Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker oss til Bali to uker om ikke lenge. Noen som har vært der og som har tips til aktiviteter/utflukter etc? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var der for en del år siden, kanskje 10 år eller noe.. Har reist en del, så har en tendens til å blande slike steder sammen, men husker utrolig godt da vi var på elefant-safari der! Kjempe spennende!

Ellers så ville jeg ha søkt litt rundt på internett på forhånd, Bali er ikke noe ukjent lenger, så det er nok mange anbefalte ting en bør oppleve mens en først er der..

Skrevet

Jeg var på Bali for 2 år siden i forbindelse med studier. Anbefales på det varmeste! :Nikke: Veldig hyggelige mennesker som bor på Bali. Men i starten kan de kanskje virke litt for hyggelige, da kulturen er en helt annen enn her i Norge.

Ellers vil jeg også anbefale elefantridning. En spesiell opplevelse! Hoppet i strikk der nede, på stranda Dubble six (ikke så langt fra Kuta). Det var herlig :ler:

Strendene er en drøm, særlig etter regntiden er slutt (den varer vel til og med mars, hvis jeg husker riktig). Det kan være en fordel å komme i kontakt med de som leier ut solstoler, da prisene kan være "dyre" for nye turister. "Dyre" i den forstand at det slettes ikke er noe dyrt på Bali! Men hvis du skal bruke penger på solstoler hver dag kan det jo fort bli litt. :)

Vi bodde på Seminyak, ca 20 minutter fra byen Kuta. Hvis dere er i nærheten anbefaler jeg kafeene Cafe Bali og The Junction, og den greske restauranten Mykonos. Hard Rock Cafe i Kuta er jo et must!!

Og ja, når dere tar taxi (det er nesten gratis), bruk Blue Bird (tror jeg det heter). De er de mest seriøse, fikk jeg inntrykk av etter 3 måneder på Øya.

Åh, gjett om jeg savner Bali nå da!! Må tilbake... :hjerte:

Skrevet

... 2 uker er forresten altfor kort tid... :sjenert::kjefte:

Skrevet

... 2 uker er forresten altfor kort tid... :sjenert::kjefte:

Men om man har bare to uker, hva bør man prioritere? :)

Skrevet

Men om man har bare to uker, hva bør man prioritere? :)

Hvor på Bali skal dere? :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvor på Bali skal dere? :)

Vet ikke enda, det er åpent :)

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på Bali 3 ganger og vil alltid tilbake. En nydelig øy :) Jeg vil anbefale dere å dra til Ubud som er en kunstnerlandsby i regnskogen. Nydelig plass hvor du kan slappe helt av. Ellers ville jeg dratt til Geger beach som ligger ca. 30 min kjøretur utenfor Kuta og Dreamland Beach som også ligger utenfor Kuta. Seminyak er en veldig fin plass å bo, der stranden er veldig fin og det finst mange koselige restauranter og butikker. Om du bor på Kuta beach er det veldig mye som skjer rundt deg hele tiden med stor trafikk og masse liv. Det avhenger helt av hva dere er ute etter når dere reiser. Jeg vil også anbefale Gili Islands som er tre små øyer som ligger ca. 2 - 3 timer utenfor Bali med speed båt. Vil spesielt anbefale Trawangan av de tre øyene, da det er der det skjer mest. På disse øyene finst der ingen biler og det er en plass hvor man kan slappe helt av. Men 2 uker går fort på Bali og derfor kan det være at det blir litt for kort tid for å reise dit.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg var der for 15 år siden :fnise: i forbindelse med en backpack tur. Vil som AB over her anbefale Trawangan utenfor Lombok. Men da vi bodde der var det knapt strøm noen få timer på kvelden og noen få bungalower å leie, samt et par restauranter. Så var stille og rolig der.

Vi bodde helt nord på Bali først og noen netter i Denpasar. På nordsiden var det ingen tursime omtrent. Og vi hadde bungalow helt nede ved vannet, så det første vi så om morgenen var delfinene som jaktet mat utenfor. idyll.

Ellers bodde vi noen dager i Ubud og der var det mye kultur å få med seg. Vi fikk med oss noen danser og en stor begravelse med masser av digre dragefigurer.

Vi avsluttet på Kuta og brukte de dagene på fest og moro med en del infødte rikinger. Moro.

Gjest Coarvi
Skrevet

Jeg var der for 15 år siden :fnise: i forbindelse med en backpack tur. Vil som AB over her anbefale Trawangan utenfor Lombok. Men da vi bodde der var det knapt strøm noen få timer på kvelden og noen få bungalower å leie, samt et par restauranter. Så var stille og rolig der.

Hvis det er 15 år siden du var på Gili-øyene kan jeg love deg at det er forandret. ;) Det er stappfullt av folk og resorts på Gili T, umulig å finne plass for seg selv på stranden med mindre man drar til den stille siden av øya, hvor stranden er vond å gå på og bølgene store. Øya preges av motordur hele dagen pga strømgeneratorene, og det er hauger av bungalower og større resorts, og flere bygges. Ønsker man å ha det stille og rolig er nok Gili Meno et bedre valg. Hadde hørt så mye fint om Gili da jeg dro dit, av folk som var der for 5 år siden, men ble utrolig skuffet. Det forandrer seg fort! På Bali kan man hvertfall finne litt kultur innimellom alle turistene.

Skrevet

Var på Gili Air for tre år siden, der var vi vel 100 mennesker totalt på hele øya, fredelig og rolig.

På Bali vil jeg anbefale deg å ta et surfekurs, det er artig. Dykker du, er det også flotte dykkemuligheter mange steder rundt øya.

Balis høyeste fjell, en vulkan som heter Mt. Agung, er spennende å bestige. Ellers kan du dra til Lovina og oppleve delfiner fra små, uthulede utrobåter. Monkey Forest kan være en opplevelse hvis du ikke har sett apekatter før. Ubud må oppleves, det samme må lokale danser som Barongdans eller Ketsjakdans. Gled dere til Bali :-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Har vært på Bali åtte ganger. Vil anbefall å bo i Semnyak, der stortrives jeg iallefall. Kort vei til strand, fantastiske restauranter, shopping og uteliv om man ønsker. Anbefaller og en tur til Gili øyene. En opplevelse! :)

Av utflukter anbefaller jeg Tanah Lot tempelet ved solnedgang, Monkeyforest kan være festlig, elefantsafari, Ubud, Fjelltur til Batur og delfinsafari i Lovina.

Bare send en PM hvis du ønsker mer konkret informasjon!

Gjest Badabing
Skrevet

Litt på siden, men vær skeptisk til elefantridning i Asia, det forekommer ofte mishandling av elefantene.

Har sett elefanter der som trenes opp med haker med krok på, som slås og stikkes. Noen av de går med store sår under disse kurvene som det sitter folk i. Vil derfor heller oppfordre til at dere sjekker ut elefant sanctuaries i nærheten om dere vil se elefanter, og se i så fall opp for falske sanctuaries..

Gjest padawan
Skrevet

jeg skal dit snart så hvis dere fremdeles ikek har vært der når jeg kommer hjem kan jeg gi dere tips.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg skal til Bali i august, noe nytt som kan legges til denne posten?

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar opp igjen denne tråden da vi skal til Bali i februar. Hvor er det finest å dra for en familie med et barn på 5 år.

Vurderer også Gili men hvilken øy er mest paradis? Vi er ikke ute etter shopping eller uteliv, bare avslapping, bading og snorkling.

Anonymous poster hash: bebbb...d33
Skrevet

På Gili Air er det en norsk kvinne som driver et nybygd hotell, Lucys garden. Kan anbefales, har ikke bodd der selv men har venner som har bodd der. Øya er definitivt striglet for shopping og uteliv!

Med barn på fem år ville jeg valgt Sanur, evt. Jimbaran på Bali. Litt roligere enn Kuta, barnevennlig (selv om trafikken er ille på hele øya!)

Skrevet

Har reist ganske mye, og har aldri noen gang vært så skuffet over et sted som Bali. Skikkelig harry sydendestinasjon for australiere.

Møkkete vann, slitsomme folk som skal selge en noe hele tiden, juggel/fake produkter, lite for pengene i forhold til standar. Reiste også rundt på Bail, uten at jeg ble noe særlig mer imponert. Reiser ikke tilbake.

Anonymous poster hash: d28fb...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...