AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Hei. Jeg skulle kjøpe meg noen nye joggesko og satt og så på Asics Nimbus på XXL. Da ble jeg fortalt av han som jobbet der at Kayano var "storesøsteret" til Nimbus, og at disse var mye bedre. Jeg antar at jeg har en fot som er hovedsakelig normal mot lett overpronering. Jeg kjøpte Kayano siden det bare var en hundrelapp i forskjell i prisen (utgående farge) og løp glad og fornøyd hjem. Nå merker jeg imidlertid at lårene mine er helt ødelagt etter joggetur. Jeg vet ikke om det er på grunn av at jeg løper fortere (har jo kommet i bedre og bedre form) eller om det kan være skoene som er skyld i det? XXL har fornøydhetsgaranti så jeg kan ta de med tilbake igjen, men vil bare høre om noen har samme erfaringer. På forhånd takk for hjelpen:)
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Jeg hadde ikke antatt at det var skoene som gjør at du får vondt i lårene.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Men med de joggeskoene jeg kjøpte i USA for 6 dollar får jeg jo ikke vondt med? :/ hmm...
Gjest Ruccola Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Nimbus og Kayano kan ikke sammenlignes, så der har butikken feilinformert deg! Nimbus er for normalpronasjon, mens Kayano er en Duomax sko - som er beregnet for dem som overpronerer. (Tråkker innover/kalvbeint) Om du bare har en lett overpronasjon kan det vere at en duomax sko blir for mye støtte for din fot. Det kan også rett og slett vere at det passer deg, men at det er uvant for muskulaturen din helt i starten. Akkurat det kan vere vanskelig å finne ut før en evt har prøvt litt mer.
Gjest Ruccola Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 http://www.asics.no/running/knowledge/understanding-pronation
Frk. Belle Skrevet 22. juli 2011 #6 Skrevet 22. juli 2011 Vanskelig å si om det er skoen eller noe annet som gjør det, men er enig i at Kayano og Nimubs er veldig ulike sko. Selv bruker jeg Nimus og elsker dem! Men har aldri vurdert Kayano ettersom jeg ikke synes beskrivelsen ikke passer til mitt steg (normalpronasjon). Uansett sikkert en god idee og prøvd dem litt til for å se om de funker OK eller om du må bytte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå