Po Pi Skrevet 19. november 2003 #1 Skrevet 19. november 2003 Hei! Vi giftet oss i sommer, men har utsatt bryllupsreisen. Vi skal reise i løpet av året som kommer, enten på vinteren eller på høsten. Men det store spørsmålet er: hvor skal vi dra? Er det noen som har erfaringer og gode tips? Vi vil helst ikke dra til sånne typiske familiesteder. Håper noen har ideer! Hilsen Po Pi
Siam Skrevet 20. november 2003 #2 Skrevet 20. november 2003 Mexico! Vi var i Mexico i to uker i fjor! Vi var for det meste på Yucatan-halvøya, men reiste rundt med buss. Masse deilige steder å dykke (hvis dere gjør det), nydelige strender, nam-nam-mat og drikke. Du bør unnga de verste turiststedene (bla Cancun - det blir altfor mye Gran Canaria for min del + at det vrimler av amerikanere der...). Tulum er helt fantastisk! Morsomme huledykk i krystallklart ferskvann (www.cenotedive.com norsk dykkesenter). Et superromantisk sted å overnatte jeg bare MÅ anbefale er Diamante K som ligger litt utenfor "sentrum" av Tulum, alle bungalowene er forskjellige, deilig mat og utrolig god stemning (sjekk www.diamantek.com) Ellers er det masse spennende steder å se i Mexico, gamle ruiner overalt, deilig temperatur og et akseptabelt kostnadsnivå! Jeg vil anbefale deg å bare kjøpe tur/retur billett til Mexico City og heller reise på egenhånd rundt i landet. Bussforbindelsene er bra og billig. Vi reiste med fly fra Mexico City til Cancun og reiste med buss sakte tilbake. God bryllupsreise, uansett hvor dere bestemmer dere for å dra!
Glitterchick Skrevet 20. november 2003 #3 Skrevet 20. november 2003 Florida eller New Orleans! På Key West i Florida er det superromantisk, nydelige omgivelser og fine bademuligheter. Sjekk denne linken: http://keywest.com/ Du kan finne søte, familiedrevne Bed&Breakfast med super service, dykke, bade, hilse på delfiner, se på den flotte arkitekturen, besøke Hemingways hus, spise god mat... New Orleans er for meg den mest romantiske byen i verden. Du kan finne fantastiske Bed&Breakfast i gamle, flotte herskapshus, med digre dobbeltsenger og flotte bad, man får skikkelig "Tatt Av Vinden"-følelse! Sjekk: http://www.nola.com og http://www.neworleans.com/ Masse bra musikk, flotte shoppingmuligheter, mye fantastisk arkitektur, dampbåt-turer på Mississippi-elva, aligatorturer i sumpen, ett fantastisk akvarium og deilig vær. Og ikke minst noe av den beste maten i verden! Hvis man vil bade litt også går det an å kjøre til kysten og tilbringe ett par dager der. Ved kysten er det ikke så mye turister og man kan finne søte små landsbyer hvor man kan vøre helt i fred. Bare hold deg unna Burboun Street i New Orleans på natterstid, det er fryktelig turistifisert.
Gjest GreenSky Skrevet 20. november 2003 #4 Skrevet 20. november 2003 Selv synes jeg at Venezia er den mest romantiske byen! Sikkert greit å reise utenom turistsesongen, kan bli litt masete ellers.
Loolaa Skrevet 21. november 2003 #6 Skrevet 21. november 2003 Maldivene! Vi var der i sommer, en fantastisk opplevelse! Og det er ennå bedre der på vinteren
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #7 Skrevet 21. november 2003 Litt avhengig av når dere vil dra og hvor mye penger dere vil bruke, men Mexico er som sagt fantastisk. Sør-Afrika (hvis dere drar tidlig vår eller sen høst). Anbefaler http://www.getafricatravel.com Kenya/Tanzania Botswana Seychellene Maldivene Italia - Venezia, Roma, Sorrento.. Madeira Azorene Har riktignok ikke vært alle disse stedene selv
ringblomst Skrevet 21. november 2003 #8 Skrevet 21. november 2003 Bali er flott, men ikke det paradiset det visstnok en gang var. Vi storkoste oss i hvert fall veldig og fikk med oss alt vi synes en tur skal inneholde; blant annet god mat, opplevelser og shopping. Innbyggerne var også fantastiske. Husk å fortelle hva dere ender opp med .
Linsi Skrevet 21. november 2003 #9 Skrevet 21. november 2003 Vi skal til Sorrento, og gleder oss veldig til det. Det kommer jo ann på hvor mye dere ønsker å betale. Selvfølgelig ville vi kanskje heller reist til Maldivene eller noe, men tror nok Sorrento er et ganske godt alternativ det også.
Gjest Twiggy Skrevet 23. november 2003 #10 Skrevet 23. november 2003 Heller sorrento enn maldivene!! Sorrento er fantastisk, rart ikke flere har oppdaget dette perfeke stedet...Gled deg!
ringblomst Skrevet 23. november 2003 #11 Skrevet 23. november 2003 Vi skal til Sorrento' date=' og gleder oss veldig til det. Det kommer jo ann på hvor mye dere ønsker å betale. Selvfølgelig ville vi kanskje heller reist til Maldivene eller noe, men tror nok Sorrento er et ganske godt alternativ det også.[/quote'] Kan jeg få spørre om dere har brukt en reiseoperatør og hvilket hotell skal dere være på? Sorrento har jeg inntrykk av at kan bli ganske dyrt det også...men jeg tar kanskje feil?
Gjest Twiggy Skrevet 23. november 2003 #12 Skrevet 23. november 2003 Vi var der i fjor sommer. Reiste med star tour. Bodde på et meget pent hotell. Hotel president. Betalte ca. 24 000 for to i to uker, i tillegg er det dyrt å leve der, så med lommepenger ti lmat, utflukter etc. brukte vi ca. 40 000. men absolutt verdt det! Du reiser ikke dit for åspare penger, men for å ha et fantastisk reiseminne for resten av livet.
Snehvit Skrevet 23. november 2003 #13 Skrevet 23. november 2003 i tillegg er det dyrt å leve der, så med lommepenger ti lmat, utflukter etc. brukte vi ca. 40 000. men absolutt verdt det! Jeg synes også Sorrento er fantastisk, men det trenger slett ikke å bli så dyrt å reise dit. Prisen på mange av hotellene er nemlig inkludert halvpensjon. Vi var en uke i Sorrento i vår, og bodde da på hotell Tramontano. Dette er et flott hotell med perfekt beliggenhet på en klippe ut mot havet og de koselige gågatene like ved. Tre-retters middag var inkludert i prisen (ca. 8-9000 kroner med Star Tour), og vi kunne velge rettene fritt fra en meny som ble skiftet hver dag. Sorrento og hotell Tramontano anbefales virkelig!
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #14 Skrevet 24. november 2003 vi var også i sorento.. men laangt fra så dyrt...! betalte ca 3000 pr pers for flyet (det er jo rimelig standard pris for fly innand i Europa) hotell til 800 kr natta lett hoderegningn får det til å bli 12 400 for ei uke og 18 800 for to uker det er slett ikke vanskelig å få billigere hotell.. og billigere transport er også innen rekkeviddde (f.eks med sterling til Roma og tog videre) lommepenger kan jo styres både høyt og lavt.. men vil man så lever man godt for få hundrelapper om dagen..
siffen Skrevet 25. november 2003 #15 Skrevet 25. november 2003 Jeg mener at opplevelser er like viktig som å se hverandre i øynene i 14 dager. I så måte vil jeg anbefale Florida. 14 dager der med bil gjør at du f.eks kan oppleve alt dette: Key West - en vidunderlig solnedgang i Mexicogulfen og en sjarmerende by å reise til ut i havet over 44 broer, Naples - en "upscale" småby på vestkysten hvor du virkelig kan slappe av i lukseriøse omgivelser, ShoppingOutlets - råbillig shopping av merkeklær, orlando - fornøyelsesmetropol nr 1 med masse underholdende parker som også innbyr til romantikk. Hva er vel mer romantisk enn å besøke Mikke og Minnies hus??? Ja, de musene får det til.
Gjest Løvinnen Skrevet 5. desember 2003 #17 Skrevet 5. desember 2003 ...et litt uvanlig forslag i disse urolige tidene... 1. Finchatton, Tsavo, Kenya ;-) Out-of-this-world! En fantastisk lodge ved foten av Kilimanjaro, midt imellom løver&elefanter. Blixen&Finchatton, mozart&krystall. Først fly til nairobi, så et lite småfly som flyr dere inn til camp'en. 3 netter, 4 netter. Vi betalte USD 300 pr natt (for 2), inkl Bagatelle-kvalitet til frokost, lunsj, tea og middag. Fly inn-ut koster rundt USD 400, vi tok leiebil og fant vår egen vei ut i afrikansk villmark. 2. Zanzibar ;-) Først villmark - så 1001-natt. Etter en times flytur fra nairobi lander dere i StoneTown, der hvor sultaner&pirater bodde side om side. Kan foreslå en natt eller to på Tembo Hotell før dere reiser ut til østkysten. Hvorfor ikke leie et lite palass rett på stranden? Med etpar tjenere til deres disposisjon, med egen kokk. Med en soloppgang dere omtrent kan ta på fra takterrassen deres. Med turkuist hav så langt øyet rekker og India som nærmeste nabo. Med kritthvit strand. Med egen hage fyllt av palmer, guava, avokado, passion fruit... Med fullstendig privatliv, som betyr veldig lite klær... Jippi! Det koster litt, litt mer enn litt kanskje. But then again... Flybilletter: 2x 8.000 (inkl zanzibar) Finchatton: 10.000 (4 netter) Zanzibar: 8.000 (8 netter) Diverse: ikke mye, litt til transport (kanskje 1.000 tilsammen) Ikke så galt - for under 40.000 får dere en one-of-a-kind bryllupsferie! Når? Sept-April
delilah_ Skrevet 7. desember 2003 #18 Skrevet 7. desember 2003 Jeg anbefaler på det sterkeste å reise til Gili-øyene. Det er en liten øygruppe utenfor Lombok, naboøya til Bali i Indonesia. Jeg var innom der i fjor, når jeg reiste rundt i Sørøst-Asia med ryggsekken min, og det var virkelig et helt perfekt sted for nygifte. Jeg var på Gili Trawangan, den største av de tre øyene. Det tar ca. 1 time å sykle rundt hele øya, så det er et lite samfunn. Det finnes ikke biltrafikk, kun sykler og hesteskyss. Dette gjør det veldig fredelig, og man slipper de utrolig slitsomme strandselgerene som etter min mening ”ødelegger” Bali. Av overnattingsmuligheter finnes det alt fra helt enkle bungalower/stråhytter, til fine all-inclusive hoteller. Maten, som ellers i Indonesia, er nydelig, og veldig billig. Ellers er det veldig fine strender med gode dykkemuligheter (det arrangeres også dykkekurs der). Etter min mening er dette absolutt en plass for å oppleve ”pure romance”! Gratulerer med giftemålet og god tur, hvor enn dere måtte reise!
Lilletrollet Skrevet 19. desember 2003 #19 Skrevet 19. desember 2003 Hvis du går inn på "bryllup sidene" Så har jeg skrevet "tips til bryllups reise" Jeg anbefaler Mauritius på det varmeste!!! Vi var der i februar i år, og det var helt utrolig deilig der! Det kostet litt, men det var verdt hver eneste krone! Lilletrollet
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #20 Skrevet 22. desember 2003 Botswana er det ultimate safarilandet. Var der i høst - riktignok ikke på bryllupsreise. Drømmer om å reise tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå