Gå til innhold

Bananflueinvasjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg reiser bort i 4 dager, gruer meg allerede til å komme hjem i frykkt for hvor mange fluer jeg kommer til å møte :S

Videoannonse
Annonse
Gjest LillaGorilla
Skrevet

Jeg har satt et glass med eplecidereddik+oppvasksåpe+litt vann (alt i samme glass) i vinduskarmen. etter 2 min var alle bananfluene oppi:) lar det bare stå siden jeg ikke ser det til vanlig,men resultatet er nuuuull dumme fluer i stua:D yeeey!

Dette gjorde jeg en gang da jeg bodde i studentkollektiv med en god del late gutter - funker kjemebra, følg dette rådet og sett ut eddik ;)

Gjest Chevy
Skrevet

Huff, jeg reiser bort i 4 dager, gruer meg allerede til å komme hjem i frykkt for hvor mange fluer jeg kommer til å møte :S

Hvis du setter ut et slikt glass,som jeg foreslo- kommer du hjem til døde fluer i glasset;) hiv i tillegg litt klor i vasken!

Skrevet

glass er satt ut, ikke noe i dem enda, men jeg krysser fingrene ;) Skal vaske søppelspann og klore vasken før jeg drar. Takk for tips!

Gjest Nanette
Skrevet

Ingen bananfluer på to dager, dette lover bra. ;)

Skrevet

Eplecidereddik, zalo og vann fungerer kjempebra. Det kan også være lurt å sette en fyrstikk i alle blomsterpotter. Det vil da komme litt svovel ned i jorda hver gang du vanner dem, noe som gjør at jorda blir litt for sur til at fluene vil legge egg der :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bananfluer på to dager, dette lover bra. ;)

Jippi :duskedame: Fortell hvordan det går

Skrevet (endret)

Bananfluer klekkes i sluket på kjøkkent pga matrester. Hell på med bakepulver, salt og edikk i sluket. Når det er ferdig med å brusse, hell på masse varmt vann. Fungerer som bare det!

Endret av BlackBerry

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...