lilla¤ Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har gått på all slags dietter, atkins, grete roede, lavkalori, lav fett, lav karbo, pulver og barer og nå er det nok! Jeg vil bare spise "normalt" uten å tenke på hvor mye fett eller karbo eller kalorier det er i det og det. så lurer på hvordan en normal dag for deg ser ut? For jeg husker ikke hvordan jeg spiste før all denne slankingen kom.
Gjest Høne Pøne Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 tenker ikke så mye på hva som er sunt og ikke, men spiser normal sunn kost. knekkebrød/ brødskive til frokost med et glass melk, det samme til lunsj, middag kan være alt fra pasta og kjøttdeig til hjemmelagede kjøttkaker eller fiskeboller i hvit saus. prøver å ikke tenke ås alt for mye på kalorier og sånn, prøver heller å lage litt sunnere versjoner av de matvanene jeg har fra før. f.eks bytte ut stekesmør med olje. spise mer grønnsaker og bare ha litt saus på maten. osv. er egentlig ganske enkelt:) så til kvelds bruker jeg spise en suppe, er veldig glad i supper jeg da
SortEngel Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har gått på all slags dietter, atkins, grete roede, lavkalori, lav fett, lav karbo, pulver og barer og nå er det nok! Jeg vil bare spise "normalt" uten å tenke på hvor mye fett eller karbo eller kalorier det er i det og det. så lurer på hvordan en normal dag for deg ser ut? For jeg husker ikke hvordan jeg spiste før all denne slankingen kom. En normal dag for meg med spising er, Frokost; jeg spiser noe jeg har lyst på Lunsj, samme Middag; samme Kvelds; samme Og jeg kan si at jeg har aldri värt overvektig for jeg fikk unger .. så jeg er det nå.. men jeg er 100% fornöyd med kroppen min. Jeg veier per i dag 118kg. og er 173. Jeg har aldri prövd å slanke meg og kommer aldri til å gjöre det, for når du har gått på diett og nådd den vekten du vil ha og begynner å spise normalt igjen legger du like fort på deg. Og jojo slanking er MYE faligere enn å väre litt overvektig. mitt råd er; Fix hjernen ( bli komfertabel med deg selv) så kan du finne noe som passer for deg ... og noe du kan spise og liker for resten av livet... HUSK; slanking er bare mideligtidig fix!!!!
Spøkelse Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 (endret) Frokost/sen frokost som regel en av disse eller kombinasjon: - 1-2 brødskiver to med 2-3 kokte egg - havregrøt - banan - kaffe Middag: Som regel en slags type kjøtt (vi spiser mest svin og kylling for tiden) med 2 typer grønnsaker til. Vi har aldri saus og bruker nesten ikke noe salt når vi lager mat, men vi bruker andre typer krydder der det passer seg (eks muskattnøtt i forskjellige typer stappe). Prøver å variere grønnsakene og ha hvertfall to forskjellige farger på tallerkenen til hver middag. Mellommåltider: Banan, proteinshake, brød med pålegg, kjøttsnacks fra butikken. Jeg foretrekker å spise når jeg er sulten istedet for mange små måtider (det gjør meg sulten). Drikker vann gjennom dagen og som regel 2-3 kaffe. Vil tro at hovedgrunnen til at jeg klarer å holde vekta ganske bra er fordi jeg er flink til å ikke snike inn dritt i handlekurven min eller småspise på søppelmat hver eneste dag. Hadde jeg kun spist ting jeg har lyst på hele tiden hadde jeg nok vært ganske så mye tyngre og voldsomt mye mer usunn Endret 19. juli 2011 av Spøkelse
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Kjenner meg igjen der, og jobber for tiden med å ha et stabilt kosthold. Ligger litt i kaloriunderskudd for tiden fordi jeg skal ned noen kg, men tror likevel jeg har et noenlunde normalt kosthold. Frokost: Havregrøt og ett glass melk eller juice eller 2 rugbrødskiver med f.eks. sennep, kalkunskinke, ost og agurk + melk eller juice Lunsj: Kyllingsalat med masse grønt, litt fetaost og noen
Gjest Nanne70 Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Det skjedde noe rart, så jeg prøver på nytt: Frokost: Havregrøt og ett glass melk eller juice eller 2 rugbrødskiver med f.eks. sennep, kalkunskinke, ost og agurk + melk eller juice Lunsj: Kyllingsalat med masse grønt, litt fetaost og noen oliven, eller en omelett på 2 egg med sopp, løk, tomat og skinke Mellommåltid: Frukt, grønnsaker eller knekkebrød med magert pålegg Middag: "Vanlig" middag, f.eks. 1 kyllingfilet, 1 potet eller 1 porsjon ris og masse grønnsaker eller salat, litt saus eller kesam. Kvelds: Etpar knekkebrød med smøreost og agurk eller kalkunskinke, 1 kopp te eller ett glass melk.
Gjest Høne Pøne Skrevet 19. juli 2011 #7 Skrevet 19. juli 2011 mitt råd er; Fix hjernen ( bli komfertabel med deg selv) så kan du finne noe som passer for deg ... og noe du kan spise og liker for resten av livet... HUSK; slanking er bare mideligtidig fix!!!! slanking trenger ikke bare være en midlertidig fix nei der er jeg litt uenig med deg. Trener man og spiser som normalt så vil man også greie å holde det i flere år fremover. det handler om å endre livsstil, ikke sulte seg i 8 uker for det holder ikke i lengden. ikke er det sunt for kroppen heller, og det ødelegger forbrenningen. jevnlig fysisk aktivitet, og et variert og sunt kosthold er nøkkelen. heller kose seg i helgene med noe godt, det gjør jeg og fixe hjernen er greit, men det er heller da ingenting feil med å endre livsstil så lenge man gjør det på en sunn måte?
lilla¤ Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2011 Tusen takk for svar:) Sort Engel: jeg vil ha en slank kropp, men jeg vil gi kroppen det trenger, ikke gå på slankekur hele tiden. I det siste har jeg småspist gjennom hele dagen, så jeg kjenner ikke forskjell på sultfølelse eller bare craving, så jeg har funnet ut at jeg først må få et normalt kosthold, med frokost lunsj middag kvelds osv Derfor vil jeg vite hvordan et "normalt" kosthold er, jeg hopper mellom å være redd for fett, karb og kalorier og det er veldig slitsomt. Jeg vil ha et normalt sunt kosthold der jeg holder vekten min foreløpig, og når jeg får et normalt forhold til mat, gå ned et par kilo.
Gjest Cecilia Lind Skrevet 19. juli 2011 #9 Skrevet 19. juli 2011 Jeg er mest glad i sunn mat, og har sjelden lyst på søtsaker og hurtigmat. Dette er hva jeg spiste i går, og det representerer en vanlig dag: Frokost: 2 knekkebrød med smør på. Ett bløtkokt egg Lunsj: 1 skive grovbrød sammen med en liten boks makrell i tomat. Knasket litt agurk ved siden av. Middag: pannesurret laks med sitron og rapsolje. Kokt blomkål, nykål og broccoli. Spiste også en håndfull cashewnøtter, en halv kurv jordbær, en halv mango, drakk ett glass hvitvin, to kopper kaffe med lettmelk. Tror kostholdet mitt er greit, normalt og har en bra balanse mellom fett, karbohydrater og proteiner. Jeg fungerer iallefall, er frisk og har stabil vekt.
Ethereal Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Nå om dagen er jeg en gris som spiser masse sjokolade, etter å ha vært på tur til Danmark og slått meg litt løs. Men sånn er nu engang sommeren. Som regel er en dag for meg omtrent slik: Frokost - to brødskiver med feks. makrell i tomat. Lunsj - En omelett med to egg, litt ost, skinke og noen tomater. En brødskive ved siden av. På jobb - en is/vaffel/skyr/frukt/havregrøt. Middag/kvelds - et par brødskiver, en hjemmelaget hamburger, kjøtt, fisk eller lignende. Er veldig dårlig på å lage middag, som regel blir det bare brødskiver. Pleier også å kose meg med litt sjokolade og godis på kvelden. Er veldig slikkmunn, men klarer fint å holde vekten likevel.
sprettball Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 Jeg prøver også å miste noen kilo. Føler at jeg har ett normalt kosthold også trener jeg ganske bra. Hittil i år er har jeg gått ned 6 kg, altså sakte men sikkert Igår spiste jeg: Kl 06: ett knekkebrød med gulost Kl 0830: en latte med lettmelk kl 1030: en salat med bønner, lisner, skinke + pesto. Litt melon Kl 14: en skive med gulost kl 17: (rett etter en time på mølla) en sjokoladeYt. kl 18: hjemmelaget fiskegrateng med torsk (litt potet og masse grønnsaker istedenfor pasta) kl 20: en liten vannis og ca 20 gram sjokolade (litt svak på kvelden) Dette er en ganske normal dag for meg, men kunne nok spist mer til frokost og litt mindre porsjon middag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå