Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lolle
Skrevet

Vurderer å farge hele håret mitt når det begynner å bli høst og kaldt igjen. Jeg har opprinnelig lys/medium blondt hår med noen gamle lyse striper i (stripet i underkant av 1 år siden). Har nå lyst til å prøve meg på mørkere hår. Frisører har tidligere fortalt meg at jeg må velge kalde farger for håret, for at det skal passe med tonen i ansiktet mitt. Selv om jeg har relativt lyst hår, har jeg naturlig ganske mørke øyebryn og øyne (i forhold til håret altså).

Har helst lyst til å farge det hjemme for å spare penger, hadde vært supert om noen hadde et konkret tips til en hårfarge for hjemmebruk å anbefale meg..? Ser for meg en lys/medium brunfarge i en kald tone, helst ikke med rødskjær i seg. Blir rett og slett for dyrt for meg å farge det hos frisør, hvertfall når det må gjøres såpass ofte pga ettervekst som kommer til å bli synlig veldig fort.

Takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo :)

Jeg bruker Garnier sine produkter og er veldig fornøyd. Kjøper dem i dagligvarebuttikken og koster under 100kr for pakken. Jeg har hår nesten ned til korsryggen og bruker 1 1/2 pakke om gangen. Har veldi mye hår og liker og får farven ekstra inn.

http://www.farvedelinser.dk/index.php?cPath=139_160_13&osCsid=e8a02076d5d4222f25a663b01e90a024

Blir ikke vanlig link tror jeg, men ta copy/paste så kommer du inn på siden hvor du har farvene dems. Disse er også og få i butikken som sagt og ikke dyre.

Gjest Heloise
Skrevet

Det som er så trist er at de aller fleste mørkere brunfarger har rødskjær i seg, av de du får på butikken. Jeg har ikke funnet noen som ikek har det enda, men kanskje de aller mørkeste er bedre :) Jeg gikk fra mørk blond/brun til sort, så prøvde ikke de mørkere brune selv :)

Gjest lolle
Skrevet

Hei igjen! Ønsker ikke veldig mørkt hår altså, som sagt over lys/medium brunfarge, i en kald tone. Flott om noen har et konkret tips med en konkret farge som kan passe, Garnier høres jo bra ut men hvilken av fargene...?

Gjest lolle
Skrevet

Ps. så på Garnier sin hjemmeside nå på de ulike fargene, og må ha misforstått fargespekteret en smule..I følge denne skalaen ønsker jeg noe i mellom lys gyldenbrun og lys brun. Det jeg hele tiden har oppfattet som brunt er visstnok endel mørkere enn jeg trodde...

Skrevet

Jeg ville aldri farget håret i en kald mørk farge på egenhånd, det er fort gjort å bli grønt (vet av erfaring). Har du kald farge nå?

Lærlinger farger håret til halve prisen :)

Gjest lolle
Skrevet

Ikke? Ja jeg har nok det..Har min egen hårfarge (som jeg ikke vet om er kald eller varm), med lyse striper i. Det er imidlertid lenge siden jeg la inn disse stripene, ca 1 år siden.

Men hvis jeg ikke skal ta sjansen på å farge det første gang hjemme, kan jeg gjøre det sånn etterhvert da når det først er behandlet og farget hos frisør? Vil helst slippe, men...

Vet at det er billigere hos lærlinger, men er uansett ikke aktuelt å gå fast hos hverken lærling eller vanlig frisør, blir dessverre altfor dyrt. Og med mitt såpass lyse hår blir det nok fort stygt i etterveksten så må sikkert ta det ganske ofte.

Skrevet

Når håret først har blitt mørkt så er det sikkert lettere å gjøre det hjemme. Men gå for all del til en frisør første gangen, det er ikke noe fint å gå rundt med grønnskjær i håret.

Gjest lolle
Skrevet

Er det så stor sannsynlighet for at det skal bli grønnskjær altså...?

Skrevet

Når man farger det hjemme og velger en kald mørkere farge, så er det en stor risk ja. Du kan jo forpigmentere det først og så farge det etterpå, men da begynner kostnaden og bli såpass at man likesågodt kan ta seg en tur til frisørlærling. Hjemmefarging medfører alltid en viss risiko. Finn ihvertfall ut om du har en kald, gyllen, eller nøytral tone først.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...