ChrissyX Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Noen som har forslag til inngangsmarsjer fra Norge som er litt ala "Mendelsohns" (jeg synes den er veldig sterk når spilt på orgel, men aller helst vil jeg ha noe norskt)? Jeg synes bruremarsj fra Øre er veldig fin, men føler at den kanskje blir litt for lystig å traske høytidlig opp til alters til.
Giacomo_P Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Rikard Nordraak: Purpose brukes en del. Alle organister spiler i bryllup. Snakk med organisten om alternativer.
Niennas Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Vi hadde Brudemarsj fra Sørfold, men istedet for orgel så hadde vi (elektrisk) piano og nynning, ala Helene Bøksle. http://mp3.platekompaniet.no/site/web3/view.ftl?page=product_track&productId=2154305 En smakebit av sangen hennes. Jeg er veldig fornøyd, da dette ble intimt, norskt og høytidlig på en gang
Frk. Belle Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 av Idenstam er vel og merke Svensk, men den synes jeg er så fantastiks fin.
Tullepia Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Det lureste du kan gjøre er å ta en prat med organisten. Han eller hun kan spille noen stykker for dere, så dere får hørt dem på det aktuelle orgelet i kirken (orglene er ulike fra kirke til kirke. Ikke alle musikkstykker funker like bra på alle orgle). Hva angår Purpose (og all annen musikk) så er det verdt å tenke over hva musikkstykkene ble skrevet til. Nordraaks Purpose ble skrevet til et teaterstykke om dronning Maria Stuart - til akten der hun blir halshogget. Ikke akkurat lystig bryllupsmusikk spør du meg. "Heldigvis" er ikke brudeparene som velger dette stykket klar over opprinnelsen til det.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #7 Skrevet 18. juli 2011 til Jan Magne Førde hadde vi som inngangsmarsj i vårt bryllup, med orgel. (I klippet er det riktignok Brazz brothers som spiller...) 1
Pebbles Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 Vi hadde Brudemarsj fra Sørfold, men istedet for orgel så hadde vi (elektrisk) piano og nynning, ala Helene Bøksle. http://mp3.platekompaniet.no/site/web3/view.ftl?page=product_track&productId=2154305 En smakebit av sangen hennes. Jeg er veldig fornøyd, da dette ble intimt, norskt og høytidlig på en gang Vi skal også ha brudemarsj fra Sørfold på inn, og brudemarsj fra Sogn ut. Er mange fine brudemarsjer fra Norge. Søk litt rundt på nettet - sjømannskirken og orkdalsmenighetene har mange forslag
ChrissyX Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2011 av Idenstam er vel og merke Svensk, men den synes jeg er så fantastiks fin. Takk for alle svar! Men det blir nok denne :-)
Frk. Belle Skrevet 29. juli 2011 #10 Skrevet 29. juli 2011 Takk for alle svar! Men det blir nok denne :-) Organisten i kirka der vi giftet oss hadde ikke notene, men de greide jeg å skaffe.. Så send en pm hvis du trenger hjelp med det
ChrissyX Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2011 Organisten i kirka der vi giftet oss hadde ikke notene, men de greide jeg å skaffe.. Så send en pm hvis du trenger hjelp med det Så hyggelig =) Men organisten hadde faktisk notene, og var kjempeglad for å kunne spille den, han likte den veldig godt. :D
Gjest Ninab Skrevet 29. juli 2011 #12 Skrevet 29. juli 2011 Så hyggelig =) Men organisten hadde faktisk notene, og var kjempeglad for å kunne spille den, han likte den veldig godt. :D Så flott at dere fant noe dere likte..! Vi skal ha Sammendrag over Hayden til inngangsmarsj, og Gammel Sjugursmarsj på utgang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå