Gå til innhold

barnebidrag

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

han skal betale meg bidrag for våre barn.men han nektet plutselig å betale.så da måtte jeg på nav og få søke om bidrag.søkte om forskudd og bidrag.

fekk innvilga forskudd og bidrag.men han klaga på saken og klagesaken tar 5 mnd!

han har gått kraftig ned i lønn for å slippe unna bidraget som ble høyt.og fått en avtale med arbeidsgiver på ett eller anna vis.

fekk vedtak no i denne mnd at dei rekna ut bidraget etter mai lønna hans.dette ble betydelig lavere enn tidligere og nesten under forskuddet.jeg kan ikke godta dette og sende ny klage med nye opplysninger

fristen for nav å gjere seg ferdig med saken er no 6 mnd!!

hvor lenge kan en sak holde på.noen med erfaring og tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

han skal betale meg bidrag for våre barn.men han nektet plutselig å betale.så da måtte jeg på nav og få søke om bidrag.søkte om forskudd og bidrag.

fekk innvilga forskudd og bidrag.men han klaga på saken og klagesaken tar 5 mnd!

han har gått kraftig ned i lønn for å slippe unna bidraget som ble høyt.og fått en avtale med arbeidsgiver på ett eller anna vis.

fekk vedtak no i denne mnd at dei rekna ut bidraget etter mai lønna hans.dette ble betydelig lavere enn tidligere og nesten under forskuddet.jeg kan ikke godta dette og sende ny klage med nye opplysninger

Beungringsverdig mann som klarer å gjøre de de fleste fedre burde. Leit for deg at du ikke lengre motar "lønna " di, men hvis NAV regner ut summen burde du bare godta det, er det de fleste menn må, når NAV regner ut et helt URimelig høyt beløp. Godt å høre at det av og til finnes rettferdighet.. Spør heller om han kan væære med på eksakte utgifter i stede for å mota barnebidrag... De fleste menn liker bedre å betale på ting til barna enn å subsidiere mors frisør og klær..

AnonymBruker
Skrevet

Beungringsverdig mann som klarer å gjøre de de fleste fedre burde. Leit for deg at du ikke lengre motar "lønna " di, men hvis NAV regner ut summen burde du bare godta det, er det de fleste menn må, når NAV regner ut et helt URimelig høyt beløp. Godt å høre at det av og til finnes rettferdighet.. Spør heller om han kan væære med på eksakte utgifter i stede for å mota barnebidrag... De fleste menn liker bedre å betale på ting til barna enn å subsidiere mors frisør og klær..

Så penger han betaler direkte går til ungen mens bidrag gjennom nav går til frisør?

Hvor dum går det an å være? Det er samme potten og samme antall penger inn på mors konto og barnet koster det samme uansett.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommentar ang.klagesaken.

Du får forskuddet når BF ikke betaler bidraget. Dette inntil nav innkreving har fått satt i gang innkrevingen. Det er litt spesielet med klagesaker på barnebidrag. BY skal egnetlig betale bidraget men i klagetiden i motsetting til andre klagesaker i det offentlige. Får BY medhold betales det tilbake. Så her er 2 saker egentlig, den ene klagesaken på bidrag fra BY . Den andre saken er forskuddsaken der BY ikke betaler bidraget han er pålagt før klagen er avgjort. Han opparbeider seg normalt bidragsgjeld denne peridoen han ikek betaler.

Nav innlreving bruker noen mnd.før de får i gang innmkreving av allerde bidrag som er påklaget fra BY. Tiden avhenger mye av arbeidsmengden og frister for klagen.

Gjest Gjest
Skrevet

motar lønna mi..herre gud du er på jordet her.han vil ikke betale bidrag og sluttet bare å betale på vår privat avtale.har ikke råd til å holde hus,mat kler etc til 3 barn på en lønn på 18000,- i mnd

han betaler ingenting og ønsker heller ikke å kjøpe noe til dem.ja ja jeg jobber 100 % stilling!

frisør har jeg desverre ikke råd til til hverken meg selv eller barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...