Gå til innhold

Min skjønne kjæreste har invitert med datteren min på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke ha ferie i år, og da har min kjæreste invitert med datteren min på ferie med han og sønnen, samt noen flere. De skal på en kjempe koselig barneferie, vil ikke gå i detalj, men den er midt i blinken for henne. Hun er 9 år gammel. Jeg syns dette er en kjempe idè, for ellers måtte hun gått hjemme mens jeg var på jobb.

Så seff kommer da en venninne og mener at det er alt for lenge å være borte fra meg, da hun allerede har vært 4 uker hos sin far. Dette er snakk om 2 uker. Så da blir det 6 uker totalt borte fra meg, men jeg tenker på henne hvor kjekt hun kommer til å få det. Kjæresten min betaler hele turen, jeg skal bare sende med lommepenger. Jeg syns faktisk det hadde vært egoistisk av meg å ikke fortelle henne om denne turen og la henne dra. Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Spørs litt. Sånn rent personlig ville jeg kjørt på med ferieturen dersom jeg ønsket det og dersom jeg var beinsikker på at datteren har en god kontakt med kjæresten og at han ikke er en ny person i hennes liv. Har dere vært sammen en stund og hun kjenner ham og hans sønn godt og trives med dem og du stoler på denne kjæresten, så for all del.

Men, jeg ville nok nevnt det for barnefar før jeg sa det til min datter, i tilfelle han steiler helt, så slipper jeg å være onde mamma som må trekke tilbake et flott tilbud.

For jeg synes barnefar skal ha lov til å steile her. Jeg hadde ikke likt det om min manns nye kjæreste tok mitt barn alene med på tur i fjorten dager. At den nye damen er sammen med min mann og mitt barn i fjorten dager er noe helt annet. Og hadde satt pris på om mine følelser ble tatt hensyn til, så da ville jeg forsøkt å ta hensyn i andre retningen også.

• Liker 3
Skrevet

Forstår jeg det rett om du ikke har fortalt det til din datter? Jeg synes absolutt ikke det er dumt gjort å sende henne på denne ferien så lenge hun har et godt forhold til din kjæreste og selv har lyst til å dra. Om hun ikke ønsker er jo saken klar, men vil hun, hvorfor ikke? Kan ikke skjønne at dette skal være en negativ ting.

Jeg har ikke barn selv bare så det er sagt, men kan ikke skjønne at dette skal bli noe problem. Du jobber jo uansett så dere har jo ikke masse tid til å finne på ting disse to ukene og tenk på alt det fine hun vil oppleve og hvor mye hun vil kose seg.

• Liker 2
Skrevet

For en fantastisk idê!

Tenk så mye fint hun vil oppleve. Og hun og din kjære vil få et enda nærmere forhold. Jeg heier for at du lar henne dra.

hun kommer til å storkose seg. Og det er helt utrolig snilt av kjæresten din å tilby dette :)

• Liker 7
Gjest Heloise
Skrevet

Så lenge ikke kjæresten din er en fremmed for henne så ser ikke jeg noe problem her. Er alltid noen som skal synse noe om alt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er flott at du vil sende datteren din på tur.

Du sier jo selv at alternativet for datteren din blir å gå hjemme og vente på deg mens du er på jobb.

Det at du faktisk ser at det er både bedre for datteren din - og mer moro for henne - å få dra på tur med kjæresten din, syns jeg er kjempebra. Det er ikke alle foreldre som klarer å sette barnas behov foran sine egne (nemlig at det går på bekostning av tiden du får tilbragt med henne).

Når det eneste argumentet for at datteren din ikke skal reise er at det blir lenge mellom hver gang du får møtt datteren din, så syns jeg bare du skal ignorere venninnen din. La datteren din dra ut og ha det gøy, fremfor å ha lange kjedelige dager mens du er på jobb.

- Og uansett; når hun er 9 år, så kan man faktisk lett argumentere for at en hel arbeidsdag er for lenge for en niåring å være alene hjemme - og så mange dager i strekk..?

• Liker 1
Skrevet

Merkelig at folk skal legge seg borti alt mulig rart! DU vet jo hva som er best for datteren din. Veldig hyggelig tilbud av kjæresten din, og så lenge datteren din har lyst til å dra på ferie med dem, så burde jo det bare være bra når du synes det er en god idé :)

(Men kanskje litt enig i at det burde være ok for faren hennes også, så det ikke blir dårlig stemning).

• Liker 1
Skrevet

De har et veldig godt forhold og koser seg sammen. Jeg har ikke spurt henne enda, da hun kommer hjem i morgen. Hun har vært på ferie med min eks sin dame, så jeg ser ikke problemet her. Jeg kommer til å informere min eks, ikke spørre om lov. Han har rett til å vite hvor datteren er. Jeg tror hun kommer til å si ja, det er rett og slett en fantasisk tur, fullsendig tilrettelagt for barn på alle mulige måter.

Jeg har hatt dårlig samvittighet fordi vi ikke skal på ferie år, så jeg ble veldig glad når han spurte om hun kunne være med.

• Liker 4
Gjest Heloise
Skrevet

Kjør på! Håper hun får en finfin ferie :)

• Liker 3
Skrevet

Så omtenksom kjæreste du har! Synes dette høres ut som en topp idé jeg :)

• Liker 4
Skrevet

Ja, han er helt fantastisk!! :rodmer:

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

for en omtenktsom og flott kjæreste du har da Sophie-Ann! :yvonne:

jeg tror det er kjempesunt for datteren din at du sender henne på denne fereien- at jeg var liten var mamma hjemmeværende og jobbet som dagmamma i samme sleng. så jeg var lissom aldri borte fra henne. Og det gjorde meg til den største mammadalten i universet- jeg grein HVER gang noen andre tok i meg!

Så at du sender henne på ferie med kjæresten din, tror jeg er en fin måte å gjøre henne vant til å være sosial med andre mennesker, prate med ukjente mennesker, og stole på andre som ikke er mamma og pappan hennes.

Du sier at det blir litt mange uker uten at dere ses, men for det første så kommer dere til å prate mye på telefon regner jeg med, og tenk DEN klemmen og de uttrykkene hun sannsynligvis gir deg når dere ses igjen!! :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer nok til å bli pepret med MMS og telefoner, så det er jeg ikke redd for. Hun er meget tilpasningsdyktig og liker å treffe nye folk, så dette er jeg ikke bekymret for. Jeg unner henne denne turen av hele mitt hjerte. Er 1000 kr i lommepenger nok syns dere??

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

1000 kr kan nok være mer enn nok. Men du kan jo gi kjæresten litt ekstra som han kan passe på, i tilfelle noe ekstra fint og litt dyrt...? :) Jeg fikk betraktelig mindre enn dette da jeg var eldre enn henne og dro på utflukter til andre land! :)

• Liker 1
Skrevet

Herlig kjæreste - misunnelig venninne :)

• Liker 5
Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg kommer nok til å bli pepret med MMS og telefoner, så det er jeg ikke redd for. Hun er meget tilpasningsdyktig og liker å treffe nye folk, så dette er jeg ikke bekymret for. Jeg unner henne denne turen av hele mitt hjerte. Er 1000 kr i lommepenger nok syns dere??

antall penger i lommepenger blir veldig vanskelig for oss å vite når du ikke skriver hvor eller hva de skal..foresten så er jeg veeeldig nyskjerrig på det :fnise:

du sier at en venninne sier i mot denne ferien- men det er bare du som vet best, og du må følge ditt eget hjerte. (selvom det for meg virker som du allerede har bestemt deg for at hun kan dra da :) ) ville bare understreke at det ikke er noe å uroe seg for :kose:

Skrevet

Vel, jeg kan si så mye som at ferien inkluderer badeland og fornøyelsespark! Jeg er faktisk ganske misunnelig selv, jeg elsker sånne steder :fnise:

Skrevet

For en fantastisk kjæreste du har :) Synes virkelig ikke at du skal tenke så mye på det. Hvis de to har en god kontakt og hun stoler på ham, så ser jeg ikke noe problemer med at hun er med på denne turen :) Hun kommer til å kose seg og oppleve masse fint, og du slipper å ha dårlig samtvittighet fordi du må jobbe :)

Gjest Mann_32
Skrevet

Fantastisk gjort av kjæresten din, og jeg er sikker på at de får en fin tur. :) Jeg leser ut fra posten din at det ikke finnes noen spesiell grunn til at hun ikke skal være med, og da sier egentlig svaret seg selv.

(Bryllup i luften?)

Skrevet

Hehe, nei det er det ikke :fnise: . Men jeg tror jeg skal beholde ham!!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...