AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Hei. Jeg lurer på hva dere tror man kanskje tjener når man jobber som servicemedarbeider i Location hos en kino. Jeg er 17 nå men blir 18 om tre mnd så tjener kanskje mer da? Vet noen hvordan det er å jobbe der. Jeg er en ansvarsfull person, og søker jobb som første gang. Håper på noen råd og svar.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Du får den lønnen du skal ha som 17-åring, det har ikke noe å si at du snart fyller 18. Når du blir 18 går du opp i lønn, ganske betraktelig vil jeg tro Tipper lønna ligger på 115-120 kr i timen for deg som er under 18, +/-. Jobber ikke på Location, men bruker å være der en del (den i min by da), virker som en grei plass å jobbe. Som i alle serviceyrker møter du på en hel mengde folk i alle varianter Du får vel gratis baristakurs, og det må jo være gøy. Generelt har dere vel kursing i kaffelaging, og får introdusert hvordan nye ting skal lages. I tillegg må du jo tilberede mat, rydde og vaske.
Gjest boblebrus Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Jeg jobber på kino, men kinoen har selv overtatt ansvaret for kiosken og den eies ikke lenger av location (gjorde det før). Vet ikke hva lønna vil ligge på for de under 18 eller om det i det hele tatt er noen forskjell der, men da jeg startet var lønna iallefall 125 kr timen, og tror det ligger rundt der. 120-130 kr timen
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Jobber også på kino, men kinoen driver selv kiosken, det er altså ikke location. Vi får dårlig betalt. De som er under 18 får under 100 kroner, tror de som har fylt 18 får over 110 kr/t en plass. Ved fylte 20 stiger lønnen til 127. Selv er jeg over 25, har jobbet der i to år og tjener 127 kroner timen. Ingen ekstra helge/kveldstillegg. Når man har jobbet hos oss i tre år stiger lønnen med noen kroner til. MEN: selv om det er dårlig betalt er det verdt det - kino er verdens beste jobb! :D Håper du får jobben:)
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen! Er det noe spesielt jeg bør føre opp i søknaden, jeg har hatt endel om å skrive søknad og cv på skolen så det skal nok gå fint men tenker på dere som allerede jobber i kino, har dere noen råd, og hvordan gikk jobbintervjuene, hvilke spm får man der... Håper jeg får god opplæring, det syns jeg er viktig, får man det liksom før man begynner i jobben på en måte? Takker igjen for svar!
Gjest boblebrus Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen! Er det noe spesielt jeg bør føre opp i søknaden, jeg har hatt endel om å skrive søknad og cv på skolen så det skal nok gå fint men tenker på dere som allerede jobber i kino, har dere noen råd, og hvordan gikk jobbintervjuene, hvilke spm får man der... Håper jeg får god opplæring, det syns jeg er viktig, får man det liksom før man begynner i jobben på en måte? Takker igjen for svar! Jeg skrev en standard søknad, fortalte litt om hvorfor jeg ønsket jobben osv. Passet på at ikke søknaden ble for lang, men fortalte det mest relevante. Jobbintervjuet gikk veldig fint, jeg husker egentlig lite av det, men de som intervjuet meg var veldig hyggelige og avslappede. De spurte meg litt om hvorfor jeg ville jobbe der, hvordan jeg taklet stressende situasjoner, hva jeg gjorde ved siden av (skole osv). Jeg ble kastet ut i det og startet å jobbe en meget travel helg med mange populære premierefilmer, men det var egentlig veldig lærerikt når det var såpass hektisk. Ikke noe problem å spørre kollegaer hvis man lurte på ting. Før de fleste kundene kom fikk jeg opplæring i hvordan kassen fungerte, stod ved siden av en kollega og så på litt, og etter det var det bare å kaste seg ut i det selv. Men som sagt er det jo ikke noe problem å spørre sjefer og kollegaer underveis hvis det er noe man lurer på. Og etterhvert kommer man seg inn i det
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #7 Skrevet 20. juli 2011 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen! Er det noe spesielt jeg bør føre opp i søknaden, jeg har hatt endel om å skrive søknad og cv på skolen så det skal nok gå fint men tenker på dere som allerede jobber i kino, har dere noen råd, og hvordan gikk jobbintervjuene, hvilke spm får man der... Håper jeg får god opplæring, det syns jeg er viktig, får man det liksom før man begynner i jobben på en måte? Takker igjen for svar! Jeg ønsket å jobbe på kino fordi jeg er veldig interessert i film, og synes det er hyggelig å jobbe i serviceyrker som kinoen jo er. De som ansetter vil sikkert ha noen som er blide, interessert i film etc, så det skreiv jeg i søknaden min. I tillegg hadde jeg noen studiepoeng i filmvitenskap, så jeg nevnte jo det Kanskje du har tatt noen mediefag på vgs som du kan trekke fram som relevant? På kinoen jeg jobber er mange av de ansatte unge, og får sin første jobb nettopp der. Derfor var det ikke så viktig med erfaring etc. Husker ikke helt alt jeg ble spurt om på intervjuet, men en av tingene han tok opp var at jeg måtte tåle stress og høyt tempo i perioder - kiosken koker på store premierehelger som feks Harry Potter. Opplæringen var grei. Jeg hadde kasse sammen med en annen ansatt ei hel helg, så lærte mye da. Kinoen vår er av den mellomstore sorten, så de første timene på fredagen var ganske rolige med bare noen dårlig besøkte barnefilmer. Jeg hadde derfor god tid til å øve meg på billett- og kiosksystemet før det ble veldig travelt. Naturligvis går det litt treigt i begynnelsen, men kassesystemet vårt var ikke uoverkommelig å lære seg. Da jeg hadde spørsmål de første månedene var det jo uansett bare å spør kollegaene. Min erfaring var dessuten at siden jeg bare jobbet annenhver helg var det fort gjort å glemme litt fra gang til gang. Så det ble noen spørsmål hver gang jeg var på jobb i en periode Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå