Nessy Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Hvis en finner noen en har interesse for på nett og de viser interesse for dere starter en gjerne å chatte. Er det da lurt å være litt frempå/seksuell ganske tidlig? For å ikke bare bli ansett som en venn? Har chattet med en del jenter men har kun blitt til at jeg har møtt to stykker i løpet av nesten ett års tid, og da har jeg ikke være mye frempå, heller mer bare prøvd å bli kjent med dem og prøvd å ha kjekke samtaler. Hvor lang tid pleier det å ta fra en starter å snakke til en møter vanlivis? Ei her på forumet chattet jo i ett halvt år eller så tror jeg og de ble samboere men det virker litt drøyt for meg, hadde mistet interessen lenge før det selv. Er en måneds tid med ett par samtaler i uka nok? Er det vanlig å ha videochat/ringe og snakke først også? Hvis en har snakket la oss si en måned før en møtes, og dere bor på hver side av landet (ikke ideelt jeg vet ;p) er det da vanlig å bare ha to "dagsdater" ei helg f.eks? Her kan jo situasjonen være litt forskjellig så vet ikke om det egentlig er noe svar.
bubblefun Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Jeg møtte kjæresten min på nettet for ca. to år siden. Vi hadde snakka i ett år før vi møtte hverandre, og siden har vi vært sammen
Facepainter Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Det var da voldsomt til mas. Hva med å komprimere alt i én tråd? Jeg kan bare si "Prøv, feil, lær" til alle spørsmålene dine. Kvinner er forskjellige, og reagerer dermed forskjellig på forskjellige typer menn og handlinger. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Det var da voldsomt til mas. Hva med å komprimere alt i én tråd? Jeg kan bare si "Prøv, feil, lær" til alle spørsmålene dine. Kvinner er forskjellige, og reagerer dermed forskjellig på forskjellige typer menn og handlinger.
Steinar40 Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Hvis en har snakket la oss si en måned før en møtes, og dere bor på hver side av landet (ikke ideelt jeg vet ;p) Ikke ideelt er bare fornavnet! Konsentrer deg om ett kvinnemenneske som bor relativt nær deg.
Anglofil Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Da jeg brukte nettdating var de som var frempå de siste jeg gadd å forholde meg til. For meg var det et no-no. For meg var det personlig veldig viktig å bli godt kjent først med personen. Mvh Yvonne
Nessy Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2011 Det var da voldsomt til mas. Hva med å komprimere alt i én tråd? Jeg kan bare si "Prøv, feil, lær" til alle spørsmålene dine. Kvinner er forskjellige, og reagerer dermed forskjellig på forskjellige typer menn og handlinger. Har hatt en tråd med mange spørsmål i før og da ender det opp med at jeg får svar på ett av dem. Du er ikke tvungen til å gå inn på en eneste tråd heller så forstår ikke hvorfor du klager.
Gjest Eurodice Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 Ikke ideelt er bare fornavnet! Konsentrer deg om ett kvinnemenneske som bor relativt nær deg. Er du omsider kommet til den konklusjonen at det er det beste (eller i din terminologi, det mest praktiske) å gjøre? Du lever ikke akkurat opp til dine egne anbefalinger selv .
Kosemose Skrevet 18. juli 2011 #9 Skrevet 18. juli 2011 Hvis en finner noen en har interesse for på nett og de viser interesse for dere starter en gjerne å chatte. Er det da lurt å være litt frempå/seksuell ganske tidlig? For å ikke bare bli ansett som en venn? Har chattet med en del jenter men har kun blitt til at jeg har møtt to stykker i løpet av nesten ett års tid, og da har jeg ikke være mye frempå, heller mer bare prøvd å bli kjent med dem og prøvd å ha kjekke samtaler. Hvor lang tid pleier det å ta fra en starter å snakke til en møter vanlivis? Ei her på forumet chattet jo i ett halvt år eller så tror jeg og de ble samboere men det virker litt drøyt for meg, hadde mistet interessen lenge før det selv. Er en måneds tid med ett par samtaler i uka nok? Er det vanlig å ha videochat/ringe og snakke først også? Hvis en har snakket la oss si en måned før en møtes, og dere bor på hver side av landet (ikke ideelt jeg vet ;p) er det da vanlig å bare ha to "dagsdater" ei helg f.eks? Her kan jo situasjonen være litt forskjellig så vet ikke om det egentlig er noe svar. Alle kvinner er ikke som meg, men for egen del ville jeg blitt mer skeptisk hvis en jeg møtte på nett veldig tidlig ble veldig seksuelt fokusert, i allefall hvis det var grovt og det virket som om det var det eneste han var ute etter. Litt flørt og antydninger kan være fint, men da må det i såfall være en ganske myk overgang sånn at jeg rakk å henge med i svingen, ikke bare peise på med sex-snakk. Og; fram til man treffes er man jo bare venner som er potensielle kjærester. Om det blir tenning vet man jo aldri før man har møtt hverandre uansett. Når det gjelder å møtes ville jeg nok heller hatt hyppige samtaler og møtt hverandre så tidlig som mulig. Jeg syns det bare er dumt å holde på for lenge hvis det viser seg at det er null tiltrekning når man treffes IRL. Hvis jeg skulle møtt noen fra andre kanten av landet, ville jeg nok hatt alle muligheter åpne, fra en dagsdate, via to dagsdater, til en sammenhengende datehelg. Alt ettersom det var tenning og kjemi der, og hva som føltes riktig der og da. 1
Steinar40 Skrevet 18. juli 2011 #10 Skrevet 18. juli 2011 Er du omsider kommet til den konklusjonen at det er det beste (eller i din terminologi, det mest praktiske) å gjøre? Du lever ikke akkurat opp til dine egne anbefalinger selv . Jeg gir av mine erfaringer, heter det.
Harmony Skrevet 24. juli 2011 #11 Skrevet 24. juli 2011 Kjæresten og jeg snakket sammen i 9 måneder før vi møttes. Etter 3 måneder kom vi mer innpå emnet sex etc. Han bor i et annet land enn meg så det er derfor vi ikke hadde anledning til å møtes før etter en god stund. Når vi først møttes var jeg hos han i 1 uke og det var kjærlighet ved første "real-life-blikk" :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå