Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står som nr. 10 på venteliste på et studie med 50 plasser. Er det noen sjanse for at jeg kommer inn, eller er det bare å lete etter en jobb det neste året?.. Jeg er dritstressa for ikke å komme inn, jeg vil så gjerne gå dette studiet! Noen som tidligere har søkt, stått langt bak på ventelisten og likevel kommet inn?... Takk .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler dessverre på at du kommer inn, da må 20% takke nei til plassen. Men samtidig har du jo en liten sjanse. Har venner som har stått på venteliste til attraktive studier, og kommet inn, men tror det har vært plass 6 eller høyere.

Kan nok være lurt å sondere jobbmarkedet og sende noen søknader, så kan du heller takk nei til jobb dersom du likevel skulle få studieplass.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tviler vel heller også på at jeg kommer inn. I dag tidlig stod jeg som nr. 9. Men tviler vel på at det går.. For når svarfristen er utløpt er det jo ingen sjanse lenger..

Sukk.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det hender jo at folk ikke møter opp eller sier fra seg studieplassen etter svarfristen også. Men jeg ville nok ikke gamblet på at jeg kom inn nei.

Skrevet

Jeg ville uansett hatt en plan B.

Men det KAN hende at du kommer med likevel, enten at de andre takker nei eller ikke møter opp første skoledag. Jeg var nr 6 eller 7 på studiet mitt, trodde ikke jeg hadde sjans, men jaggu ble det skole likevel, det fikk jeg vite noen uker før skolestart pga så mange som takket nei :) Var vel en 3-4 stk som ikke møtte opp første skoledag, så da fikk alle frem til rundt 10 på ventelista være med:)

AnonymBruker
Skrevet

Skolen kan også ha tatt inn flere studenter enn 50 for å sikre seg for frafall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...