AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Tjena! Flytter snart inn på studentbolig i Oslo. Har vært innom en venninnes og sett hennes, og det er svært lite kjøleskapsplass. Så det jeg lurer på er om det er mange som har et på rommet sitt? Og om de betaler dyrt for dette? Har husleie på noen tusen og så 500ish i strøm. Betyr dette at jeg kan bruke så mye strøm jeg vil, eller er det bare for å dekke grunnbehovet/gjennomsnittet og så betaler man utover dette? Har lyst på mer enn en hylle og en halv "dør".. Takk for svar *krysser fingrene*
Tullepia Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Tjena! Flytter snart inn på studentbolig i Oslo. Har vært innom en venninnes og sett hennes, og det er svært lite kjøleskapsplass. Så det jeg lurer på er om det er mange som har et på rommet sitt? Og om de betaler dyrt for dette? Har husleie på noen tusen og så 500ish i strøm. Betyr dette at jeg kan bruke så mye strøm jeg vil, eller er det bare for å dekke grunnbehovet/gjennomsnittet og så betaler man utover dette? Har lyst på mer enn en hylle og en halv "dør".. Takk for svar *krysser fingrene* Foreløpig er strømprisen inkludert i husleia, uavhengig av hvor mye strøm du bruker. Derimot er det slik at hvis flere bruker mer strøm, så vil også husleia settes opp for alle leietagere for å dekke det opp. Hva skal du med et eget kjøleskap? Som student har du ikke råd til å fylle det opp uansett...
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Ja, dette lurer jeg også på. Noen med erfaringer? Ser poenget i det du sier, Tullepia, men noen har råd til mat og noen har medisiner som må være avkjølt. Ikke alt man vil dele med de man bor med..
Sulosi Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 (endret) Det finnes greie små kjøleskap å få tak i. Eks de som brukes i fritidsbåter. De er såpass lave at du kan bruke topplaten som et lite avlasningsbord om du vil. Sjekk båtforhandlere evt expert o.l. Fant et skikkelig kult ett her: http://www.coolstuff.no/Mini-Fridge?gclid=COH1mf2QiaoCFULwzAodozAyxg Endret 17. juli 2011 av Sulosi
Anglofil Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Foreløpig er strømprisen inkludert i husleia, uavhengig av hvor mye strøm du bruker. Derimot er det slik at hvis flere bruker mer strøm, så vil også husleia settes opp for alle leietagere for å dekke det opp. Hva skal du med et eget kjøleskap? Som student har du ikke råd til å fylle det opp uansett... Det gjelder absolutt ikke alle studentboliger. Kjenner flere som bor i studentboliger i Oslo og som betaler husleie + strøm. Her er strømmen inkludert, men hvis man får strømmen utenom kan hun jo bare kjøre på. Ikke råd til å fylle opp? Hvis man har f.eks deltidsjobb er det ikke vanskelig for en student å fylle opp kjøleskapet. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå