Gå til innhold

Bryllup, utdrikningslag, gave...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En mannlig kollega skal gifte seg, og jeg er med 99 % sikkerhet ikke invitert i bryllupet eller til noe som helst. Kun utdrikninglag, som det naturlig nok ikke er han som drar i gang.

Jeg har ingen erfaring med å ha venner som gifter seg, og jeg har heller aldri vært i utdrikningslag.

Han skal ikke få noen gave når jeg ikke er invitert til verken bryllup eller "kaffe"? Man gir ikke gaver i forbindelse med utdrikningslag?

Mann.

:blush:

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Her er det ulike kutymer for menn og kvinner, trur eg. Damene har med gåver i utdrikningslaget, gjerne noko som brura skal gjette kva er, eller kven som har gitt. Eg trur ikkje menn driv med slikt, men eg er ikkje sikker.

Dersom dette er ein kollega, så kan du vel få med fleire på jobb til å spleise på ei gåve? Det er ganske vanleg å gi ei felles gåve frå arbeidskollegaene.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom dette er ein kollega, så kan du vel få med fleire på jobb til å spleise på ei gåve? Det er ganske vanleg å gi ei felles gåve frå arbeidskollegaene.

Det her er en ganske spesiell arbeidsplass, så det hadde bare vært de kollegaene som er invitert i bryllupet pluss meg som haddet giddet å spleise på en gave.

Arbeidsgiver kommer ikke til å organisere noe eller være med på å spleise på noe. Så da avventer jeg og ser hva de som er invitert i bryllupet evt foreslår.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, siste avsnitt ble litt skrudd. Arbeidsgivere pleier vel ikke akkurat å gå rundt på en arbeidsplass og samle inn penger, eller være med på å spleise. Arbeidsgiver hadde isåfall gitt en egen gave går jeg ut ifra (som de ikke vil).

Men det er nok i hvert fall ingen som kommer til å ta noe initiativ til felles gave, siden de som er invitert antagelig kommer med egen gave.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

drit i gaven til utdrikningslag, og legg heller pengene i og kose dere den dagen ;) Om du vil kan du jo eventuellt kjøpe dem en liiiten presang med kort til selve bryllupet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...