Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest endel på disse sidene og jeg må si jeg er temmelig overrasket over hvor ofte dere handler kosmetikk og hvor sinnsykt mye penger dere må bruke på det!! :o

For det er jo ikke akkurat noen kjempe billige merker dere handler. Syns det er helt vilt å handle f.eks øyenkrem til 400-500 kroner. Men selvfølgeli,hver sin smak og hver sin måte å prioritere penger på.

Men jeg bare lurer på hvordan dere har råd til det? Har aldri i verden tatt meg råd til å handle slike luksus artikler.men som sagt hver sine prioriteringer.

:blunke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Mange av oss her inne handler på lookfantastic og strawberrynet,og der er det ca halv pris av hva det koster her i landet.

Skrevet

Kjøper shampo og balsam på lookfantastic. Blir faktisk billigere en butikkshampo, for redken er superdrøy. Ellers bruker jeg Elisabeth Arden annsiktsprodukter og det får jeg 40% rabatt på. Samme rabatten på sminke.

Skrevet

Jeg liker å skjemme meg bort litt og jeg har dårlig erfaring med billige merker mhp allergi (når det gjelder sminke). Dessuten kjøper samboeren min alltid med seg kosmetikk til meg når han er ute å reiser, så jeg er heldig sånn sett. Han reiser en del med jobben så da er det bare å skrive liste. Det er kjipt når han er borte da. Så jeg er ikke bare heldig. :cry:

Og jeg kjøper også mye klær på H&M, Vero Moda osv, men sko, vesker og annet stæsj bruker jeg mye mer penger på. Da kan jeg mikse og matche med rimlige klær og likevel se litt fancy ut når jeg vil det. Det er slik min smak er. Men jeg tror ikke jeg bruker så noe særlig over det som er vanlig egentlig. Vet ikke hva som er normalt jeg?

Skrevet

Hårprodukter får jeg gratis, da sambo eier frisørsalonger. Sminke og hudpleieprodukter tar vi av og til på firmakortet- ellers så er dette produkter jeg tar meg råd til. For det første så har vi råd til det, for det andre så er dette stort sett drøye produkter som varer lenge, for det tredje så merker jeg stor forskjell fra enkelte såkalte billigprodukter og jeg liker å prøve ut forskjellige merker.

Har reagert litt på noen av de billigmerkene- får utslett og rødhet i huden.

For meg er det en måte å bevare huden min på- å bruke produkter som koster litt mer og som jeg mener er bedre, samtidig som jeg liker den "luksusen" ...

Som Lala skriver så kan jeg godt handle klær på HM ol. så jeg mixer billig og dyrt.

Man prioriterer anerledes. Kanskje bruker du mye penger på noe jeg aldri ville prioritert.. Folk er forskjellig.. :blunke:

Skrevet

Man bruker da sine egne penger som man vil? Om jeg ønsker å bruke kronene mine på Dior-mascaraer, så gjør jeg det. Du bruker antagelig pengene dine på helt andre ting - men hva?

Skrevet

Jeg er vel ganske handlegal... Bruker mye penger på hud, hår og klær, men jeg synes det er gøy. Dessuten er jeg glad i litt hverdagsluksus, synes det er viktig å gjøre litt småting for meg selv.

Skrevet
Men selvfølgeli,hver sin smak og hver sin måte å prioritere penger på. Som sagt! Spørsmålet var ikke ment som en hevende pekefinger.Jeg lurte rett og slett bare på hvordan dere har råd til det.Men som sagt alle prioriterer forskjellig. Mine prioriteringer er lån,strøm,mat,mere lån,tlf,buss,bleier og klær til vesla. Så hvis det da er noe til overs vanker det kanskje ei flaske rødvin og muligens en bukett blomster til helga! :D

Men jeg har ikke behov for fancye sminke merker og kremer. Klarer meg greit nok med billig merkene jeg. ...

Møtte engang ei dame på 90 år med den mest fantastiske huden jeg noensinne har sett, hun hadde brukt den blå boksen med nivea i alle år! Så det er vel ikke alltid at det dyreste er det beste ...

Gjest Ethereal
Skrevet

Slike innlegg blir vel uansett oppfattet som angrep....hvorfor skrev du det ellers? :roll:

Uansett, jeg ser på skjønnhet og velvære som en HOBBY, og en hobby må man vel få lov til å ha??? :wink: Dessuten kjøper jeg heller lite klær.

Skrevet

Jeg prioriterer å bruke penger på meg selv ved å kjøpe hud og hårprodukter. Det er som en annen her sa, hverdagsluksus!

Ikke har jeg dårlig samvittighet for å gjøre det heller.

Skrevet

Typisk at kvinner oppfatter slike spørsmål som et angrep.....Med engang noen stiller spørsmål ved noe de gjør sees det på som et angrep og må forsvares......

Vel,uansett. Innlegget var IKKE ment som et angrep. Jeg bare lurte på hvordan dere har råd til det,om dere har høy inntekt eller kanskje nedprioriterer andre ting??!! (kanskje det rett og slett bunner i sjalusi fra min side iogmed at jeg ikke har råd til slike ting :wink: )

Noen svar har jeg iallefall fått, og sier meg fornøyd med det.

takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...