AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Hei. Jeg lurer på hva dere tror man kanskje tjener når man jobber som servicemedarbeider i Location hos en kino. Jeg er 17 nå men blir 18 om tre mnd så tjener kanskje mer da? Vet noen hvordan det er å jobbe der. Jeg er en ansvarsfull person, og søker jobb som første gang. Håper på noen råd og svar.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Du får den lønnen du skal ha som 17-åring, det har ikke noe å si at du snart fyller 18. Når du blir 18 går du opp i lønn, ganske betraktelig vil jeg tro Tipper lønna ligger på 115-120 kr i timen for deg som er under 18, +/-. Jobber ikke på Location, men bruker å være der en del (den i min by da), virker som en grei plass å jobbe. Som i alle serviceyrker møter du på en hel mengde folk i alle varianter Du får vel gratis baristakurs, og det må jo være gøy. Generelt har dere vel kursing i kaffelaging, og får introdusert hvordan nye ting skal lages. I tillegg må du jo tilberede mat, rydde og vaske.
Gjest boblebrus Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Jeg jobber på kino, men kinoen har selv overtatt ansvaret for kiosken og den eies ikke lenger av location (gjorde det før). Vet ikke hva lønna vil ligge på for de under 18 eller om det i det hele tatt er noen forskjell der, men da jeg startet var lønna iallefall 125 kr timen, og tror det ligger rundt der. 120-130 kr timen
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2011 #4 Skrevet 18. juli 2011 Jobber også på kino, men kinoen driver selv kiosken, det er altså ikke location. Vi får dårlig betalt. De som er under 18 får under 100 kroner, tror de som har fylt 18 får over 110 kr/t en plass. Ved fylte 20 stiger lønnen til 127. Selv er jeg over 25, har jobbet der i to år og tjener 127 kroner timen. Ingen ekstra helge/kveldstillegg. Når man har jobbet hos oss i tre år stiger lønnen med noen kroner til. MEN: selv om det er dårlig betalt er det verdt det - kino er verdens beste jobb! :D Håper du får jobben:)