AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Skal studere årsenhet i Nordisk fra høsten av, og er nysgjerrig på arbeidsmengden innenfor studiet? Er mye av det såkalt "selv lest", eller bør man følge forelesningene, og delta i plenum ?
Porcelain Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 (endret) Du bør absolutt følge forelesninger. Er en del som er ganske vanskelig (norrønt etc), og det er alltid deilig å få forklart ting på forelesninger og seminar. edit: og arbeidsmengde - eh, spørs jo hva du er vant til. Det er mye skjønnlitteratur du må lese på egen hånd da, så det tar noen ekstra timer. Endret 18. juli 2011 av Porcelain
Hecubaa Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Det er alltid en fordel å følge forelesninger og seminarer (spesielt det siste), men det kommer veldig ann på hvilke emner du skal ta
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Jeg vil i alle fall anbefale deg å følge forelesningene i litteratur. I språk også, selvsagt, men i litteratur får man forskjellige lesninger som man ikke enkelt kan slå opp noe sted. Går du ikke på lit.forlesninger, får du en stor jobb med å sette deg inn i sekundærlitteratur. Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til. Jeg har selv gått dette, og jeg elsket det!!
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Hvilken skole skal du gå på? Jeg snuser også litt på nordisk :-)
Hecubaa Skrevet 19. juli 2011 #8 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har en mastergrad i nordisk litteratur fra UiO og anbefaler det på det varmeste
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #9 Skrevet 19. juli 2011 UIB UIB, ja, da har jeg bare en ting å si: Gled deg!!
Porcelain Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Skal på master i nordisk nå selv, og kan vel ikke si annet enn at det ikke var "den opprinnelige planen" - men det var utrolig kjekt å ta bachelorgraden, selv om ikke alt er like gøy hele tiden naturligvis. Vet ikke hvem som er forelesere nå, men jeg hadde iallfall mange veldig flinke
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #11 Skrevet 21. juli 2011 Jeg skal begynne på nordisk årsstudium ved NTNU til høsten. Noen som har gått der? Jeg skal mest sannsynlig begynne på en bachelor i sykepleie neste høst, men søkte ikke der innen fristen i år. Hadde egentlig engelsk bachelor som førstevalg, men det slettet jeg da jeg ikke ønsker å ha ett år av en bachelorgrad på papiret. Så da jeg fikk tilbud om studieplass på nordisk årsstudium, takket jeg ja. Mest fordi jeg ikke har råd til å bo i Trondheim uten skolestipend siden jeg kun jobber deltid, men også fordi jeg ønsker å være i et studiemiljø siden jeg ikke har bodd så lenge i Trondheim, og ønsker å bli kjent med flere der. Men jeg er litt usikker på om et årsstudium i nordisk er "flott å ha" på CV´en?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå