shadow6 Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Jeg skal nå begynne på helsefagarbeider, men er usikker på om jeg skal ta påbygg etter dette. Kullet mitt er de siste som får tilbud om påbygg, men jeg skal jo ikke ha noe høyere utdanning enn helsefagarbeider, skal ikke gå på høgskole eller noe... Noen som har noe erfaringer med dette? kommer jeg til å angre dersom jeg ikke går påbygg??
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Ja du kommer til å angre. Etterhvert vil du kanskje se behovet for å ta høyere utdanning. Påbygg er gull verdt. Men hvorfor skal de slutte å tilby dette?
shadow6 Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2011 Okei, da er det kanskje lurt:) Vet ikke hvorfor de skal slutte med det, er ikke 100% sikker heller, men er det jeg har hørt :/
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Ja, du burde ta påbygg, ingen vet hva livet ditt vil bringe, og kanskje du en gang ønsker å ville utdanne deg som noe mer, jeg også var veldig usikker på om jeg ville ta påbygg etter helsefagarbeider året, fordi jeg var sikker på at jeg ikke ville bli noe mer enn helsefagarbeider, men det kan snues på en femøring, jeg kom inn på påbygg i år, og jeg er veldig glad for at jeg tok dette valget alikevell, for da har jeg kompetansen til det, og kan søke meg videre år jeg ønsker det =) og det er nok best å fortsette når du er på skolebenken enn å ta noen år fri fra skolen for så å begynne på igjen, det kan nok bli tøft, men klart viss du har mot til det så er jo det også en løsning, finnes ingen fasit, men jeg vil annbefale deg å ta påbygg nå
Cleopatrah Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Helt klart JA, ta påbygg. Hvis du ikke er helt lut let skolen da, viktig å få gode karakterer også. Ellers så tilbys jo påbygg mange andre steder i Norge senere.
cosmopolitan13 Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Men minuset med å ta påbygg nå er vel at du ikke er sikret læreplass etterpå? Fordi du er førsteprioritert når du kommer rett fra skolen.. Har jeg hørt
cosmopolitan13 Skrevet 18. juli 2011 #7 Skrevet 18. juli 2011 rett fra helsefagarbeiderlinjen mener jeg :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 Ingen grunn til å ta påbygg om du ikke skal ta høyere utdanning senere. Om du skulle ombestemme deg om noen år, kan du i stedet komme inn via realkompetanse du da har opparbeidet deg, eller 23/5-regelen.
shadow6 Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2011 Det som er problemet er at jeg er drit lei skolen -.-
Cleopatrah Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 helsefagarbeider, er det lærlingtid? Går man ikke 3 år på skolen for så rett ut i arbeid da? Men uansett så får du jo som nevt ovenfor realkompetanse etterhvert så.. da kan du vel egentlig droppe påbygg for nå. Jeg utsatte påbygg selv jeg, for var skolelei. Begynte på igjen etter 4 år og fikk toppkarakterer. Så ikke stress.
HumHum Skrevet 19. juli 2011 #11 Skrevet 19. juli 2011 Du er drittlei skolen og det blir ikke enklere å begynne på skolen igjen senere. Og den dagen du plutselig vil vidreutdanne deg har du ikke studiekompetanse. I hvertfall tenk nøye over valgene nå mens det er sommerferie. Og med påbyggningsfag kan det også hende du får en del timer fri i løpet av uka hvis du alt har tatt de fagene/timene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå