Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet inn her, og lurer på om det er noen som vet noe om hvilke bøker som er lurt å kjøpe. Fra tidligere studiererfaring har jeg lært at en del av bøkene pleier å være overflødige, og kun satt opp på pesum fordi universitetet har en avtale med forfatterern eller liknende. Noen som vet noe om pensum til første året økad ved HiO?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at jeg hadde brukt for de bøkene foreleserene savi hadde brukt for. Altså ikke nødvendigvis de som sto opplistet i pensumlista, men de som muntlig ble anbefalt i forelesningene. Unntaket for min del, var den engelske boka i mikroøkonomi. Den var tung og brukte uhorvelig mange sider på å forklare det samme som den norske boka (Dedekams) brukte noen få på.

Forutsetningen for at svaret mitt er relevant er vel at foreleserene er omtrent de samme som var når jeg gikk første året.

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er nettopp ferdig med 1 året, skal begynne på 2 året. Jeg kjøpte kun de bøkene som var obligatoriske. Det står: obligatorisk bok, eller anbefalt bok. Kjøpte ingen av de anbefalte bøkene og jeg fikk toppkarakterer for det. det er som regel kun en bok pr fag, bortsett fra bedriftsøkonomi og matte som vi hadde 2 bøker i, også er det jo rettslære boka og lovsamlingen da ellers er det kun en bok i de andre fagene.

Skrevet

En tilføyelse fra meg:

Rettslæreboka hadde jeg nok klart meg fint uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...