Gå til innhold

Hva gjør du når noen sjekker deg opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva gjør du når du blir sjekket opp??

Jeg takler det så utrolig dårlig, vet nesten ikke hva jeg skal gjøre :P

Er jeg interessert så følger jeg opp samtalen, men synes rett og slett det er utrolig pinlig :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

du kan jo bare si at du har en kjæreste som er såpass sjalu av seg, så han liker ikke at du prater med fremmede menn. og siden du respekterer hans ønsker, så ønsker du heller ikke prate med han som skjekker deg opp?

Gjest Kathpus
Skrevet

Tenk om alle skulle synes det hadde vært pinlig. Da hadde jo ingen vært sammen.

Gjest Thefainter
Skrevet

Det samme som deg. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Blir glad, men lurer samtidig på om hun tuller siden det er ikke er vanlig at damer sjekker opp menn.

Og ofte er det homofile menn som prøver å sjekke meg opp, og siden jeg ikke er homofil selv så syns jeg det blir litt ekstra pinlig (jeg har spurt kollegaer og andre folk om jeg ser homofil ut og de sier nei. Så da vet jeg ikke hva det kommer av :vetikke: )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal være veldig tydelig for at jeg forstår at jeg faktisk blir sjekket opp. Blir sjenert når det skjer.

Skrevet

Har du kjæreste?

Jeg har samboer og jeg syntes også det er en smule ubeghagelig å bli sjekket opp, men samtidig ganske hyggelig å bli lagt merke til også! ;-) Jeg kan gjerne fullføre en samtale men forteller tidlig at jeg faktisk er opptatt og ikke interessert i noe annet enn en hyggelig samtale.

Hva er pinlig med det da, syntes du?

Skrevet

Jeg syns det er pinlig uansett. Liker ikke å bli "sjekket opp". Det er mye bedre hvis man blir kjent på en vennskapelig måte først, og ikke gjør det til en krampeaktig samtale om å bli fortest mulig kjent... Ja, litt vanskelig å forklare for man må jo begynne et sted, men jeg tror det går på at man heller tar det litt rolig. Ingen dårlige replikker som gjør meg flau på deres vegne. huff

• Liker 1
Skrevet

Bare si at du har mensen.

?

Hvorfor skal hun si det? Hvem er det som forteller sånt til randoms i utgangspunktet?

Det samme som deg. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Blir glad, men lurer samtidig på om hun tuller siden det er ikke er vanlig at damer sjekker opp menn.

Og ofte er det homofile menn som prøver å sjekke meg opp, og siden jeg ikke er homofil selv så syns jeg det blir litt ekstra pinlig (jeg har spurt kollegaer og andre folk om jeg ser homofil ut og de sier nei. Så da vet jeg ikke hva det kommer av )

Kanskje du bare er kjekk? ;)

Men seriøst: bare fortsett samtalen og nyt oppmerksomheten. Det er da deilig å få bekreftelse enten du er interessert eller ikke. Og hvis du ikke er interessert kan du jo avvise ham høflig etter hvert, eller si du skal gå og kjøpe deg en drink til... :)

• Liker 1
Gjest Thefainter
Skrevet

Bare si at du har mensen.

*TS er ute på byen med noen venner da en ukjent mann kommer bort til henne*

Ukjent mann: hei ;)

TS: beklager, jeg har mensen :riste:

• Liker 3
Skrevet

haha, ja hvorfor ikke :fnise:

Skrevet

haha, ja hvorfor ikke :fnise:

haha :)

AnonymBruker
Skrevet

du kan jo bare si at du har en kjæreste som er såpass sjalu av seg, så han liker ikke at du prater med fremmede menn. og siden du respekterer hans ønsker, så ønsker du heller ikke prate med han som skjekker deg opp?

Jeg sa ingenting om at jeg IKKE vil bli sjekket opp, bare at jeg synes det er pinlig og ikke vet hvordan jeg skal takle det...

-TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HAHA :skratte:

er jo glad i litt oppmerksomhet da

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Har du kjæreste?

Jeg har samboer og jeg syntes også det er en smule ubeghagelig å bli sjekket opp, men samtidig ganske hyggelig å bli lagt merke til også! ;-) Jeg kan gjerne fullføre en samtale men forteller tidlig at jeg faktisk er opptatt og ikke interessert i noe annet enn en hyggelig samtale.

Hva er pinlig med det da, syntes du?

Er singel..

Pinlig fordi jeg er litt usikker på meg selv, og ganske sjenert, og ikke særlig god i smalltalk :gjeiper:

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får panikk, enten så er jeg avvisende eller så gjør jeg ting for å virke avskrekkende/"mindre tiltrekkende"(som om det var så vanskelig:P)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sjekket opp av det mest avskylige mannfolket en gang og han forsvant raskt da jeg sa at jeg måtte drite. Da fikk jeg og venninnene mine oss en god latter..:) Men når det er noen jeg synst ser bra ut og oppfører seg bra så er jeg ikke flink til å respondere - vet ikke helt hva jeg skal si liksom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det flere som skriver de har samme problemet som TS..

Men hva med dere som ikke har det?? Hva gjør dere når dere blir sjekket opp av noen dere liker??

:skravle:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en jeg ikke er interessert i, utfordrer jeg ham intellektuelt til han gir opp. Like gøy hver gang.

Jeg har øvd mye på smalltalk sånn at det går greit å holde i gang en samtale med en jeg er interessert i.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg merker stort sett ikke at jeg blir sjekket opp før fyren blir veldig pågående, og det er jo igrunn litt pinlig for meg. Så stort sett prater jeg helt normalt, er sprudlene og glad helt til det går opp for meg at han prøver å sjekke meg opp, da blir jeg stresset :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...