Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nå nr 3, og det vil bare være 15 mnd. mellom nåværende minstemann og kommende spurv.

Har innsett at vi må gå til innkjøp av søskenvogn, og det var jo ikke bare noen få å velge mellom!!

Falt litt for merket Phil & Teds. Men fant ikke så mye bilder o.l.

Er det noen som har erfaring med dette merket? Og kanskje kan dele noen fordeler og ulemper.

Eller kanskje noen har ett annet merke de brenner for?

Jeg er ute etter at vognen skal:

-være lett å trille

-komme lett gjennom dører (altså ikke så brei)

-ha god plass til både storebror og kommende spurv

-være lun og god å sove i (sitte også!)

-være lett å legge sammen/montere/demontere søskensete o.l

-ta passelig plass i bagasjerom

Når det gjelder utseende er det jo en klar fordel at den ser stilig ut, men ønsker også bare tre hjul. Ser for meg at den da er lettere å manøvrere :fnise:

Håper noen kan hjelpe meg utav denne jungelen :takke:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TFK har søskenvogn hvor man kan feste bag til babyen og ha på sportsdel. Den heter TFK Twinner Twist Duo.

Jeg brukte skinnposer i bagen på vinterstid i TFK'en min.

Jeg ville ikke valgt en trehjuling når vognen er så bred som en tvillingvogn/søskenvogn.

TFK har fire hjul, men hjulene (foran) er svingbare og sitter tettere enn bakhjulene. Den er veldig lett å trille.

Vognen kommer fint igjennom ytterdører, jeg mener å ha lest at det er den vognen som er størst oppslått og minst sammenslått. Dersom du slår den helt sammen er den ikke større enn en enkeltvogn.

Skrevet

To tette hjul foran er såklart også ett alternativ, sålenge de er lås- og svingbare:)

Skal gå inn å sjekke ut denne vognen:)

Tusen takk :goodbye:

Skrevet

Hva med Easywalker sin tvillingvogn? Den er lett å trille/styre, har svingbare hjul foran og er også lett å legge sammen. Veier lite og man kan feste to bilstoler på den om ønsket. Vognen er heller ikke så gigantisk med tanke på å komme seg inn i butikker etc. Triller like godt på asfalt som grusvei og 30 cm våt snø.

Skrevet

Hva med Easywalker sin tvillingvogn? Den er lett å trille/styre, har svingbare hjul foran og er også lett å legge sammen. Veier lite og man kan feste to bilstoler på den om ønsket. Vognen er heller ikke så gigantisk med tanke på å komme seg inn i butikker etc. Triller like godt på asfalt som grusvei og 30 cm våt snø.

Takk :jepp:

Skal se på denne også :takke:

Skrevet

Jeg har Phil and Ted. Er strålende fornøyd. Samme del brukes til nyfødt som til større, msn løsner bare to glidelås. Anbefales

Skrevet

Jeg har denne, og liker den ikke. Joda, den er veldig lett å trille, har store hjul foran, og er ganske så smal.

Men; det er ikke justerbare fotbrett på den, slik at barna blir alltid sittende med bena nedover. Det er heller ikke full liggestilling, bare nesten. Jeg liker heller ikke at ryggen justeres med glidelåser, jeg foretrekker en sånn metallhendel. Såvidt meg bekjent, finnes det ikke regntrekk som kan brukes når man har 1 bag og 1 sportsdel.

Og når man skal slå den sammen, må man ta av babybaggen, det gjør det mer komplisert, og vognen tar dermed mer plass sammenlagt.

AnonymBruker
Skrevet

TFK har søskenvogn hvor man kan feste bag til babyen og ha på sportsdel. Den heter TFK Twinner Twist Duo.

Jeg brukte skinnposer i bagen på vinterstid i TFK'en min.

Jeg ville ikke valgt en trehjuling når vognen er så bred som en tvillingvogn/søskenvogn.

TFK har fire hjul, men hjulene (foran) er svingbare og sitter tettere enn bakhjulene. Den er veldig lett å trille.

Vognen kommer fint igjennom ytterdører, jeg mener å ha lest at det er den vognen som er størst oppslått og minst sammenslått. Dersom du slår den helt sammen er den ikke større enn en enkeltvogn.

Jeg liker ikke TFKen.. Synes det er rart at en så dyr og populær vogn kan ha så mange dårlige og irriterende detaljer. Glidelåsjusteringen av seteryggene er et mareritt, handlekurven er liten og vanskelig å komme til, kalesjene sitter ikke godt og har ingen solskjerming. Vogna har betydelig dårligere trillekomfort enn f.eks. Mountain Buggys Urban Jungle og er såpass bred at det finnes nok av steder den ikke kommer inn. Det eneste positive er kanskje håndbremsen, men der falt alltid vaieren ut og bremsene i seg selv må vedlikeholdes. Sammenbrettet blir den kortere enn endel andre tvillingvogner, men den er også høyere og bredere enn andre.

Skrevet

Jeg liker ikke TFKen.. Synes det er rart at en så dyr og populær vogn kan ha så mange dårlige og irriterende detaljer. Glidelåsjusteringen av seteryggene er et mareritt, handlekurven er liten og vanskelig å komme til, kalesjene sitter ikke godt og har ingen solskjerming. Vogna har betydelig dårligere trillekomfort enn f.eks. Mountain Buggys Urban Jungle og er såpass bred at det finnes nok av steder den ikke kommer inn. Det eneste positive er kanskje håndbremsen, men der falt alltid vaieren ut og bremsene i seg selv må vedlikeholdes. Sammenbrettet blir den kortere enn endel andre tvillingvogner, men den er også høyere og bredere enn andre.

Huff.. Og jeg som nesten hadde bestemt meg.. :sjenert:

Hvilken vogn anbefaler du da?

Tusen takk i allefall :goodbye:

AnonymBruker
Skrevet

Huff.. Og jeg som nesten hadde bestemt meg.. :sjenert:

Hvilken vogn anbefaler du da?

Tusen takk i allefall :goodbye:

Jeg har selv en Mountain Buggy Urban Jungle Duo, men smaken er som baken. Selv om jeg ikke liker TFK pga nevnte ting, er det mange som elsker den vogna. Du får nesten dra og se om du får prøvd forskjellige vogner så finner du nok ut hva som passer for deg. Hvis du vil ha tandemvogn så er Baby jogger city select visstnok ganske bra, blir liten sammenlagt og er god byvogn (men visstnok ikke turterrengvogn, men man kan ikke få alt heller. ;) ).

Skrevet

Jeg elsker glidelåsjusteringen og har ikke hatt noen problemer med den!? Jeg er enig at handlevogna er svært dårlig (teit med en stang midt på!), men en stor kabinkrok fikset det:-) Jeg synes også kalesjene er litt "korte" men vi har sånn ekstra solskjerm (som vi også måtte bruke på Emmaljungaen). Jeg synes TFK har mye bedre trillekomfort enn Mountain Buggy'n (men dette er nok smak og behag) jeg liker vugge funksjonen! Og justerbare fotbrett er helt supert! Det overrasker meg at du synes denne er bred?! jeg har ikke funnet et eneste sted hvor TFK ikke kommer inn, lukket selvfølgelig øynene, og krysset fingre og tær den første handleturen :-), men den manøvreres lett igjennom de trangeste butikker, rullebånd, små heiser og da jeg kom igjennom den smale kassa på Rimi og innerst i leketøysbutikken, da visste jeg at den ikke ville bli til hinder noe sted! Har forøvrig ikke hatt noe problem med håndbremsen... Og jeg vil heller ikke si den blir så mye høyere/bredere enn andre vogner sammenlagt... Hvis man har (som vi har for øyeblikket) en bag og en sportsvogn, tar baggen litt plass. Men Emmaljunga'n vår tar større plass i bagasjerommet enn denne! Og etter en bilferie med 2 barn i sommer, hvor vi faktisk hadde ekstra plass (noe vi aldri har med Emmaljunga'n) var jeg imponert over hvor liten den ble (da tok vi av hjulene).

men dette med vogner er veldig smak og behag, og vi testet ut de fleste søskenvogner før vi tok valget.

Man må stille seg spørsmålet: hvilke krav har vi og hvilke funksjoner er viktigs for oss? For oss var det et krav at storebror hadde god plass, at baggen var stor og at den kan trilles i snø og ulent terreng.

Men vi var ikke villig til å bruke SÅ mye penger som denne vognen koster å kjøpe i Norge (selv brukt), så vi betillte den igjnnom Tyskland og er svært fornøyd med det valget! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...