AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Siden KG ikke har laget noe undergruppe for konfirmasjoner, dåp og andre anledninger, poster jeg her Vi skulle hatt en undergruppe sånn at vi som planleggen andre anledninger enn bryllup også kunne utvekslet tanker, ideer og erfaringer rundt dette. Har altså konfirmasjon i 2012, å selv om det enda er lenge til så har jeg begynt å planlegge litt sånn at vi slipper å få alt på en gang Det jeg hittil har gjort er: - Sendt forespørsel på lokale. - Satt opp en foreløbig gjesteliste. - Sett litt på innbydelser, bordkort, serviettbretting og bordpynt. - Bunadskjorte, forkle og veske er brodert. Nå skal jeg få satt en plan ned på papir sånn at jeg får en oversikt over hva som skal gjøres og når. Jeg begynner å få noen ideer allerede. En ting jeg savner er tips om litt tøffe serviett-brettinger til jente. Til gutter er det jo skjorte, å selv denne føler jeg begynner å bli oppbrukt. Er det flere enn meg som har begynt planleggingen for neste års konfirmasjon
barnehagetanten Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Har vært igjennom konfirmasjon, og følte ikke behovet for å planlegge like mye som til et bryllup. Gjorde ting lettevindt, booket barnehagen der jeg jobbet og lånte stoler rundt forbi da tripp-trapp stoler ikke er så behagelige for voksne. Kjøpte rull med duk på Europris. Servietter: hvite på Ikea, og fargede på Nille. Brettet en farget utenpå den hvite og laget en vifte. Telys på Ikea. Farget sand på Obsen. Blomster; 3 for 2 på Mester grønn. Lånte dekketøy og bestikk av familie. Laget hjemmelaget koldtbord: delegerte salat, potetsalat, pastasalat til familie. Frøs ned foccacia brød, karbonader, roastbeaf, svinesteik. Laget eggerøre samme morgen: fikk hjelp med fatene samme dag; gikk fort det. Laget tandori kylling, koldtbord med noen fp typer pålegg og salater. Laget ingen kaker selv: fikk ulike gjester til å ta med en kake + bestilte hvit dame og kransekake. En gjest hadde med seg frukt; melon, ananas, mango, druer, jordbær og bringebær. Hadde minimalt med rester, da bakeren/kokken tok med seg restene. Fikk god hjelp med bordekking og opprydding. Herlig konfirmasjon som kostet lite: konfirmanten var storfornøyd og foreldrene avslappet.
Myrthel Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Slenger meg på og følger med her jeg også. Har selv konfirmant våren 2012. I dag har jeg ringt og reservert plass (sal/lokale + bord) på et hotell med beliggenhet mot et stort vann. Det var igjen ett rom med direkte utgang mot plen og vannet - derfor reserverte jeg;-) Venter til jeg får et endelig tilbud fra hotellet på mail, og regner igjennom sluttsummen - før vi evt. bestiller... (noe jeg absolutt tror vi gjør) Har også satt opp delvis gjesteliste og sett litt på pynt. (har også handlet litt pynt) Festdrakt er innkjøpt;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå