Gå til innhold

Komme i kontakt med gutter på byen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Jeg er i midten av 20 årene og liker å være på byen med venninner. Vi holder sammen og danser den første halvtimen-timen, og så forsvinner alle. Enten at de møter noen kjente, eller at de møter gutter. Problemet er at jeg står igjen alene! Selv med alkohol innabords så tør jeg ikke sjekke gutter. Det kommer av og til gutter bort til meg, men da er jeg ikke interessert. Er en ganske pen jente, men veldig sjenert.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med gutter når venninnene mine forlater meg? ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du ikke interessert i de som kommer bort? Er de ikke noe kjekke eller hyggelige eller er de for fulle? Kan være greit å snakke litt med dem uansett så blir du mer komfortabel rundt gutter. Så lenge du ikke gir dem falske forhåpninger.

Skrevet

Du må bare trene på det å gå opp til, og føre en normal samtale med en fremmed person. Det tok nesten 30 år før jeg begynte å bli komfortabel med å gå bort til fremmede kvinner, og jeg må fortsatt dytte meg selv litt i ræva for å våge.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:) skal tøffe meg opp slik at jeg tør neste helg. Er bare fryktelig dårlig på smalltalk. Etter å ha spurt om han er fra byen, evnt hvor han er fra, så blir det liksom stopp.

De guttene som kommer bort synes jeg ikke er noe pene. Vet det er overflatisk, men jeg gidder ikke prate med gutter jeg ikke er tiltrukket av utsendemessig. Å snakke med dem bare for å være snill blir jo også å gi dem falske forhåpninger.

Har hørt av folk at det ofte ser ut som jeg er overlegen, og derfor kommer ikke gutta bort. Men det er jeg absolutt ikke! En annen forklaring jeg har hørt, er at jeg har et skjold rundt meg som skriker: hold dere unna!

Uff jeg er håpløs :sjenert:

Skrevet

De fleste jenter later til å ha det skjoldet, så der er du ikke alene. Det kan skremme vekk noen gutter, men de fleste av oss tar det heller som en utfordring. Men for at du faktisk skal komme i kontakt med folk, samme hvilket kjønn, så må du være åpen for kommunikasjon. Det er fullstendig lov og ikke anse en annen som attraktiv, og det er egentlig bare bra også, for det viser at du er klar på hva du vil ha og ikke nøyer deg med det som ikke er bra nok for deg. Skjønt, en samtale kan da ikke skade?

Jeg syns du høres ut som ei fin jente. Det virker som at du bare må tørre å åpne deg selv litt mer. Liker du ikke de som kommer bort til deg, så gå bort til de du liker. Bedre råd kan jeg egentlig ikke gi, for man må både gi og ta. Det gjelder alle. De fleste av oss gutter setter forresten enormt pris på det hvis ei søt jente tar initiativet til å hilse på. :)

Skrevet

De fleste jenter later til å ha det skjoldet, så der er du ikke alene. Det kan skremme vekk noen gutter, men de fleste av oss tar det heller som en utfordring. Men for at du faktisk skal komme i kontakt med folk, samme hvilket kjønn, så må du være åpen for kommunikasjon.

Det skjoldet er en viktig faktor. Dersom jeg er ute og ser en jente som er litt søt, men samtidig ganske tydelig helt uinteressert i kontakt med mennesker hun ikke kjenner, så vil jeg nok ikke se noe poeng i å snakke med henne. Dette viser hun ved å ikke bry seg om omverdenen (prinsessesyndromet), fikle med mobil, se på klokka, osv.

Er hun derimot mer avslappet og tar seg tid til å se seg litt rundt, og kanskje gi meg noen sekunder øyenkontakt så er det så utrolig mye lettere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal virkelig skjerpe meg :) kjente meg igjen med dette å fikle med mobile ol. Har iPhonen alltid i hånda :sjenert: men må er jeg bevisst på dette, så skal prøve alt jeg kan :P det er ikke det at jeg ikke er åpen for å prate med folk, men heller det at når jeg surrer alene så vil jeg jo ikke være alene. Blir stressa og rusher gjennom utestedet etter noen jeg kjenner. Ser ikke en gang på gutta som er på samme sted som meg.

Fra nå av: skjoldet bort, avslappet og se meg rundt :P

Skrevet

Takk for svar:) skal tøffe meg opp slik at jeg tør neste helg. Er bare fryktelig dårlig på smalltalk. Etter å ha spurt om han er fra byen, evnt hvor han er fra, så blir det liksom stopp.

De guttene som kommer bort synes jeg ikke er noe pene. Vet det er overflatisk, men jeg gidder ikke prate med gutter jeg ikke er tiltrukket av utsendemessig. Å snakke med dem bare for å være snill blir jo også å gi dem falske forhåpninger.

Har hørt av folk at det ofte ser ut som jeg er overlegen, og derfor kommer ikke gutta bort. Men det er jeg absolutt ikke! En annen forklaring jeg har hørt, er at jeg har et skjold rundt meg som skriker: hold dere unna!

Skulle nesten tro det var en selv som hadde skrevet dette... TS, vet det er en mager trøst... Men du er ikke alene ... :sjenert:

Skrevet

Da jeg var singel pleide jeg å sende mitt mest strålende smil mot fyren jeg var interessert i mens jeg gikk forbi (feks til baren eller noe). Jeg tror ikke jeg opplevde at vedkommende ikke kom bort til meg etterhvert :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var singel pleide jeg å sende mitt mest strålende smil mot fyren jeg var interessert i mens jeg gikk forbi (feks til baren eller noe). Jeg tror ikke jeg opplevde at vedkommende ikke kom bort til meg etterhvert :)

:fnise: Den der er ganske bankers ja.

AnonymBruker
Skrevet

høres ut som en koselig jente du :) minner meg litt om meg selv egentlig, bare jeg er gutt da ;) som regel når jeg er med venner på byn, ikke så ofte jeg går ut, men de gangene jeg går ut.. så forsvinner den ene etter den andre med jenter og venner (så er det på byn) og de jentene jeg møter,, er ja.. de feile jentene,, (alt for full og lite sjarmerende) de jentene som som er pene og jeg vil snakke med og er interessert i,,, de smiler gjerne til meg,, men jeg er for sjenert til å gå bort og slå av en prat ^^ og de tror sikkert ikke at jeg er interessert...

så jeg må som deg,, trene meg på småsnakk ^^

hvis du er fra bergen, kan vi kanskje trene med hverandre? bare en tanke :-)

Skrevet

Jeg tror nok at nøkkelen ligger her. At du snakker med noen, betyr ikke at du inviterer dem til sengs, så hvorfor ikke være hyggelig med folk? I løpet av en vanlig kveld på byen snakker jeg stort sett med masse forskjellige mennesker som jeg ikke har noen planer om å havne til sengs med. Av og til gjør det at jeg kommer i kontakt med en som jeg er tiltrukket av og hvor det kan bli til noe mer. Og hvis ikke, har jeg i hvert fall hatt en trivelig kveld hvor jeg har kommet i prat med mange nye mennesker. Det er ikke mange som gidder å prøve å komme i kontakt med en isprinsesse. Hvis du begynner med å hygge deg og være sosial, så dukker nok kjekkasene opp etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan jeg komme i kontakt med gutter når venninnene mine forlater meg? ;)

Du har jo en del ting du kan gjøre da. Du burde gi signaler til de mennene du liker om at de kan komme bort, så kan du heller forsette å avise de du ikkje er interrisert i. Øv deg på å holde øyenkontakt. Når du snakker med en mann hold han på skulderen eller stryk han litt forsiktig på armen. Ellers kan du kaste ut noen samtale emner og gå for den han finner mest interresang. Det er også smart å snakke om ting du liker ettersom du fort finner kjemien med en som liker det samme. No vet ikkje eg helt kordan du best burde sjekke menn xD, men når man skal sjekke en dame så er det å skape kjemi og spenning hele greien i begynnelsen. Det å snakke helt statisk om en eller annen topic kommer man ikkje langt med hvis det ikkje er noe kjemi, spenning og tiltrekkning tilstede.

Skrevet

Du er ikke aleine om problemet, ikke at det hjelper stort - men det er da iallefall en trygghet og vite ;)

Er vel egentlig ganske enig med de over her i forhold til hvordan komme i kontakt med mennesker, og er usikker på hvilke innspill jeg lån komme med.

Men hovedessensen er å bryte de gamle mønstrene du sitter inne med, hev blikket og sonder terrenget! De barrierene man har må man prøve å dytte til sides, iallefall for en kveld. Prøv å møte blikket til andre mennesker så de ser at du er interessert i kontakt, at du ønsker og være sosial. Det er ikke lett, men fullt mulig - gamle vaner er ikke alltid like lett og endre ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nei absolutt ikke :filer: Var det midten av 20-årene du sa du var? Hadde du tenkt lengere enn til nesetippen hadde du brukt en hver anledning til å snakke med folk og fått deg sosial trening.

Skrevet

høres ut som en koselig jente du :) minner meg litt om meg selv egentlig, bare jeg er gutt da ;) som regel når jeg er med venner på byn, ikke så ofte jeg går ut, men de gangene jeg går ut.. så forsvinner den ene etter den andre med jenter og venner (så er det på byn) og de jentene jeg møter,, er ja.. de feile jentene,, (alt for full og lite sjarmerende) de jentene som som er pene og jeg vil snakke med og er interessert i,,, de smiler gjerne til meg,, men jeg er for sjenert til å gå bort og slå av en prat ^^ og de tror sikkert ikke at jeg er interessert...

så jeg må som deg,, trene meg på småsnakk ^^

hvis du er fra bergen, kan vi kanskje trene med hverandre? bare en tanke :-)

Jeg er litt sånn jeg også, ikke altfor ofte på byen og alle venninnene mine forsvinner en etter en. Er fra Bergen forresten :) Kanskje litt vanskelig å finne ordentlige gutter på byen og man møter mye forskjellige folk, men både du og jeg tar jo en tur ut i blant og vi er jo hyggelie mennesker? :)

Skrevet

Jeg er litt sånn jeg også, ikke altfor ofte på byen og alle venninnene mine forsvinner en etter en. Er fra Bergen forresten :) Kanskje litt vanskelig å finne ordentlige gutter på byen og man møter mye forskjellige folk, men både du og jeg tar jo en tur ut i blant og vi er jo hyggelie mennesker? :)

Jeg er også fra Bergen :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Godt å høre at jeg ikke er alene :)

Jeg bor forresten i Bergen :P

Mange av dere sier at jeg må være åpen for at gutter tør å komme bort. Men hvor skal jeg være? Hehe. Tør ikke sitte alene :sjenert: vil jo ikke at alle skal vite at jeg har blitt forlatt. Når jeg plutselig havner alene, så løper jeg rundt som en besatt, herreguuud.

Merker at jeg gleder meg til å dra ut i helgen, da skal jeg virkelig klare meg alene ;)

Gjest Flowerbomb
Skrevet (endret)

TS; det er som å lese om seg selv:p etter at jeg ble singel for 8 mnd siden har jeg vært en del på byen, hvor jeg merker at det er vanskelig å ta kontakt med andre. Jeg virrer rundt hvis jeg skulle komme bort fra venner som enten kjøper øl, er på toalettet, trekker luft osv. Da fikler jeg med mobilen (aah det er her fyllameldingene blir skrevet!).

Personligheten min kommer ikke frem fordi jeg er så sjenert, selvom jeg har fått bekreftet at jeg er søt og snill så er det vanskelig å tro på dette når man har dårlig selvtillitt og er sjenert. Men, etter at jeg har fått råd av venninner så har jeg begynt å smile mye mer på byen, og gutter liker jenter som smiler tydeligvis! ;) Jeg er ikke klar for å gå inn i et forhold enda, så gutta forsvinner rimelig kjapt når jeg sier at jeg kun ønsker å bli kjent. Men det hjelper å smile, det hjelper å holde øyekontakt, og det hjelper faktisk også med en mobil i hånden (anbefaler øyekontakt og smil heller altså) da gutter og jenter kommer bort og spør om jeg har det bra og om jeg vil ta en drink videre med dem fordi jeg så så ensom ut hehe :P

Men smil og vær glad for hver dag som går så skal du se hvor mange venner du får :)

Endret av Flowerbomb
Skrevet

Godt å høre at man ikke er alene om å føle seg slik... Jeg føler meg totalt håpløs på byen når venninner "stikker" av....

Men som jeg ser så er det jo håp :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...