Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal man klare å karre til seg drømmeleiligheten?

Igår var vi på visning i DEN flotte leiligheten. Først så vi på leiligheten og deretter fulgte intervju med utleier. Han hadde da allerede hatt 15 stykker på visning og intervju. Jeg hadde skrevet et lite skriv om oss, som jeg leverte til utleier, da. Om hva vi het, hvor vi jobbet, hva vi driver med på fritiden og litt sånn småtteri. Var slik jeg karret til meg den leiligheten vi har nå. Men hva annet kan man gjøre? Annet enn å være hyggelige og velstelte når man kommer på visningen?

Vi er i tillegg bare 20 år gamle, så mange gidder ikke å vurdere oss engang. Det virker som de gjør det, men egentlig har de jo bestemt seg allerede.. Unge mennesker kobles ofte til fyll og bråk til alle døgnets tider. Slik er ikke vi, vi jobber begge to og lever er rolig liv.. Begge to har gode referanser også, både fra jobb og utleieren vi bor hos nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I hvilken by er det snakk om da, og hva slags leilighet skal dere leie?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke stort mer dere kan gjøre.

Gå på mange visninger, og vurder eventuelt å gå på mindre populære (les:DEN flotte) leiligheter.

Skrevet

I hvilken by er det snakk om da, og hva slags leilighet skal dere leie?

I nærheten av Drammen.. Vi vil gjerne ha en med to soverom, og vi må ha mulighet til å parkere to biler da vi jobber på to helt forskjellige steder. Også vil vi gjerne ha en bod.. Vi trenger ikke ha noe superflott, men det er ikke mye som blir lagt ut..

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å spørre spørsmål om leiligheten, VIS at du er interressert, og SKRYT! Vis at du liker hva de har gjort med stedet, og SNAKK med dem. Jeg og sambo måtte ha ny leilighet, og gikk på visning på 3 forskjellige (bergen sentrum), vi fikk tilbud om alle tre!

Pluss om dere har referanser fra tidligere steder også.

Gjest strykebrett
Skrevet

Referanser er kjempebra, skaff deg skriftlig referanse fra tidligere utleier og ta med en kopi på visningen. Si også fra at dere er villig til å skrive under på å bli kredittsjekket dersom det skulle være aktuelt.

Ellers kan du jo sette inn annonse selv, det er jo ganske billig på hybel.no tror jeg. Mange huseiere som ikke gidder det styret med masse folk på visning og mange som ringer og sånn, så derfor er det mange leiligheter som aldri blir lagt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...