AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #1 Skrevet 18. juli 2011 Mannen og jeg skal på fjelltur. Vi hadde egentlig tenkt å gå i jotunheimen, men har blitt litt usikker nå som det regner. Det er jo mye stein der, og blir steinene glatte i alt regnet? Vi har gått i fjellet før, og har ordentlige fjellstøvler, men har alltid hatt flaks med strålende sol eller litt overskyet. Noen fjellgeiter her som har erfaring med å gå i fjellet i regn? Bør vi velge et område som er flatere, f.eks. Rondane eller Hardangervidda? Et spørsmål angående fotoapparat. Jeg har et digitalt speilreflekskamera som jeg ønsker å ta med. Eneste er at jeg er redd det kan bli ødelagt. Vil en vanntatt pose (slik man bruker på kanotur o.l.) holde fuktigheten borte, eller bør jeg la kameraet ligge igjen hjemme... Noen med erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Tror nok det skal gå bra med kameraet om du bruker en vanntett pose, ja. Har du en polstret kameraveske?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har opplevd at steinene i Jotunheimen blir veldig sleipe når det regner. Jeg hadde ikke tatt med speilrefklekskameraet fordi det er ekstra vekt å bære med seg, men hvis du tar det med i kameraveske bør det klare seg hvis det detter av.
Jamme Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Det finnes regntrekk til kamera, men en billigere løsning som kan funke greit er å putte kameraet i en gjennomsiktig plastpose, og så feste plasten som kommer over linsa stramt med teip. Da kan du ta bilde når det regner også! Men ha kameraet i en ekstra, mer solid pose ellers, og husk å ta det ut og tørke det for eventuell fuktighet som har sneket seg inn. når du kommer innendørs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå