FantasDick Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Vi er på ferie hos svigers - her koser alle seg med masse god mat og late dager i sola. Jeg spiser egentlig forholdsvis lavkarbo pga jeg blir så oppblåst og får magesmerter av for mye karbo, men jeg føler jeg ikke kan nekte å spise det jeg får servert her. Så jeg gafler i meg det jeg får.. Her er det ikke sånn at man forsyner seg av mat og kaker selv, her kommer mor i huset med ferdige porsjoner mat, kake, is og snacks i fanget på deg. Prøver jeg å si at jeg ikke trenger is akkurat nå får jeg en "å kom igjen, du må da kose deg litt du også!". Problemet er bare at jeg nå "koser" meg flere ganger om dagen.. Hittil i dag har jeg spist; - 2 skiver grovt hjemmelaget brød, majones, to kokte egg, et glass melk og kaffe. - 1 skive grovt brød med pålegg, 2 hjemmelagde kanelsnurrer, litt salat og kaffe. - 1 pølse i fiberrikt brød, et laksestykke med grønnsaker, 1 skinkebiff med salat (nesten tre middager i én jo!) - 1 krone-is og kaffe. Og kvelden er enda ung.. Fatter ikke hvordan dette skal gå! Jeg trener litt til hverdags, men nå når vi er her trener jeg hver dag. Går ekstra lange turer med bikkja, løper/sykler noen mil om dagen, går på toppturer, svømmer mye osv. Kroppen er slank og fin, men kunne nok vært litt "strammere", men jeg har ikke lyst å gå opp i vekt. Dessuten synes jeg ikke magen er så flat at det gjør noe lengre. Aner ikke hvor jeg vil med dette innlegget engang, føler bare litt for å "syte" litt. Kanskje noen har et spark i rævva å gi meg? Ta meg sammen? Lure råd for å spise bedre?
Gjest NozMonster Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 hehe, oi, det blir litt vanskeligere når svigers bare lemper all maten i fanget ditt! hva med at du rett å slett sier rett ut at du ikke kan fortsette å spise all maten, at du heller foretrekker å forsyne deg selv, fordi du må passe på helsa og kostholdet ditt? om du synes det blir for flaut å si, så kanskje kjæresten din kan si deg på vegne av dere begge? samtidig så tenker jeg at det er vel ikke såååå lenge dere skal være der? eller? for litt ekstra feriekos blir det jo uansett hvor man er, og desutten så tror jeg bare du trenger/ fortjener å bli litt skjemt bort av svigers
FantasDick Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2011 Takk for svar Noz! I går kveld hadde jeg så vondt i magen at jeg bare lå flat ut på sofaen, "måtte" ta smertestillende til slutt, og da tok jeg en prat med samboeren om at jeg ikke kan fortsette å spise på denne måten. Han sa han skulle ta opp med svigermor og det gjorde vi (han) istad. Hun tok det pent og sa hun forstod, men jeg tror ikke hun skjønner helt hvor mye kroppen min reagerer på all denne maten, men vi får se. Vi handlet i byen i dag, da - så nå finnes det en del av den maten jeg også kan spise i kjøleskapet. Har også kjøpt inn litt snacks jeg kan "kose" meg med, så håper jeg at det er bra nok. Nei, vi skal bare være her ca. 10 dager, og jeg fortjener helt sikkert å bli skjemt bort litt (liker tankegangen din! ), men jeg vil ikke skjemmes bort om det innebærer så sterke magesmerter at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å bare ligge der.
Gjest NozMonster Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Takk for svar Noz! I går kveld hadde jeg så vondt i magen at jeg bare lå flat ut på sofaen, "måtte" ta smertestillende til slutt, og da tok jeg en prat med samboeren om at jeg ikke kan fortsette å spise på denne måten. Han sa han skulle ta opp med svigermor og det gjorde vi (han) istad. Hun tok det pent og sa hun forstod, men jeg tror ikke hun skjønner helt hvor mye kroppen min reagerer på all denne maten, men vi får se. Vi handlet i byen i dag, da - så nå finnes det en del av den maten jeg også kan spise i kjøleskapet. Har også kjøpt inn litt snacks jeg kan "kose" meg med, så håper jeg at det er bra nok. Nei, vi skal bare være her ca. 10 dager, og jeg fortjener helt sikkert å bli skjemt bort litt (liker tankegangen din! ), men jeg vil ikke skjemmes bort om det innebærer så sterke magesmerter at jeg ikke kan gjøre noe annet enn å bare ligge der.http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/default/laught.gif hehe, det forstår jeg bra at svigermor tok det pent, men jeg synes vel enkli det burde komme som en selvfølge at hun gjorde, fordi dere liker jo maten hennes for FOR godt . (virker det som jaffal) kose deg videre på ferien sin! så når du kommer hjem, om du jogger 15-20 min hver dag i en uke- vedder jeg på at du er i kanonshape igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå