venus_ Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Husverten har dratt på ferie uten å gi meg postkassenøkkelen.. Og jeg venter på tre pakker fra ebay og nettbutikker. Hva skjer nå når jeg ikke får hentet disse innenfor fristen på 14 dager? Må jeg betalte frakten når de blir sendt tilbake?
Kosemose Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Du burde ringe postkontoret og forklare situasjonen, kanskje de kan holde igjen pakken lenger for deg, eller du kan få den uten hentelapp men med legitimasjon Hvis den sendes i retur må du sikkert betale frakt ja.
venus_ Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2011 Og er det noen som vet om det går an å ordne det slik at jeg får hentet all posten min direkte fra postkontoret?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 De blir vel sendt tilbake også må du betale både frakt og eventuelle gebyrer. Om du har fått pakkespor kan du printe ut det og gå å hente uten hentelapp.
venus_ Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2011 Du burde ringe postkontoret og forklare situasjonen, kanskje de kan holde igjen pakken lenger for deg, eller du kan få den uten hentelapp men med legitimasjon Hvis den sendes i retur må du sikkert betale frakt ja. Er også et problem at jeg ikke vet om pakken egentlig kommer til postkontoret eller om den kommer i postkassa. Hadde vært enklere om jeg var helt sikker på at den var for stor for postkassa.
Gjest Leonidene Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Om kassen er låst får de vel ikkje pakken nedi?
venus_ Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2011 Om kassen er låst får de vel ikkje pakken nedi? Postmannen har jo egne nøkler til postkassene
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 Postmannen har jo egne nøkler til postkassene Men om postmannen får pakken nedi så ligger den jo der? Han tar den ikke akkurat med seg tilbake på postkontoret fordi du ikke henter posten. Men du kan jo bare passe nøye på en dag og så gå ut når postmannen kommer og forklare saken.
Agathe Skrevet 18. juli 2011 #9 Skrevet 18. juli 2011 Du kan leie postboks hvis du vil slippe å bruke huseiers postkasse
venus_ Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2011 Men om postmannen får pakken nedi så ligger den jo der? Han tar den ikke akkurat med seg tilbake på postkontoret fordi du ikke henter posten. Men du kan jo bare passe nøye på en dag og så gå ut når postmannen kommer og forklare saken. Ja, men problemet er hvis pakken ikke kommer til postkassen min i det hele tatt.... Om jeg bare får hentelapp så er hentefristen på 14 dager og jeg får ikke tak i hentelappen innen den fristen.
venus_ Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 18. juli 2011 Du kan leie postboks hvis du vil slippe å bruke huseiers postkasse Hadde passet meg bra om det var Post i butikk som var nærmest for meg, og ikke et vanlig postkontor. Altfor korte åpningstider.
Mynona Skrevet 18. juli 2011 #12 Skrevet 18. juli 2011 Hvis det er noen norske nettbutikker kan du ringe de og høre om de kan opplyse om sendingsnr. så kan du ta med dette på postkontoret å hente pakken. Utenlandske blir det værre med...
venus_ Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2011 Hvis det er noen norske nettbutikker kan du ringe de og høre om de kan opplyse om sendingsnr. så kan du ta med dette på postkontoret å hente pakken. Utenlandske blir det værre med... Det er to pakker fra feelunique og en fra en ebay-selger fra USA :/ Så har ikke noe sporingsnummer. Skjønner ikke hva huseiger tenker med egentlig. Han skal være borte i to uker nå, og før de kommer tilbake reiser jeg og blir borte i tre uker. Hva om jeg hadde fått regninger osv?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #14 Skrevet 18. juli 2011 Men om du ikke får tatt ut hentelappen tar du bare med deg gyldig id (gjerne flere; førerkort, bankkort og pass) og forklarer saken. De kan jo sjekke opp navn og sånn på deg i forhold til det de har av info i datasystemet sitt. OM du skulle være så uheldig å møte på en regelrytter og ikke får hente ut pakkene, så får du iallfall lov til å utsette hentingen til du har mulighet til å få tak i hentelappene. Jeg har hentet pakke til meg selv uten hentelapp. Dette er ikke lenge siden. Viste ID. Jeg har også fått utsatt hentingen da jeg ikke var i byen når pakken kom. Dette er heller ikke lenge siden. Du kan jo vente på postmannen en dag så får du hentelappene i handa
Mynona Skrevet 18. juli 2011 #15 Skrevet 18. juli 2011 Tror ikke de kan søke på navn og finne pakker altså... Alt går på nr i pakkehyllene på posten. 1
Gjest MorAase Skrevet 18. juli 2011 #16 Skrevet 18. juli 2011 Du kan ta kontakt med det aktuelle omdelingskontoret. De er som regel veldig hjelpsomme og forståelsesfulle. Og... Finnes det postkasser en ikke klarer å fiske ut post fra? Kan ta litt tid, men en får det jo alltid ut.
SmallTalk Skrevet 19. juli 2011 #17 Skrevet 19. juli 2011 Tror ikke de kan søke på navn og finne pakker altså... Alt går på nr i pakkehyllene på posten. De kan lete fysisk, og det er ikke så vanskelig dersom man har et navn og en avdender å forholde seg til. På den andre siden så er jo allerede posten til TS ganske godt snevret inn. Feelunique sender som vanlig brev, og dersom det er noe større enn en lipgloss så blir denne pakken for stor til å legges i en vanlig postkasse. Da må man på postkontoret/PiB, og dersom man oppgir navn og at det er et brev som er for stort til postkassen så burde det ikke være noe problem å lete opp de fra Feelunique. Unntaket er dersom veriden er på over 200 kr, men da ligger den sammen med postoppkravsbrevene. Pakken fra Ebay er litt værre ettersom man ikke vet noe om hva slags sending som blir brukt, men her foreslår jeg at ts sender en mail til selger for å spørre om det er sendt som sporbar post eller ikke. Er den sporbar kan hun sikkert få nummeret, og er den ikke sporbar så havner den i værste fall på samme sted som de andre.
Auri Skrevet 20. juli 2011 #18 Skrevet 20. juli 2011 Evt, siden du ikke får tak i posten din nå i det hele tatt, burde du like gjerne bare bestille post-oppbevaring frem til du kommer hjem fra ferie, og gi huseieren din regningen. 1
venus_ Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #19 Skrevet 20. juli 2011 Nå har jeg bestilt midlertidig adresseendring til stedet jeg reiser på ferie til selv neste uke. Problemet er at denne ikke startes før på lørdag, men hvis jeg er heldig er pakkene seine slik at de kommer dit. Jeg skal også prøve å huke tak i postmannen en dag og spør om å få tømme postkassa, problemet er bare å vite når han kommer. Hvis jeg ikke får tak i han stikker jeg innom postkontoret en dag og spør om de vil leite. Fikk et slags sporingsnummer på pakken fra ebay, men jeg skjønner ikke det helt Står et nummer, men når jeg trykker på det kommer det bare "Note : Tracking information is not provided by USPS for First class mail international.". Betyr dette at pakken kan spores opp med denne koden på postkontoret, men jeg kan ikke få noe informasjon om sendingen?
Mynona Skrevet 20. juli 2011 #20 Skrevet 20. juli 2011 (endret) Du kan bruke den koden til å spore på UPS sine sider. Men som regel bytter den sendingsnr når den kommer til Norge og overføres til posten (ikke hver gang). Når du ser på UPS sine sider at den er registrert i Oslo bør den være på postkontoret dagen etter (hvis den er registrert på morgenen). http://ups.no/?Site=Corporate&cookie=no_no_home&inputImgTag=&setCookie=yes (øverst i venstre hjørne) Du får ta med deg en campingstol og en god bok å sette deg å vente på postmannen ved postkassestativet Og håpe på sol. Edit: jeg så ikke at det stod "not provided", så da kan du ikke spore Endret 20. juli 2011 av Mynona-83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå