forum88 Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Jeg har hørt litt forskjellig når det kommer til om en skal bruke balsam etter hårkur eller ikke. Noen sier at balsam lukker skjellaget og derfor må brukes etter en kur(eller noe slikt). Jeg børster kun håret mens jeg har i balsam/hårkur også en gang til etter jeg har kommert ut av dusjen,mens håret er vått, er dette veldig skadelig for håret? Liker ikke å børste det når det er tørt, for føler det lett blir livløst da.. Har også lest at saltvann og klor vann er skadelig for håret, hva med saltvanns spray, det blir vel ikke det samme det vel? Et siste spm, er det noe som vet om noen gode sprayer eller lignende som beskytter håret mot solen og uv stråling? Helst ikke så alt for dyre produkter.. Takker for alle svar..
Kløftfrid Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Ja, balsam skal vere til slutt. Du skal ikkje børste vått hår, då kan det brekke. Å bruke saltvatnspray heile tida kan ikkje vere bra, men av og til går nok fint. Veit diverre ikkje om nokre gode sprayar som beskyttar håret mot sol og uv-stråling...
forum88 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2011 Ja, balsam skal vere til slutt. Du skal ikkje børste vått hår, då kan det brekke. Å bruke saltvatnspray heile tida kan ikkje vere bra, men av og til går nok fint. Veit diverre ikkje om nokre gode sprayar som beskyttar håret mot sol og uv-stråling... Så saltvanns spray blir litt som å bade i sjøen? Den jeg bruker er kjøpt hos en frisør, så er skikkelige greier.. Skal man ikke greie håret feks med kur i for å fordele det jevnere?
forum88 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2011 Et til spm: Er det veldig skadelig for håret å bruke hårspray hver dag? Bruker butikk hårspray, ikke frisør.. -Ts
-littleme- Skrevet 17. juli 2011 #5 Skrevet 17. juli 2011 Ja, man skal bruke balsam for å lukke skjellaget etter kur. Kuren tilfører næring og fuktighet mens balsamen lukker skjellaget slik at næringen holder seg "inne" i håret. Hvis du skjønner hva jeg mener... Jeg må kamme håret mens det er vått, hvis det tørker får man ikke en kam igjennom det uten at kammen setter seg fast. Frisøren min børster det også, men med en bredtagget kam, og sier at så lenge man er forsiktig er det ikke så skadelig som folk skal ha det til... Det er heller ikke bra for håret å bruke saltvannsspray eller hårspray hver dag, men det gjør ingen stor skade hvis man er flink til å kure og ta vare på det. Et produkt som beskytter mot sol og UV-stråling er Pureology Essential Repair Colour Max. Flasken var mye større en jeg så for meg så ble gledelig overrasket når jeg mottok denne. Håper dette var til hjelp. =)
forum88 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2011 Ja, man skal bruke balsam for å lukke skjellaget etter kur. Kuren tilfører næring og fuktighet mens balsamen lukker skjellaget slik at næringen holder seg "inne" i håret. Hvis du skjønner hva jeg mener... Jeg må kamme håret mens det er vått, hvis det tørker får man ikke en kam igjennom det uten at kammen setter seg fast. Frisøren min børster det også, men med en bredtagget kam, og sier at så lenge man er forsiktig er det ikke så skadelig som folk skal ha det til... Det er heller ikke bra for håret å bruke saltvannsspray eller hårspray hver dag, men det gjør ingen stor skade hvis man er flink til å kure og ta vare på det. Et produkt som beskytter mot sol og UV-stråling er Pureology Essential Repair Colour Max. Flasken var mye større en jeg så for meg så ble gledelig overrasket når jeg mottok denne. Håper dette var til hjelp. =) Takk for svar:) Hva slags børste bruker du? Jeg bruker en plastikk kam, men litt brede "tagger". Leste at dette var det beste å bruke..
twilight01 Skrevet 18. juli 2011 #7 Skrevet 18. juli 2011 Åpenbaring! Trodde alltid det var shampoo-balsam-hårkur i den rekkefølgen. Lønner seg å følge med på KG!
Gjest Knøttiknøtt Skrevet 18. juli 2011 #8 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har hørt litt forskjellig når det kommer til om en skal bruke balsam etter hårkur eller ikke. Noen sier at balsam lukker skjellaget og derfor må brukes etter en kur(eller noe slikt). - Ja du skal bruke balsam etter hårkur. shampoen åpner håret, kuren pleier og gir næring til håret(selvom det føles glatt ut etterpå betyr det ikke at håret har lukket seg ordentlig) så du skal bruke balsam for å forsegle det på en måte, slik at det ikke skades så lett. Enkelt fortalt Jeg børster kun håret mens jeg har i balsam/hårkur også en gang til etter jeg har kommert ut av dusjen,mens håret er vått, er dette veldig skadelig for håret? Liker ikke å børste det når det er tørt, for føler det lett blir livløst da.. - om du har kort hår så går det nok greit å gre det når det er vått, har du lengre hår, så kan det fort knekke, håret er mye mer fleksibelt når det er vått Et lite tips er å gre håret FØR du vasket det, så trenger du kanskje ikke gre det når du har vasket med shampo og balsam Har også lest at saltvann og klor vann er skadelig for håret, hva med saltvanns spray, det blir vel ikke det samme det vel? - Saltvannsspray fra frisør kan du fint bruke :)Kms og fudge sine saltvannssprayer er kjempebra og lukter veldig godt Et siste spm, er det noe som vet om noen gode sprayer eller lignende som beskytter håret mot solen og uv stråling? Helst ikke så alt for dyre produkter.. - De fleste merker du får kjøpt hos frisør har produkter som beskytter håret i solen, prøv KMS sine feks Håper dette var til hjelp Lykke til Takker for alle svar.. 1
-littleme- Skrevet 18. juli 2011 #9 Skrevet 18. juli 2011 Takk for svar:) Hva slags børste bruker du? Jeg bruker en plastikk kam, men litt brede "tagger". Leste at dette var det beste å bruke.. Jeg bruker en såkalt "afrokam" som jeg har kjøpt på Vita, tror den er fra Beter.
frisørmester :) Skrevet 18. juli 2011 #10 Skrevet 18. juli 2011 Ja, man skal bruke balsam for å lukke skjellaget etter kur. Kuren tilfører næring og fuktighet mens balsamen lukker skjellaget slik at næringen holder seg "inne" i håret. Hvis du skjønner hva jeg mener... Jeg må kamme håret mens det er vått, hvis det tørker får man ikke en kam igjennom det uten at kammen setter seg fast. Frisøren min børster det også, men med en bredtagget kam, og sier at så lenge man er forsiktig er det ikke så skadelig som folk skal ha det til... Det er heller ikke bra for håret å bruke saltvannsspray eller hårspray hver dag, men det gjør ingen stor skade hvis man er flink til å kure og ta vare på det. Et produkt som beskytter mot sol og UV-stråling er Pureology Essential Repair Colour Max. Flasken var mye større en jeg så for meg så ble gledelig overrasket når jeg mottok denne. Håper dette var til hjelp. =) Signerer! Et annet produkt som beskytter mot solen er "hotted" fra Fudge. Har solfactor 30, og om du er blond, finne den og i en lilla versjon
Meadow Skrevet 18. juli 2011 #11 Skrevet 18. juli 2011 Men... hva er egentlig forskjellen på kur og serum?
Tudeluu Skrevet 19. juli 2011 #12 Skrevet 19. juli 2011 Shampo, hårkur, balsam : -) Men noen hårkurer er "avsluttende" kurer, som lukekr skjellaget. Da trenegr du ikke bruke balsam etterpå. Håret bø ikke gres når det er vått, da det tåler svært lite. MEN jeg pleier alltid å gre gjennom det med en grovtagget kam mens jeg har kur i. Da blir det jevnere fordelt, og en grovtagget kam sliter ikke like mye på håret Pleier forresten å tørke håret litt med et håndkle før jeg kurer det, siden kuren da trekker bedre inn i håret. Om håret er fullt av vann, vil det ikke ta til seg kur Ingen stylingprodukter er direkte bra for håret. Alt sliter jo i større eller mindre grad. Ville ikke brukt saltvannspray hver dag, men det er ikke slik at du vil merke det så voldsomt. Dersom du bruker mye styling, kan det være lurt å investere i en renseshampo som du kan bruke innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå