Gjest Aderthiel Skrevet 19. november 2003 #1 Skrevet 19. november 2003 Er det flere som har langt hår som pleier å flette deler av håret i en slik flette? Jeg lurer evnt. på om noen har erfaring med å la fletta sitte i over mange dager, også mens man vasker håret? Det er så mye jobb med den at jeg kunne tenke meg å prøve. Lurer på om håret blir tovete når fletta løses opp, eller om den blir "stygg" og uryddig etter vask?
Catzy Skrevet 20. november 2003 #2 Skrevet 20. november 2003 Er herringbone-flette noe annet enn fiskebensflette? Sånn som går inntil hodet fra panneluggen? Hvis den er sånn, så tror jeg nok du kommer til å se veldig bustete ut hvis du vasker håret uten å ta den ut. Men hva er poenget med å vaske håret hvis du ikke kan gni litt? Det kan se greiere ut hvis du bare skyller, men igjen, det kommer til å bli bustete. Da er det bedre å øve seg så du klarer å flette seg slik selv på under 5 minutter. Det krever litt trening, men etterhvert så klarer du det helt fint, og kan vaske håret og flette det igjen. Catzy
Orthia Skrevet 20. november 2003 #3 Skrevet 20. november 2003 Ville ikke latt fletten sitte i i vask. Det vil ta veldig lang tid å få håret tørt, spesielt hvis du har ltt lengde og tykkelse på håret. Bustete blir det også. Som Catzy sier, med litt øvelse fletter du håret selv kjapt. Jeg tar mitt på null-komma-niks.
birgitte242 Skrevet 20. november 2003 #4 Skrevet 20. november 2003 Jeg ville heller ikke latt fletten sitte i vask. Jeg pleier å flette håret til datteren min og lar det gjerne sitte i et par til fire dager (avhengig av fletteteknikk) før fletten blir bustete og ustelt. Her er en kjempefin side med Herringbone og andre fletteteknikker!
Gjest Aderthiel Skrevet 21. november 2003 #5 Skrevet 21. november 2003 Takk for innspill :D Ved nærmere ettertanke så har dere rett. Vil nødig at håret skal bli slitt, uryddig og flokete. Det vil nok bli det selv om den typen fletting er ganske "solid".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå