AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Håper noen kan gi meg noen pekere om hva dere gjorde i deres bryllup evt. tenker å gjøre med tanke på bordplassering av barn. Vi skal ha relativt utradisjonell bryllupsfest. Gifter oss den ene dagen i tinghuset og har festen dagen etterpå. Det blir derfor ingen problem med dødtid mellom vielse og feiring. Minimalt med taler (forhåpentligvis klarer folk å holde seg). Det begynner kl. 17, og da dette er mer en type fest ber vi ikke små barn. Skal ha koldtbord/buffet så folk forsyner seg selv med mat. Det jeg lurer litt på er hva som er vanlig å gjøre med tanke på bordplassering av barn. Dette er da mine yngre søskenbarn på min mors side i en alder fra 9-13 så alle kjenner hverandre veldig godt og har vokst opp sammen. På brudgommens side er alle søskenbarn voksne eller barna (til disse søskenbarnene) er under 2 år. På min fars side er alle over 18. Er det normalt å plassere barna sammen (blir nok "E" oppsett på bordene), eller burde man la de sitte med foreldrene uansett hvor foreldrene blir plassert? Alle disse kjenner som sagt hverandre veldig godt, og jeg vil bare at de skal få en så kjekk opplevelse som mulig. Hvis alle familiene med barn kommer blir det totalt 8 barn. Forslag? Hva gjorde dere i deres bryllup?
Tullepia Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Plasser barna i umiddelbar nærhet av foreldrene. Det skaper trygghet hos barna og gjør at det blir lettere å holde kontrollen med dem. Etterhvert som de er ferdigspist kan barna få gå ut og leke, evt få ha et eget lekerom med tv, videospill e.l., mens de voksne holder taler, spiser videre, prater og drikker kaffe osv. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Plasser barna i umiddelbar nærhet av foreldrene. Det skaper trygghet hos barna og gjør at det blir lettere å holde kontrollen med dem. Etterhvert som de er ferdigspist kan barna få gå ut og leke, evt få ha et eget lekerom med tv, videospill e.l., mens de voksne holder taler, spiser videre, prater og drikker kaffe osv. Takker for svar Jeg ser poenget. Hadde det ikke vært for at alle disse barna er enten søsken eller uansett kjenner hverandre veldig godt/vokst opp sammen hadde det ikke vært et spørsmål en gang, da setter man de selvfølgelig sammen med foreldrene. Er bare litt bekymret for at de skal kjede seg om de sitter med foreldrene, da vi begynner relativt seint så blir nok mye av tiden (for barnene sin skyld dersom de må hjem relativt tidlig) ved bordet. De er jo såpass gamle at de sitter ved bordet, om ikke ut av egen vilje så iallefall ut av høflighet Annet alternativ er jo å sette barna med foreldre i nærheten eller overfor hverandre, men siden dette som sagt kun er søskenbarn fra min mors side så er jo halvparten av foreldrene søsken Har jo lyst å blande litt tante/onkelpar fra min mors side med brudgommens familie også, og siden vi blir opp mot 80stk så kan det bli langt mellom de andre barnene dersom barna følger foreldrene.
Anglofil Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 (endret) Barn sitter med foreldrene. Skulle noe skje er det veldig greit å ha foreldrene i nærheten slik at de kan ta ansvar. Mvh Yvonne Endret 18. juli 2011 av Yvonne
Ariadne85 Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 9 til 13 år? Har selv soskenbarn i denne aldersgruppa, of hadde ikke nolt med å plassere de sammen ved em bordende. Men hadde nok snakket med 13-åringen (om denne er modnast) og bedt hn ta litt ekstra ansvar for sine yngre slektninger. Tror 13-åringen da hage følt at hn hadde en viktig oppgave.
sebastianen Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Håper noen kan gi meg noen pekere om hva dere gjorde i deres bryllup evt. tenker å gjøre med tanke på bordplassering av barn. Vi skal ha relativt utradisjonell bryllupsfest. Gifter oss den ene dagen i tinghuset og har festen dagen etterpå. Det blir derfor ingen problem med dødtid mellom vielse og feiring. Minimalt med taler (forhåpentligvis klarer folk å holde seg). Det begynner kl. 17, og da dette er mer en type fest ber vi ikke små barn. Skal ha koldtbord/buffet så folk forsyner seg selv med mat. Det jeg lurer litt på er hva som er vanlig å gjøre med tanke på bordplassering av barn. Dette er da mine yngre søskenbarn på min mors side i en alder fra 9-13 så alle kjenner hverandre veldig godt og har vokst opp sammen. På brudgommens side er alle søskenbarn voksne eller barna (til disse søskenbarnene) er under 2 år. På min fars side er alle over 18. Er det normalt å plassere barna sammen (blir nok "E" oppsett på bordene), eller burde man la de sitte med foreldrene uansett hvor foreldrene blir plassert? Alle disse kjenner som sagt hverandre veldig godt, og jeg vil bare at de skal få en så kjekk opplevelse som mulig. Hvis alle familiene med barn kommer blir det totalt 8 barn. Forslag? Hva gjorde dere i deres bryllup? De små (de under 2) ville jeg plassert hos foreldrene . Om jeg skjønte riktig skulle det komme noen små . De andre (de mellom 9 og 13 ville jeg plassert sammen . Da vil de få det mye mer morsomt . Så store barn trenger ikke hjelp av foreldrene under en middag . Spisesalen er vel heller ikke så stor at de ikke finner foreldrene dersom en krise skulle oppstå . Hva nå det skulle være , tror ikke det oppstår så mye skummelt under en middag 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #7 Skrevet 19. juli 2011 Jeg synes egentlig det er en god løsning å plassere barna fra 9-13 sammen, mens barnet på 2 bør sitte med foreldre og den på 18 bør regnes som voksen. Samtidig er det vel fare for at barna blir ganske rastløse i løpet av en lang bryllupsmiddag, så noen voksne de kjenner bør kanskje sitte i umiddelbar nærhet. 3
Tøsen Skrevet 19. juli 2011 #8 Skrevet 19. juli 2011 Jeg synes egentlig det er en god løsning å plassere barna fra 9-13 sammen, mens barnet på 2 bør sitte med foreldre og den på 18 bør regnes som voksen. Samtidig er det vel fare for at barna blir ganske rastløse i løpet av en lang bryllupsmiddag, så noen voksne de kjenner bør kanskje sitte i umiddelbar nærhet. Enig med denne
miss summer Skrevet 19. juli 2011 #9 Skrevet 19. juli 2011 Jeg synes egentlig det er en god løsning å plassere barna fra 9-13 sammen, mens barnet på 2 bør sitte med foreldre og den på 18 bør regnes som voksen. Samtidig er det vel fare for at barna blir ganske rastløse i løpet av en lang bryllupsmiddag, så noen voksne de kjenner bør kanskje sitte i umiddelbar nærhet. jeg er også enig i dette. men duy snakket jo om å ha E bord. da sitter man jo relativt nært og man kan jo plassere noen foreldre rygg til rygg med barna sine. da sitter de nært men alikevell "alene".
Møffi Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Vi satte de mellom 7 og 13 sammen, i tillegg satte vi de ytterst på den ene E-armen slik at de kunne snike seg unna hvis de fikk for mye maur i baken Dette fungerte veldig fint 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #11 Skrevet 19. juli 2011 TS her. Det var kanskje litt dårlig formulert av meg inni innlegget mitt, men i starten skrev jeg at det kommer ikke små barn da vi ikke synes dette passer til den type feiring vi skal ha. Kun de nevnte 8 stk (hvis alle kommer)som er mellom 9-13 år. De over 18 (som er resten av de som kommer) blir jo selvfølgelig regnet som voksne Kjekt å få litt meninger for og i mot, var redd mine tanker om å plassere disse sammen var helt på viddene, men jeg synes selv at barn mellom 9-13 er mer enn store nok til å ikke bli hauket over av foreldrene, spesielt siden alle disse barna kjenner hverandre godt og er søsken/søskenbarn og har vokst opp sammen. Er kanskje greit å plassere foreldre litt rundt der barna sitter. Eks. at de 8 barna sitter 4x4stk ved siden og overfor hverandre i (ytterst på raden kanskje sånn at det er lettere å "snike" seg vekk?) midterste rad i E`en og foreldre sitter ved siden av og/eller rygg til rygg med barna?
Gjest småhjerte Skrevet 29. juli 2011 #12 Skrevet 29. juli 2011 Jeg ville plassert barna med foreldrene. Det er foreldrene sitt ansvar å ta seg av sine barn. Blir dumt om andre gjester må hysje på barna om de blir litt for ivrige ved bordet. Jeg ville også hatt et slags lekerom eller lignende med tv, spill, leker eller lignende. I hvertfall et sted hvor barna kan holde på litt i fred. Jeg ville ikke bedt 13åringen ta ansvar for barna om de hadde sittet sammen. Jeg vet det ikke ville blitt mye ansvar, men en 13åring er vel kanskje ikke så veldig glad å leke lengre? Og kanskje trettenåringen heller vil snakke med tanter, onkler osv. istedet for å sitte med barn. Men det kommer jo helt an på hvordan 13åringen er Kanskje man kunne kjøpt noe som barna kunne holdt på med mellom middag, dessert og taler? F.eks. en liten pakke fargeblyanter og ark til hver? Bedre å sitte stille med det enn å sitte å kjede seg gjennom lange taler og slikt
LukaFrost Skrevet 29. juli 2011 #13 Skrevet 29. juli 2011 Jeg ville helt klart gått for barnebord. I et bryllup er jo foreldrene uansett ikke langt unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå