Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Tyskland (Hamburg og Berlin i hovedsak) om en ukes tid og lurer på om det er noe som er verdt å handle der? Noe som er billigere enn i Norge, bedre eller spesielt? Tar imot alle tips! :)

Tar også imot tips om hva som er verdt å få med seg! Vi kjører nedover så har bilen tilgjengelig. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I matveien vil jeg anbefale deg å dra innom et bakeri og kjøpe masse godt der. Det jeg er mest glad i er rundstykker http://tinyurl.com/6chp69u. Ellers har man også "boder" langs veien som selger currypølse (pølse med currysaus) med pommes og majones.

AnonymBruker
Skrevet

Elektronikk er vel kanskje rimeligere der?

Gjest Fable
Skrevet

Bare husk at dvd'er og dvd spillere og slikt har annen sone enn i norge =)

AnonymBruker
Skrevet

Treningstøy :)

Mye bra utvalg i kvinnetreningsklær!

Ellers kommer jeg ikke på noe som jeg spesielt vil si er mye billigere. Men euroen er jo lav, så burde være gode muligheter til å gjøre noen kupp.

Hvis du trenger hudpleieprodukter/bodylotion etc så har de mange steder dette i taxfree-størrelse. Dvs større beholder - lavere literpris. Så det kan du jo spare litt penger på.

Skrevet (endret)

Ok, skal sjekke bakeri og boder med currypølser! :biggrin:

Nesten all elektronikk vi trenger/bruker får vi via jobben, men skal ha det i bakhodet, samt det med dvd'er. :)

Treningsklær passer ypperlig - trenger en del nytt! Det hadde jeg ikke tenkt på, takk! Taxfree skal også noteres. Og ja, euroen er forholdsvis fin nå. :)

Skal også kjøpe noe småtterier til bilen, blir mye billigere der nede fant vi ut! Den er jo også en tysker (Ausi Audi). :P

Endret av Zaphireh
Skrevet

Bare husk at dvd'er og dvd spillere og slikt har annen sone enn i norge =)

Dette er ikke riktig. Europa har sone 2, noe som også gjelder Tyskland.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Som Yvonne sier, DVDer er sone 2 og kan fint spilles av både der og her. Det er i USA eller Asia at det er andre soner.

Når det er sagt så er elektronikk og film/musikk/spill ikke billigere i Tyskland enn her. Prisene ligger på samme nivået som her, enda lønnsnivået i Tyskland er vesentlig lavere. Ville ikke giddet å kjøpe noe sånt der med mindre du kom over et supertilbud.

Derimot er klær ganske billig. Og de har mye god mat! Vi pleier å handle med oss diverse hermetikkbokser (ulike gryter, Erasco sine er skikkelig gode!), pølser på glass og te.

Gjest Heloise
Skrevet

Det er kun USA og Asia som har annerledes soner. Vi er sone 2 i hele europa. Og er det andre soner kan man alltids fikse det på DVD.spillere slik at det kan spilles. Det gjorde jeg i hvertfall.

X-tra-x er en litt spesiell butikk som jeg garantert hadde handlet meg blakk hos i Tyskland! :) Akkurat hvor i landet de ligger er jeg ikke sikker på.

Skrevet

Skal til Tyskland (Hamburg og Berlin i hovedsak) om en ukes tid og lurer på om det er noe som er verdt å handle der? Noe som er billigere enn i Norge, bedre eller spesielt? Tar imot alle tips! :)

Tar også imot tips om hva som er verdt å få med seg! Vi kjører nedover så har bilen tilgjengelig. :)

Berlin har fantastisk shopping etter min mening. Masse vintage om du liker det, og fantastiske loppemarkeder. her kan du få kule og unike ting som du ikke vil få tak i i Norge.

Og siden euroen er lav, blir jo også klærne fra Zara o.l. billigere enn hjemme. I tillegg har Tyskland endel kjedebutikker som vi ikke har hjemme, slik som C & A (ikke supertrendy, men har et stort og billig utvalg av det aller meste innen klær og undertøy), New Yorker og mange flere.

Hvis du kanskje forteller litt mer spesifikt om hva du leter etter, så blir det lettere for oss å svare deg?

Skrevet (endret)

Berlin har fantastisk shopping etter min mening. Masse vintage om du liker det, og fantastiske loppemarkeder. her kan du få kule og unike ting som du ikke vil få tak i i Norge.

Og siden euroen er lav, blir jo også klærne fra Zara o.l. billigere enn hjemme. I tillegg har Tyskland endel kjedebutikker som vi ikke har hjemme, slik som C & A (ikke supertrendy, men har et stort og billig utvalg av det aller meste innen klær og undertøy), New Yorker og mange flere.

Hvis du kanskje forteller litt mer spesifikt om hva du leter etter, så blir det lettere for oss å svare deg?

Takk for flott svar! :)

Jeg er egentlig ikke på utkikk etter noe spesielt, men jeg elsker shopping, klær, sko, make-up osv så det er jeg alltids interessert i. ;) Er i Hamburg nå, skal til Berlin en tur senere i uka. Har ikke fått shoppet/sett meg meg om i butikker enda, men tar en tur i morgen. Skal se hva jeg finner, men høres ut som jeg kan finne noen andre butikker enn hjemme i Norge, og det er jo spennende!

Endret av Zaphireh
Skrevet

Ps. Skal du gjøre de virkelige kuppene, skal du unngå turist-områdene, spesielt i Kurfursten straze. I tidligere Øst-Berlin, er prisene noe lavere enn i tidligere Vest-Berlin (CharlottenBurg). Der er og utvalg, spesielt vist du er ute etter noe utenom det vanlige større. PS, få deg ett oversiktelig kart over byen når du kommer dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...