Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor og hvordan jeg endrer hvor jeg søker når jeg skriver noe inn i søkefunksjonen øverst i høyre hjørne i safari?

Den søker på google.com, men jeg vil gjerne at den søker på google.no, da jeg ofte ikke får opp noen særlig norske treff når jeg søker på .com varianten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet hvor og hvordan jeg endrer hvor jeg søker når jeg skriver noe inn i søkefunksjonen øverst i høyre hjørne i safari?

Den søker på google.com, men jeg vil gjerne at den søker på google.no, da jeg ofte ikke får opp noen særlig norske treff når jeg søker på .com varianten.

Du kan enten klikke på forstørrelsesglasset der oppe, så får du valg mellom Yahoo og Bing. Det samme valget har du i Safari>Valg>Generelt

Skal du endre dette til google norge må du installere et tillegg. Enten "glims" eller "Inquisitor"

Les mere HER

Et enklere alternativ er å ha Google.no som bokmerke i Bokmerkelinja. Da er det nesten like tilgjengelig som oppe i høyre hjørne....men bare nesten

Skrevet

Har installert glims, men jeg finner den ikke noe sted, så får ikke lagt inn google.no der det står at jeg skal gjøre det...

Jeg er ikke dreven i mac, så kan hende du må komme med "mac for dummies" tips her.

Har faktisk installert det to ganger. Men finner det ikke hvis jeg søker på det på den spotlight greia heller. Får bare frem den "klikk på ikonet for å installere" boksen. Har gjort det to ganger. Noe jeg ikke har gjort som er elementært?

Arg.. PC er så mye enkeler enn mac altså!

Skrevet

Det har forresten dukket opp en hel haug av andre søkealternativer når jeg trykker på forstørrelsesglasset.. så noe har jo skjedd..

Skrevet

Arg.. PC er så mye enkeler enn mac altså!

Dette har vel ikke noe med pc/Mac å gjøre, men et softwareproblem.

Mener du altså at dette er enklere å få til i Safari på en pc, enn Safari på en Mac?

Skrevet

Nei, jeg mener at jeg kan PC, og Mac er nytt for meg, så der vet jeh akkurat hva jeg skal gjøre for å løse problemer.

Skrevet

Nei, jeg mener at jeg kan PC, og Mac er nytt for meg, så der vet jeh akkurat hva jeg skal gjøre for å løse problemer.

OT:

Ok, ja da skjønner jeg deg.

Hos meg er det motsatt. Er "oppvokst" med Mac, så pc virker for meg fullstendig håpløst og svært lite intuitivt.

Uansett tror jeg ikke Safariproblemet du beskriver er enklere å løset på en pc vs Mac. Det er nok et softwareproblem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...