Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hedvig92
Skrevet

Heisann!

I fjor var første året jeg betalte skatt i det hele tatt (har bare hatt sommerjobber før), og da jeg fikk ekstra jobb på slutten av året, jobbet jeg for mye i forhold til hvor mye skatt jeg betalte...

Meg jeg skjønner meg ikke på hvordan man skal betale restskatten..

I brevet står det Restskatt, å betale.. og så står det: innbetalingskort blir tilsendt senere...

men under står det også KID-nummer ved innbetaling... og at restskatten må betales innen forfall (men står ikke forfallsdato eller noe i brevet??)

Dette brevet vart sendt til meg 24.06.2011... har ikke fått noe innbetalingskort? Hva er innbetalingskort?

Har panikk for at jeg ikke skal betale innen fristen :S

Kan det ikke bare skrives enkelt, slik at personer som meg også forstår ting?!

Forvirret!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen år siden jeg måtte betale restskatt, men jeg kan ikke huske noe med et innbetalingskort. Jeg tror bare jeg fikk en regning jeg med kontonr., KIDnr og beløp.

Gjest Hedvig92
Skrevet

Det er noen år siden jeg måtte betale restskatt, men jeg kan ikke huske noe med et innbetalingskort. Jeg tror bare jeg fikk en regning jeg med kontonr., KIDnr og beløp.

Fikk du en vanlig rekning? Den jeg har fått står det øverst: Skatteoppgjør 2010, ordinær likning...

Hmm..

Skrevet

Jeg venter også på giroen, mener å huske den kommer i august med forfall i september/oktober.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er under 5000 irestskatt betaler du alt på en gang, hvis det er over deles regningen i to. faktura blir sendt ut med forfalli aug/sept for de under 5ooo i aug/sept og sept/okt for de over 5000.

Skrevet

Vi stusset også på det samme her i huset. Både på selvangivelsen, og på brevet vi fikk i slutten av juni stod det at innbetalingskort ville bli sendt senere. Vi syntes ikke det var godt nok etter brev nr to, så vi kikket litt nærmere på det. oppe i høyre hjørne står faktisk konto nr til din kemner, og de har jo skrevet kid nr på brev nr to. Vi dobbeltsjekket konto nr på skatteetaten, for å være sikker på at kontonr i brevet var korrekt.

Det viste seg at all informasjonen stemte, så vi har betalt inn restskatten alt med den informasjonen vi fikk i brev nr to. Vi ville bare bli ferdig med det. Men syns det er litt rart at de ikke gir en forfallsfrist i brev nr to. hvis folk skal vente på enda et brev går det jo fort i glemmeboksen :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Giroer kommer i posten.

Beløp over kr 1000,- blir delt på 2 forfall, et i aug. og et i sept.

Vil man slippe rentetillegg, betaler man før 31 mai.

AnonymBruker
Skrevet

Giroer kommer i posten.

Beløp over kr 1000,- blir delt på 2 forfall, et i aug. og et i sept.

Vil man slippe rentetillegg, betaler man før 31 mai.

Beløpet må være over 5000 før det blir delt i to.

Gjest Hedvig92
Skrevet

Står på skatteetaten sine sider at det må være over 1000 for å bli delt i to..

Skrevet
Tidligste forfall er 22. august. Bruk de tilsendte betalingskortene når du skal betale.

Restskatt på over 1 000 kroner betales i to terminer. Andre termin forfaller fem uker etter første forfall. Du får betalingsblankett i posten. Restskatt betales til skatteoppkreverkontoret.

http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Restskatt/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...