 Nei, men iq derimot... Den kom fra rett person. Du som konstant sprer et budskap om at sex som ikke har som formål å lage barn er galt uten argumenter og som rømmer når du blir konfrontert. Din intelligens, (sikter da til mer enn bare IQ) finnes det grunnlag for å si noe om. Det er godt mulig at vi kan finne en korrelasjon mellom lav IQ og folk som jobber i modellyrket. Det kan også hende at vi ikke finner det. Uansett har vi ikke etablert kausalitet. Med andre ord er det fordomsfullt å dømme enkeltindivider. Til deg og de andre i tråden som liker å dømme: Jeg kan ikke se at det finnes noe overveldende argument for at modellers arbeid er dumt eller umoralsk, om de er påkledd, halvnakne eller helt nakne. Mener dere det objektiviserer kvinner og påvirker menn på en dårlig måte? Mener dere yrket gir liten samfunnsprogresjon? Mener dere det er noe objektivt galt med lite klær eller skjønnhet og at det derfor bør skjules fordi det kan "skade oss"? Isåfall bring disse argumentene på banen så vi kan diskutere dem nærmere. Eller er det kanskje bare stygge fordommer dere har mot et yrke fordi en spesifikke type mennesker i snitt jobber oftere i yrket en andre? Eller kopierer dere bare hva andre sier uten å tenke over validitet og kilde? Jeg tenkte en gang tanken at hvis jeg kledde meg veldig merkelig ville det fungert som en god intelligenstest når jeg møtte nye mennesker. Fordomsfulle folk med lukkede sinn ville sikkert unngått en samtale, mens virkelige intellektuelle vil se forbi noe så likegyldig og overfladisk som klesdrakt og heller fokusert på å bli kjent med personligheten bak. Dette er den andre tråden på kort tid jeg støtter borti hvor en mengde folk er veldig fornøyde med å påstå at det er noe galt med et fenomen uten at de noensinne forsøker, (og en kan anta evner) å begrunne disse fordommene. Stereotypibasert saueflokkmentalitet har ingenting i et intelligent sinn å gjøre. Alt jeg kan si til TS er at du kan ende med å møte mange stygge reaksjoner fra fordomsfulle folk som ikke liker å tenke på egenhånd. Ettersom det er utrolig mange av disse er det stor risiko involvert i å ta en slik jobb. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå