Evalilja Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Jeg trener hver dag, variert mellom powerwalk/jogging, styrke og yoga. De fleste dagene blir det 45 minutter kondis før jeg avslutter med 20 minutter styrke. Og ofte tar jeg 20 minutter yoga om kvelden og på hviledager blir det 40 minutter yoga. Uannsett.. jeg har et problem... jeg vet hva jeg skal spise og ofte og lite osv osv. Men den forbanna godisen! Jeg blir gaaaaal! Og skeier jeg ut med en is f.eks ender det opp med mye mer! sjokkis, smågodt, chips... og gjerne mere mat enn jeg trenger også.. Krom hjelper på meg, men ikke alltid. Altså en fører til 100... Hvordan får dere tankene deres vekk fra godterier?
The Kitten Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 La være å kjøpe godteri. Er ikke verre enn det. 1
Dragonfly84 Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Kjøp mango og mager vaniljekesam i stedet for godteri Eeeeller begynn å strikke! Og ha lørdag som alt-er-lov-dag. 1
Tullepia Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Noen tips: Handle når du er mett, da er søtsuget lavest. Kjøper du ikke snop og har ikke snop i hus, da er det vanskeligere å skjeie ut. Når du får lyst på noe godt, så lag noe deilig mat. Sørg for å ha favorittmaten din i hus, slik at du kan lage f.eks bruschetta med eksklusiv olivenolje på, eller en bedre middag. Frys det ned i porsjonspakker, så kan du enkelt diske opp med favorittmaten din når du har lyst på noe godt. Prøv ut smoothies, evt et glass melk med litt kakao og sukker i hvis det virkelig røyner på. Reserver sjokoladen til lørdagen. Alt blir en vane, også for kroppen. Nektes den overflod med sukker vil den til slutt slutte å kreve det, og få nok av en liten eventyrsjokolade. 1
Evalilja Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2011 Det er sant. Rart hvordan kroppen venner seg til sukker.. Og som røyk... en blir til ti. Mange takk for råd.
Gjest LineaKristine Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Det er sant. Rart hvordan kroppen venner seg til sukker.. Og som røyk... en blir til ti. Mange takk for råd. Moren min pleier å ta noen piller som skal dempe søtsuget, jeg husker ikke hva de heter akkurat nå, men du finner det på apoteket og helsekost butikkene Det er verdt ett forsøk, jeg pleier å ta noen sånne når jeg har mensen fordi da har jeg SKIKKELIG lyst på sjokolade hver dag hahaha
Rainbow Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 Kromtabletter skal lissom hjelpe. Jeg syns ikke det hjelper og er like søtsugen som deg. Har gått uten noe godteri et helt år for noen år siden, det gikk kjempebra! Men å komme ut av abstinenståka var verst. Sto inni butikken og følte at det lukta godteri og det var fysisk vanskelig å komme meg ut. Hadde vondt i hue hver dag og var helt i "gå på veggen"-stemnning. Men etter to uker med abstienser og syyykt lyst på var det ikke noe problem lenger. Det dumme er at jeg begynte igjen, og jeg vet ikke om jeg orker å gå gjennom to sånne uker igjen. Nå er jeg sånn at jeg kan stikke på bensinstasjonen her et kvarter før stengetid fordi jeg MÅ ha sjokolade, hehehe! Å spise sunt ellers og trene er ikke noe problem sammenligna med hvor vanskelig det er å slutte med sjokolade og godteri.
Evalilja Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2011 Kromtabletter skal lissom hjelpe. Jeg syns ikke det hjelper og er like søtsugen som deg. Har gått uten noe godteri et helt år for noen år siden, det gikk kjempebra! Men å komme ut av abstinenståka var verst. Sto inni butikken og følte at det lukta godteri og det var fysisk vanskelig å komme meg ut. Hadde vondt i hue hver dag og var helt i "gå på veggen"-stemnning. Men etter to uker med abstienser og syyykt lyst på var det ikke noe problem lenger. Det dumme er at jeg begynte igjen, og jeg vet ikke om jeg orker å gå gjennom to sånne uker igjen. Nå er jeg sånn at jeg kan stikke på bensinstasjonen her et kvarter før stengetid fordi jeg MÅ ha sjokolade, hehehe! Å spise sunt ellers og trene er ikke noe problem sammenligna med hvor vanskelig det er å slutte med sjokolade og godteri. Det er helt sånn det er! Jeg tror jeg må være godterfri! JA! Jeg stopper helt som å slutte å røyke. Krom hjelper noe på meg men fjerner ikke helt. Jeg skal takle det!
Zzyzx Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Jeg drikker te hvis suget tar overhånd. Og jeg sukrer den faktisk, med helt vanlig sukker, men det blir så mye mindre enn hvis jeg skulle skeiet ut på alt jeg har i hus. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #11 Skrevet 19. juli 2011 Nå om sommeren er det mye godt å kose seg med da, vannmelon, jordbær, ananas. Det er også veldig godt med eple eller pære med et lite strø av kanel på! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå