Gå til innhold

Konfirmasjon 2012

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden KG ikke har laget noe undergruppe for konfirmasjoner, dåp og andre anledninger, poster jeg her :)

Vi skulle hatt en undergruppe sånn at vi som planleggen andre anledninger enn bryllup også kunne utvekslet tanker, ideer og erfaringer rundt dette.

Har altså konfirmasjon i 2012, å selv om det enda er lenge til så har jeg begynt å planlegge litt sånn at vi slipper å få alt på en gang :sjenert:

Det jeg hittil har gjort er:

- Sendt forespørsel på lokale.

- Satt opp en foreløbig gjesteliste.

- Sett litt på innbydelser, bordkort, serviettbretting og bordpynt.

- Bunadskjorte, forkle og veske er brodert.

Nå skal jeg få satt en plan ned på papir sånn at jeg får en oversikt over hva som skal gjøres og når. Jeg begynner å få noen ideer allerede.

En ting jeg savner er tips om litt tøffe serviett-brettinger til jente. Til gutter er det jo skjorte, å selv denne føler jeg begynner å bli oppbrukt.

Er det flere enn meg som har begynt planleggingen for neste års konfirmasjon :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært igjennom konfirmasjon, og følte ikke behovet for å planlegge like mye som til et bryllup. Gjorde ting lettevindt, booket barnehagen der jeg jobbet og lånte stoler rundt forbi da tripp-trapp stoler ikke er så behagelige for voksne. ;)

Kjøpte rull med duk på Europris.

Servietter: hvite på Ikea, og fargede på Nille.

Brettet en farget utenpå den hvite og laget en vifte.

Telys på Ikea.

Farget sand på Obsen.

Blomster; 3 for 2 på Mester grønn.

Lånte dekketøy og bestikk av familie.

Laget hjemmelaget koldtbord: delegerte salat, potetsalat, pastasalat til familie.

Frøs ned foccacia brød, karbonader, roastbeaf, svinesteik.

Laget eggerøre samme morgen: fikk hjelp med fatene samme dag; gikk fort det.

Laget tandori kylling, koldtbord med noen fp typer pålegg og salater.

Laget ingen kaker selv: fikk ulike gjester til å ta med en kake + bestilte hvit dame og kransekake.

En gjest hadde med seg frukt; melon, ananas, mango, druer, jordbær og bringebær.

Hadde minimalt med rester, da bakeren/kokken tok med seg restene.

Fikk god hjelp med bordekking og opprydding.

Herlig konfirmasjon som kostet lite:

konfirmanten var storfornøyd og foreldrene avslappet. :jepp:

Skrevet

Slenger meg på og følger med her jeg også. Har selv konfirmant våren 2012.

I dag har jeg ringt og reservert plass (sal/lokale + bord) på et hotell med beliggenhet mot et stort vann. Det var igjen ett rom med direkte utgang mot plen og vannet - derfor reserverte jeg;-) Venter til jeg får et endelig tilbud fra hotellet på mail, og regner igjennom sluttsummen - før vi evt. bestiller... (noe jeg absolutt tror vi gjør)

Har også satt opp delvis gjesteliste og sett litt på pynt.

(har også handlet litt pynt)

Festdrakt er innkjøpt;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...