Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan man ha rød kjole og svarte strømper?

Skal ha på en rød kjole, og lurer på hva jeg skal gjøre med strømper.. Og sko for den saks skyld! Kan jeg bruke svart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan ha svarte strømper og svarte sko! Til pent er det finest med tynne strømper 15 den el.

Evt kan du ha litt glossy strømper som er tilnærmet lik din egen hudfarge og enten røde sko (lik rødfarge som kjolen) eller sorte sko.

Du kan også f.eks ha hvite sko lyse strømpebukser som jeg skrev og hvit veske. Det viktgste er at det er en helhet i det.

Skrevet

Hmm.. Godt spørsmål. Kommer jo litt an på kjolen da. Kort eller lang? Røff eller klassisk? Osv. Og på hva slags tilbehør du har til. Men jeg syns generelt at det er penest med hudfargede strømper. Og sammen med svarte sko (og jakke?) tror jeg det blir bra. Kjøp deg begge deler og prøv!

Heldigris. Lyst på rød kjole til jul jeg også.. Det er sååå fint :D

Skrevet

Har vært på strømpebuksekurs. DEN er ikke tykkelsen på strømpene, men lengden på tråden som er brukt. Pass på å sjekk prøvene før dere kjøper.

Skrevet
Har vært på strømpebuksekurs. DEN er ikke tykkelsen på strømpene' date= men lengden på tråden som er brukt. Pass på å sjekk prøvene før dere kjøper.

Men det har alltid stemt med tykkelsen på de jeg har kjøpt i mitt liv hverfall, og det er mange. Har litt dilla og kjøper masse stay-ups, stockings, strømpebukser osv.

Jeg har kanskje bare hatt flaks med at denieren har stemt i forhold til det jeg har vært ute etter. Pleier jo å sjekke prøvene hvis jeg handler i butikker og ikke på nettet, men det er som mest for å sjekke hvordan kvaliteten kjennes ut.

Så min konklusjon er at det pleier å stemme med denier/tykkelse, selv om det kanskje ikke er det det er ment som.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har vært på strømpebuksekurs. DEN er ikke tykkelsen på strømpene, men lengden på tråden som er brukt. Pass på å sjekk prøvene før dere kjøper.

Her tror jeg du har misforstått litt. Denier er ikke lengden men tykkelsen på TRÅDEN som er brukt, eller mer presist, størrelsen på fibrene i tråden. Jo lavere tall jo finere/tynnere tråd og tynnere strømper.

Denier

The definition of "Denier" is a measure of fibre fineness in silk and some artificial fibres, such as Nylon, equal to one gram per 9,000 metres of yarn. Denier is a measurement of fibre weight used to describe the thickness of a thread or yarn. The higher the denier, the larger the fibres and the stronger the material.

Skrevet

Svarte strømper til rød kjole er ikke særlig lekkert. Prøv hudfarvede! Til det kan du ha røde sko, evt svarte sko/svart veske, beige sko + veske, lime sko + veske - det viktigste er at sko og veske matcher! Men unngå svart...

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar :D men hm.. forskjellige svar her.... :roll:

kjolen er kort, og litt dyp rød.

har svarte sko, som jeg tenkte å bruke. tenkte også at HVIS jeg tar svarte strømper så har jeg at svart, veldig elegant smykke jeg kan ha til.. blir det ikke litt helhet da?

Vel, strømpene bør altså muligens byttes ut med hudfargede. Får prøve begge deler og se jeg da! :D

Skrevet

Tror jeg ville gått for hudfargede. Synes som regel det blir penest uansett hva som er til.

Skrevet

Jeg ville også gått for hudfarget strømpebukse til rød kjole. Litt mer mykt enn svart :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er enig med flertallet her; hudfargede strømper er finest til rød kjole. Egentlig til det aller meste...

Skrevet

Nei, var på kurs hos Oroblu. Han spurte oss hva denier stod for og vi sa tykkelsen. Han sa NEINEINEI.. så det så :wink: Men når jeg leser det du har linket til ser jeg at jeg har sagt feil. Det er ikke lengde, men vekta til 9000 meter med garn. Han sa at i de fleste tilfeller ville man kunne se på den som tykkelse, men noen ganger kunne det bli helt feil (vi fikk se eksempler)

Skrevet

Jeg syns heller ikke helt sorte strømper er så lekkert til rød kjole....Syns en farge som tenderer litt mot grått er lekrest (husker ikke hva den heter....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...