Gjest Mamma mia Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Har nettopp funnet ut at nr 3 er på vei.. Har to barn fra før som vil være 2,4 år og 4,6 år ved termin på mars. Dette var ikke planlagt og det er masse tanker i hodet mitt, både glede og bekymringer.. Får vi plass i bilen, hvordan blir hverdagen med 3 såpass tette barn osv. Ikke så lenge siden minstemann begynte å sove over natta, og synes det er så godt å ha kroppen min litt selv og være litt mer uavhengig etter to tette barn, blir litt rart å skal tilbake til våkenetter og byssing igjen. Men gleder meg også til kos med liten baby såklart, selv om det sikkert vil bli noen hektiske år =) Begge barna våre går i barnehage, så jeg kommer til å få tid alene med baby når de er der, men er redd det vil bli slitsomt med våkenetter når man må stå opp og ordne med de største barna også, i tillegg til amming og alt som følger med en baby til ubestemte tider. Håper vi får en rolig, søvnglad baby =) De sier at ett barn er som ett, og to er som ti, hvordan er det med tre barn da? Hehe.. Vil gjerne høre om erfaringer og råd fra dere trebarnsmødre, på godt og vondt =)
Gjest Mamma mia Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Ingen trebarns- eller firebarnsmødre der ute som har noen erfaringer eller noe å komme med?
Chiquita Skrevet 21. juli 2011 #3 Skrevet 21. juli 2011 Tredjemann følger med på lasset i allerede innkjørte rutiner. Overgangen fra 0-1 eller 1-2 var for meg større enn 2-3... Ikke noe problem. Mine var 1,2 og 2,6 når tredjemann kom
Gjest As Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Jeg gikk fra 1 til 3. Sjokk. Tror overgangen blir enklere for deg. Om du alledere har bestemt deg for at det blir tre, så la det stå til. Det går bra! Strevsomt i en periode, men de blir fort selvstendige
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 jeg gikk også fra 1-3 og det gjekk helt fint.men vanskelig å plasere 3 barne seter i en vanlig stasjonsvogn.vi leide nyfødd seter dei første mnd da fikk vi akuratt dørene igjen bak.så gjekk vi over til større bil.caravelle..da ble det plass til alt,vogn,sykkler og hund..nyt det og stresset som følger med.tiden går så altfor fort.veldig viktig å lere barna å hjelpe til med det samme.rydde opp etter seg å bere av bordet etter seg..dette letter arbeidet mye og barna føler at dei er flinke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå