AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Jeg er under utdanning, er 21 år, skal gjøre ferdig videregående nå til høsten på voksenopplæring kveldstid. Har jobb i butikk, men vil si opp og finne meg noe annet da jeg ikke trives i det hele tatt, og kun får kveldsvakter (passer jo sykt dårlig). Nå lurer jeg på hvilke jobber som finnes, utenom butikkmedarbeider, for folk som mangler utdanning/studerer? Må helst ha noe "9-16" opplegg siden jeg skal på skole på kveldene. jeg vil gjerne ha en kontorjobb, for å ha prøvd det. Er det mulig å få noe sånt uten utdanning? Skal studere videre til sykepleier til neste år.
trulta_ Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Hva med å jobbe på sykehjem? Du får nok ikke noe fast på dagtid, men det er en kjekk jobb.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Hva med å jobbe på sykehjem? Du får nok ikke noe fast på dagtid, men det er en kjekk jobb. Har jobbet på sykehjem. Var greit, men ble mett på det. Og skal liksom "tilbake" dit når jeg er i praksis på sykepleien. Jeg er ganske avhengig av å ha noe som kan være noenlunde fast på dagtid, to-tre dager i uken helst.
trulta_ Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Barnehager da? Usikker på hvordan det er der med ufaglærte, men dem trenger jo vikarer.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Postbud. Der er vanlig arbeidstid 7-15 og lønna er god i forhold til lønna til butikkmedarbeidere o.l. Jeg tjener vel rundt 160 kr/t
Judge Judy Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Sykehjem og barnehage er det jeg kommer på. Selv om du føler du er ferdig med sykehjem, så kan du kanskje prøve deg på en annen type avdeling? Er ganske stor forskjell på pleietyngde og utfordringer man får på de forskjellige stedene Du får neppe noe fast som ufaglært, men hos oss trenger de alltid ringevikarer, både på dag og kveld
Grønt blad Skrevet 19. juli 2011 #7 Skrevet 19. juli 2011 Barnehage, en annen butikk, sykehjem, stuepike/renholdspersonale på hotell var det første som falt meg inn. Posten, som en annen skriver er også et godt forslag, da får du også være mye ute. Jeg kommer ikke på noen kontorjobb som man kan ha uten utdanning....
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #8 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har et barn som ENDELIG skal begynne i barnehage selv, jeg har gått hjemme med h*n i 2 år, så det orker jeg rett og slett ikke vil ha litt "fri" fra barn nå som h*n begynner der. Posten var jo en ganske god idè faktisk!! Ikke så veldig sosialt kanskje, om man sitter alene i bilen hele dagen, men hey - så lenge jeg kan slutte i butikkjobben jeg har nå, og slipper barnehagebråk så er jeg fornøyd! Kan jo bare jobbe med det ett år uansett, siden jeg skal studere på fulltid til neste år.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #9 Skrevet 20. juli 2011 Jeg fikk kontorjobb uten relevant utdanning (hadde allmenn på vgs og studerte noe som ikke var relevant til jobben). Det går fint an å få jobb som kontormedarbeider/sentralbordmedarbeider eller lignende uten mer enn vgs, men jeg tror jeg ville forsøkt å få det gjennom et vikarbyrå. Mange av de jobbene går gjennom vikarbyråer.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Jeg fikk kontorjobb uten relevant utdanning (hadde allmenn på vgs og studerte noe som ikke var relevant til jobben). Det går fint an å få jobb som kontormedarbeider/sentralbordmedarbeider eller lignende uten mer enn vgs, men jeg tror jeg ville forsøkt å få det gjennom et vikarbyrå. Mange av de jobbene går gjennom vikarbyråer. Hva ligger lønna på?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #11 Skrevet 20. juli 2011 Hva ligger lønna på? De ligger forskjellige, alt fra hvilken lønn som er satt mellom byrået og kunden etc, det er ingen standard for alle. F.eks gikk jeg gjennom et byrå der jeg fikk 150kr per time, uten utdannelse, 8-16 jobb, kun litt jobberfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå