Kayli Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Vi har foreløpig ikke dvd-spiller i bilen. Grunnen er at sønnen vår lett blir bilsyk, og jeg frykter at det blir verre hvis han ser film mens vi kjører. Noen som har erfaring med dvd-spiller og bilsyke barn og som kan bekrefte eller avkrefte mine mistanker?
Gjest Kathpus Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Da jeg var yngre ble jeg alltid bilsyk. Jeg foretrakk å se ut av vinduet hele bilturen. Det kan jo være at det fungerer for dere. Da følger man stadig med på èn ting, og ser kun rett frem uten særlig bevegelser. Barnet fokuserer på noe annet enn å bli kvalm ect.
Gjest WendyClear Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Jeg ble selv bilsyk som barn og hadde bærbar dvd-spiller med på tur, den ble ikke sett mye på i bilen da jeg bare ble enda kvalmere..
Gjest pysepusen Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har heller aldri kunnet gjøre noe annet enn å se rett fram. DVD har fungert som bøker...
Naxos70 Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Vi kjøpte dvd-spiller til datteren vår da vi skulle på juleferie. Kom ikke særlig langt før hun ble dårlig, så det ble med den ene gangen. Det samme gjelder DS og mobiler, glem de! Aktiver ungene på annen måte! Husker vi telte hesjer bl.a. da vi var små. Sikkert noe man kan telle nå også! :-)
Concertina Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Jeg blir bilsyk om jeg ser på film i bil så vi har ikke tatt sjansen på å kjøpe DVD-spiller siden snuppa på 2,5 år blir bilsyk. Men lydbok er veldig populært og fungerer veldig bra her. (tidligere har hun kastet opp 1-2 ganger på hver langtur, men i helga så prøvde vi med slike Seaband og hun ble ikke dårlig. Mulig det var tilfeldig og/eller fordi vi måtte ha tissepause jevnlig, er andre langturen vi har vært på siden hun sluttet med bleie så vi har ikke så stort sammenligningsgrunnlag).
Gjest Ij Skrevet 18. juli 2011 #7 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har alltid blitt bilsyk så jeg ville heller anbefalt en lydbok.. Det fungerer jo som en film bare at en ikke trenger se på en skjerm.. Det ville jeg prøvd;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå