Gå til innhold

Glassplate på kjøkken (bak vifte og vask)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å tråle diverse forum og blogger. Ser det er mange som har montert opp en glassplate bak komfyrtopp og vask, i stedet for fliser.

Noen av dere som har dette og som kan fortelle meg ca hvor mye det kostet (så vet jeg hva som er grei pris)?

Hvis noen har leverandører (Oslo-området) de vil anbefale, eller løsninger tar jeg gjerne i mot. Ser f.eks at det er ulike måter å feste glasset på, så hvis noen har gode eller dårlige erfaringer setter jeg pris på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikkje anbefale i Oslo-området, sidan eg bur på vestlandet, men me brukte ein glasmester. Firmaet blei nevnt av kjøkkenleverandøren.

Pris endte på 5-6 tusen trur eg, den er litt over to meter lang.

Me valgte å male glasplata på baksida, og så lime den til veggen med silikon.

Ein kan ha blankt glas (og ha tapet, evt male veggen bak), men då kan ein risikere at det kjem fuktighet/småfluer osv. inn bak glaset. Ein bekjent har valgt denne løysinga, men ho har mulighet for å skru ned plata for å vaske bak.

Og så er det forskjell på glasplate og pleksiglas. Me har glasplate. Pleksiglas bør ikkje has på vegg bak komfyr pga varmen.

Superenkelt å halde reint og fint!

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte 2 stk ferdige glassplater i str 45 x 90 cm fra en kjøkkenforhandler. De er i frostet glass og kostet 499,- pr stk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...