Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne tenker på å reise til NY i høstferien, og ser stadig etter billige flybilletter fra Stavanger. Bruker forskjellige søkemotorer, og ser at prisene kan variere noe. Er det noen som vet om det til noen tidspunkt ligger billigere billetter ute? F.eks. tidig morgen eller sen kveld? Eller spiller ikke dette noen rolle?

Vi lurer også på om vi skal bestille billetter nå, eller vente til nærmere avreise. Noen som har synspunkt her på hva som vil lønne seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste for ikke så lenge siden i reisemagasinet til Aftenposten (på nettet) at det er billigst tirsdag rundt klokken 15.00. Gjennomsnittlig, altså. Det er ikke sikker det er det i morgen...

Ellers har jeg bestilt billetter (ikke New York) og hotell på Expedia, og da jeg skulle betale, var det billigere enn på siden før uten noen forklaring. Bare rundt et par hundre kroner, men likevel.

AnonymBruker
Skrevet

kelkoo.no --> icelandair.

Man får ikke mat ombord, og flyet er vel kanskje ikke det du vil fly mest med i ditt liv, men det er helt ok og ganske billig til tider.

Skrevet

Ser at når jeg søker flyreise fra Stavanger på Icelandair, kommer forslagene opp fra Oslo bare?

Gjest Lizette
Skrevet

Du kan teste flybilligst.com, da får du opp en graf med de billigste billettene fra dag til dag.

Hvis dere er litt fleksible på avreisetidspunkt kan denne være en god hjelp til å finne de billigste billettene :)

Skrevet

Takk, den siden har jeg ikke hørt om før!

Skrevet

Hmmmm, får heller ikke her til å søke Stavanger-NY, bare Oslo-NY.

Gjest Lizette
Skrevet (endret)

Åh så dumt, ja jeg ser det nå. Det var synd :(

En annen ting er at mange flyselskaper drar igang høstkampanjer så fort sommersesongen er på hell i august da. Jeg har to ganger vært heldig og fått tak i billige billetter på langdistanse gjennom slike kampanjer :)

Edit: skrivefeil

Endret av Lizette
Skrevet

Takk for tips! Mulig vi drøyer bestillingen til august da:-)

Skrevet

Prøv momondo.com eller finn.no/reise

Skrevet (endret)

Kanskje det blir billigere for dere om dere drar via Oslo?

Endret av pandabear
Skrevet

Jeg hadde prøvd å reist fra Oslo, eventuelt en annen hub i Europa. Frankfurt og København for eksempel. Men husk å kjøp gjennomgående billett sånn du ikke blir stående igjen i fks Oslo hvis det skulle bli problemer (forsinkelser, tåke, kanselleringer). Har du en gjennomgående billett med godkjente forbindelser har flyselskapet (-ene) du reiser med ansvar for å få deg frem dit du skal.

• 1 måned senere...
Skrevet

Fant dere ut av det?

Skrevet

Vi fikk tak i billetter til ca. 4600 og var fornøyde med det:-)

Skrevet

Wow det var billig! Og i hlstferien da. Reiser dere fra Oslo?

Skrevet

Nei, vi reiser fra Stavanger. Er i høstferien, ja, så det nærmer seg med stormskritt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...