AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Hei, jeg har hatt helbleket hår i mange år og jeg er veldig fornøyd med det. (er 29 år) men jeg føler at det kanskje er litt fjortis også? Har sett flere som er naturlig blonde som har gått over til veldig mørkt hår... Spørsmålet er: skal jeg "stay safe" eller prøve noe nytt? Eventuelt er det fint med litt mørker striper for å dempe det veldig lyse håret? (er naturlig kastanjeblond)eller va er lurt? Gjør striper et inntrykk av mer volum?
shuzs Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Jeg ble advart mot å farge håret mitt mørkere av frisøren, hun mente jeg kom til å angre og farge det blondt igjen med en gang. Hun sa at man føler man for mer oppmerksomhet som blond. Hun mente også at det var en stor prosess å farge det tilbake igjen og at håret aldri vil bli det samme. Jeg har lest et par artikler om at det er fint med flere nyanser i hårfargen for at det ikke skal bli så tamt og kjedelig og at striper kan gjøre håret mer livlig og naturlig ettersom det blir mere spill i håret. Selv er jeg naturlig veldig lys blond, men farger det om vinteren for da falmer fargen. Jeg bruker forskjellig blonde hårfarger for å sørge for at håret ikke blir ensfarget, men det er vel en smak sak. =) Lykke til uansett hva du velger!
SmallTalk Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Kastanjeblond er jo en kjempe fin farge! Hvordan kan du finne på å bleke den helt vekk? Det er sjelden jeg ser helbleket hår som ser bra ut. Da skal man ihvertfall ha forholdsvis lyst hår fra før. Er man f.eks kastanjeblond så ser det veldig bra ut med foliestriper i et par forskjellige nyanser som er litt lysere enn resten av håret. Det gir spill, men blir ikke for lyst heller. Er du vandt til å ha lyst hår så vil det bli en stor overgang å farge håret mørkt, men jeg tror jeg ville satset på å få tilbake ca normal hårfarge og å få inn en del lysere striper for å lage spill i håret. En flink frisør burde kunne fikse dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå