Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest angiie
Skrevet

Egentlig skulle jeg ikke hatt mensen før idag, men den kom allerede på fredag. Har ikke så veldig "nøyaktige" sykluser enda, men jeg har aldri blødd så lite før.. Har verken trengt tampong eller bind nå, har bare såvidt merka litt rødt på papiret når jeg er på do. Det har faktisk vært så lite at vi har hatt sex uten å merka noe av mensen. :fnise:

Har bare vært et par-tre ganger siden fredag, så jeg lurer på om dette er vanlig? Er ikke det for meg ihvertfall. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være en festeblødning. Aldri hatt det selv, men det er visst relativt vanlig. Ta en test ;)

Gjest angiie
Skrevet

Hmm, er lov å håpe! ;) Slår det eventuelt ut på en test nå da?

Må også legge til at jeg ikke har hatt ømme pupper og menssmerter som jeg vanligvis bruker å ha når TR er her..

Skrevet

De fleste testene vil slå ut ved forventet mens, eller rettere sagt 14 dager etter EL.

Men om syklusene dine er ustabile vet du jo ikke når EL har vært. Kan ha kommet senere enn du tror, eller ikke kommet enda i det hele tatt.

Jeg ville testet nå, men jeg er en skikkelig testoman også da ;) Blir den negativ, prøv å vente en ukes tid før du tester igjen (om det ikke dukker opp veldig klare indikasjoner på at du er gravid).

Lykke til!

Gjest angiie
Skrevet

Ok, takk for svar! :D Tror jeg venter med å teste til imorra og ser om det kommer kraftigere blødning iløpet av dagen. Har forstått det sånn at festeblødning bare er småblødninger/spotting?

Skrevet

Jeg har som sagt aldri opplevd det selv, men jeg tror nok det vanligvis er mindre enn en mens, ja. Selv om det er de som blør nesten som normalt og er gravide også. Men om det er snakk om festeblødning da eller noe annet, det vet jeg ikke.

Det er også noen som blør litt/spotter i forbindelse med EL.

Skrevet

ta deg en tur til gynokologen for sikkerhets skyld :)

Gjest angiie
Skrevet

Det merkeligste om dette faktisk er mensen som har kommet for tidlig, er jo at jeg ikke har fått noen forvarsel på at den skulle komme i det hele tatt. Og jeg bruker å ligge i fosterstilling med magesmerter.. :klo:

Men det eneste å gjøre er vel bare å ta en test eller vente og se, ville bare høre om noen hadde opplevd lignende. ;)

Gjest Toooolsen
Skrevet

Det merkeligste om dette faktisk er mensen som har kommet for tidlig, er jo at jeg ikke har fått noen forvarsel på at den skulle komme i det hele tatt. Og jeg bruker å ligge i fosterstilling med magesmerter.. :klo:

Men det eneste å gjøre er vel bare å ta en test eller vente og se, ville bare høre om noen hadde opplevd lignende. ;)

Har akuratt samme problemet. IKM til onsdag (ca), men begynte å spotte litt i går, og begynnelsen av dagen idag. Men ikke nå. Er bare no lysebrunt slim..

Kjenner det "kribler" i mage og rygg. Ikke noen klare mens smerter som pleier å komme.. Krysser fingra. Men vi får se..

Prøvd lenge??

Skrevet

Nå vet ikke jeg om du har gått på p-piller eller annen hormonell prevensjon, men jeg har hatt mye rare småblødninger etter at jeg sluttet på pilla etter mange års bruk. Så det kan jo være litt kluss med syklusen... Jeg gikk til gynekolog etter 6-7 mnd for å få hjelp fordi jeg blødde i rykk og napp uten noe sammenheng. Kunne være alt fra friskt blod, til spotting.

Hvis du ikke har brukt hormonell prevensjon, er det vanskelig å si hva det kan være. Festeblødning har jeg hørt er mer rosa aktig, ikke friskt blod. Men nå er jeg langt ifra noen ekspert! :sjenert:

Håper du finner ut av det :)

Gjest angiie
Skrevet

Det er nettopp det det er, rosa.. Slutta på cerazette i beg av mars, hadde blødning i én dag uka etter, og forrige mnd hadde jeg vanlig mens. Akkurat slik den var før jeg begynte på pilla, og med de samme smertene.. Utenom det har jeg ikke blødd i det hele tatt.. Får vel bare vente og se. :)

Skrevet

Ja, er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente å se.. Selv hadde jeg 2 ganske normale sykluser før dette styret med småblødninger dukket opp! Nå virker syklusen bedre heldigvis! Får håpe det er festeblødning du har! :)

Gjest angiie
Skrevet

Ja, er vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente å se.. Selv hadde jeg 2 ganske normale sykluser før dette styret med småblødninger dukket opp! Nå virker syklusen bedre heldigvis! Får håpe det er festeblødning du har! :)

Er lov til å håpe på det ja, men nå er jeg på fjerde dagen med bare litt rosa/lysebrunt på papiret.. Går ut ifra at det er TR jeg, så får jeg heller ta alt annet som det kommer. :)

Men hvor lang tid tok det før du fikk mens første gang etter pilleslutt?

Gjest angiie
Skrevet

Har akuratt samme problemet. IKM til onsdag (ca), men begynte å spotte litt i går, og begynnelsen av dagen idag. Men ikke nå. Er bare no lysebrunt slim..

Kjenner det "kribler" i mage og rygg. Ikke noen klare mens smerter som pleier å komme.. Krysser fingra. Men vi får se..

Prøvd lenge??

Fortsatt ingen menssmerter her heller, bare den kriblinga som du sier. :) Håper det er noe positivt hvertfall.

Har prøvd siden pilleslutt i mars, men sånn offisielt er vi i PP2(3, alt ettersom det er TR som kom nå). :) Enn dere?

Skrevet

Er lov til å håpe på det ja, men nå er jeg på fjerde dagen med bare litt rosa/lysebrunt på papiret.. Går ut ifra at det er TR jeg, så får jeg heller ta alt annet som det kommer. :)

Men hvor lang tid tok det før du fikk mens første gang etter pilleslutt?

Jeg fikk første naturlige mens ca 40 dager etter pillemens. De påfølgende 2 syklusene var på 30 dager.

Var ganske fornøyd med det etter 10 år på pilla! Trodde jeg var en av de heldige som kom raskt inn i normale sykluser igjen... Men sånn ble det altså ikke. Denne syklusen virker heldigvis normal foreløpig.

Får håpe blødningen gir seg, eller at TR kommer som normalt snart, så du slipper å gå med sånne småblødninger. Vet alt om hvor frustrerende det kan være!

Gjest Toooolsen
Skrevet

Fortsatt ingen menssmerter her heller, bare den kriblinga som du sier. :) Håper det er noe positivt hvertfall.

Har prøvd siden pilleslutt i mars, men sånn offisielt er vi i PP2(3, alt ettersom det er TR som kom nå). :) Enn dere?

Vi er nå (desverre) i pp 15! slutt på spotting i dag morges, for da kom tante rød. Ikke min yndlings tante for å si det sånn. Er kommet til det stadiet hvor dette begynner å bli trist. Tok mot til meg og ringte legen, som selvfølgelig har sommerstengt! Så drukna meg selv i sjokolade istedet. Alltid en sunn løsning

Håper det klaffer for dere snart. Vil tro det er en fantastisk følelse:)

Gjest angiie
Skrevet

Vi er nå (desverre) i pp 15! slutt på spotting i dag morges, for da kom tante rød. Ikke min yndlings tante for å si det sånn. Er kommet til det stadiet hvor dette begynner å bli trist. Tok mot til meg og ringte legen, som selvfølgelig har sommerstengt! Så drukna meg selv i sjokolade istedet. Alltid en sunn løsning

Håper det klaffer for dere snart. Vil tro det er en fantastisk følelse:)

Huff, så kjedelig å måtte vente så lenge da.. Satser på at dere får hjelp og at den sitter snart da. :klem: Håper for vår del også at vi slipper å vente så lenge, men nå har vi jo ikke prøvd så veldig lenge enda i forhold til maange andre her inne. Hadde uansett vært gøy om det klaffa fort. :) Begynner allerede å bli tullete av denne prøvinga. :roll:

Er nå på 6. dag med spotting/rosa/brun utflod. Hadde IKM på mandag, så begynner å lure på om tanta skal melde sin ankomst snart, eller at jeg ihvertfall får et hint om hva som skjer der nede! Tok en test idag tidlig, meen den var negativ. :(

Skrevet (endret)

Er nå på 6. dag med spotting/rosa/brun utflod. Hadde IKM på mandag, så begynner å lure på om tanta skal melde sin ankomst snart, eller at jeg ihvertfall får et hint om hva som skjer der nede! Tok en test idag tidlig, meen den var negativ. :(

Utrolig kjedelig med den spottingen! Håper du er heldigere enn meg, og slipper problemer med det framover.. Jeg kunne spotte i 14 dager i strekk!! :overrasket: Også hadde jeg gjerne en ukes opphold før TR kom for fullt! Følte at jeg hadde mensen hele tiden...

I og med at testen du tok var negativ, er det vel mest sannsynlig at kroppen din tuller litt med deg.

Endret av LindaM
Skrevet

Jeg er i akkurat samme båten for tiden! :skravle: Har ikm på fredag (ca), men begynte å spotte/lyse rosa blod yderst lite på mandag, så vidt at det var noe på papiret etter do besøk. Det forsatte litt igår og utpå dagen idag men så var det stopp. Forrige tanta var i grunn meget rar når jeg tenker meg om og varte bare i tre dager og meget beskjeden av seg (det er ikke normalt). Tok en test, men den viste seg å være rimelig negativ. Denne gangen vet jeg ikke om jeg gidder teste, enten kommer hun eller så kommer hun ikke. Men det er jo så irriterende med denne ventingen! Jeg har forresten hatt en del mensensmerter og mye bobbling i magen (om jeg kan kalle det for det) denne gangen, som i grunn kan bety to ting ettersom man hører... Bah, kan det ikke være enstydige tegn så man slipper å lure så fælt? :klo:

Hvordan går det med deg idag angiie?

Gjest angiie
Skrevet

Hei og hå, takk for svar! :)

Har ikke sett noe på papiret siden tidlig på dagen i går, og tanta har heller ikke kommet. Får vel fortsatt bare vente og se om det skjer noe iløpet av helga, hvis ikke får jeg spandere på meg en test igjen. :) Siden jeg kun har hatt en syklus siden pilleslutt så er jo sjangsen der for at jeg har bomma på når jeg har hatt EL og derfor også på IKM. :sjenert: I mellomtiden venter vi og ser. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...