AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Hei! Holder for tiden på å gå ned et par kilo. Er medlem i vektklubben.no, hvor jeg kan skrive inn måltider så får jeg utregnet antall kalorier i de forskjellige porsjonene jeg tar. Problemet er egentlig at jeg ikke aner hvor mange kalorier jeg inntar! Har dessverre ikke matvekt hjemme. Kunne noen ha sagt meg hvor mange gram f.eks én sommerkotelett er? Har ikke anelse om det er 100 eller 500 gram liksom Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Matvekt koster 100-150 spenn på nille/biltema.
Gjest Nanne70 Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 En middels stor svinekotelett veier rundt 180-200 gram. Antall kalorier avhenger av om du skjærer bort fettranden eller ikke. Men skaff deg en vekt, du, det forenkler mye
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Enig med de over som sier at det nok er best å skaffe seg en vekt. De har dem nok enda billigere på f.eks. Clas Ohlsson. I tillegg kan det jo være lurt å sjekke på pakka eller kassalappen. Har du kjøpt en 2pk med koteletter som veier 400 g, så er de jo rundt 200 hver. Og på kassalappen kan du se hvor mye frukt og grønt veier. Også er denne siden ganske praktisk. Linken er til stk, men det står også oversikter over andre typer mål (liter, beger, bunt, håndfull, etc.)
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Takker for svar, får se å skaffe meg en vekt. Hehe :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå